E-Performance: Szukasz nowego e-roweru? A może chciałbyś wybrać się na wycieczkę po Kolonii? Jeśli oba dotyczą Ciebie, powinieneś zatrzymać się w salonie wystawowym Ampler na starym mieście w Kolonii - a jeśli nie, możesz oczywiście kontynuować czytanie.
To nie jest zwykły sklep rowerowy, który od jakiegoś czasu znajduje się na Severinstraße, zaledwie kilkaset metrów od brzegu Renu (niedaleko Kranhäuser). Tutaj Ampler, dostawca e-rowerów z Estonii, niedawno otworzył swój drugi salon w Niemczech po Berlinie. Logiczny krok, ponieważ Niemcy to najważniejszy rynek bałtyckiej firmy. Do tej pory każdy zainteresowany musiał kontaktować się z „Ambasadorem Amplera”, jeśli chciał wypróbować rower tej marki. Dzięki sklepowi w Kolonii możesz teraz uzyskać poradę i jazdę próbną w przyjemnej atmosferze na Zachodzie.
Zwłaszcza w obliczu szeroko rozpowszechnionej w tym kraju konkurencji, modele Amplera wydają się przestarzałe. Tam, gdzie na rynku dominują centralne silniki i zawieszenie, smukłe, jednokolorowe motocykle turystyczne ze sztywnymi widelcami wyglądają niemal „retro”, ale ich właściwości jezdne są przekonujące. Rower turystyczny Ampler czerpie znaczny moment obrotowy z kompaktowego tylnego silnika, który zapewnia szybkie przyspieszenie i duże wsparcie na wzniesieniach o nachyleniu do około 6%. I nawet jeśli niewidocznie zintegrowany akumulator dostarcza tylko 336 watogodzin, superlekkie rowery mają wystarczającą wytrzymałość na kilka dni w ruchu miejskim lub długą wycieczkę rowerową bez długich podjazdów.
Ważny argument: minimalna waga
W naszych praktycznych testach szczególnie zauważalna była wyjątkowo niska waga modeli Ampler - maksymalnie 17 kilogramów z pedałami to poważny argument, zwłaszcza w dużym mieście, gdzie rower preferuje się zaparkować w piwnicy, a nawet w garażu. apartament. I wreszcie, o dziesięć kilogramów mniejsza masa w porównaniu z konwencjonalnymi pedelekami korzystnie wpływa na stosunek mocy do masy, który jest wyraźnie zauważalny zarówno pod górę, jak i podczas ruszania. Nigdy też nie przegapiliśmy amortyzowanego widelca; połączenie opon 42 i aluminiowych widelców okazało się zaskakująco wygodne. A jeśli chodzi o brak jakichkolwiek elementów sterujących na kierownicy: być może tutaj pojawia się typowe estońskie cyfrowe „myślenie”. Po co używać przycisków, skoro można też korzystać z aplikacji? I po co wyświetlacz, skoro w dzisiejszych czasach każdy ma ze sobą smartfon?
Wszystko to budzi ciekawość i tu właśnie wchodzi w grę lokalizacja przy Severinstraße w Kolonii. W showroomie, który emanuje nordyckim chłodem jasnym drewnem, można podziwiać modele ustawione na cokołach, z których szczególnie fascynująca jest praktycznie niewidoczna technologia napędu. Jak to leci? Dla każdego, kto chce się dowiedziećpl Nina, asystentka salonu, przygotowuje małą flotę motocykli testowych. „Staramy się mieć każdy model w każdym rozmiarze ramy” - naprawdę nie jest to problem, ponieważ Ampler oferuje łącznie tylko cztery Aegzekucje. Sportowy Curt z nieco bardziej rozciągniętą pozycją siedzącą i widelcem z włókna węglowego jest dostępny jako rower jednobiegowy lub z przerzutką i jest szczególnie lekki, waży około 14 kilogramów; Stout i Stellar to wersje wygodnego roweru turystycznego z dziesięciobiegową ramą w kształcie diamentu i trapezu.
Spontanicznie na jazdę próbną
Jazdy próbnej nie trzeba rezerwować z wyprzedzeniem; Jeśli rowery, które chcesz, są dostępne, możesz wyruszyć na samodzielną wyprawę bez biurokracji. A pary przyjeżdżały raz po raz, aby razem zwiedzać Kolonię, mówi Nina. Prawdopodobnie nie ma bardziej swobodnego sposobu na przetestowanie e-roweru – z wystarczającą ilością czasu i bez dealera, który jest zależny od sprzedaży testowanego roweru.
Z drugiej strony w firmie Ampler rowery testowe i sprzedażowe są wyraźnie oddzielone; ci, którzy entuzjastycznie wracają do salonu, ponownie odkładają rower testowy, a następnie zamawiają nowy, własny model, który jest dostarczany do domu przez firmę spedycyjną. Alternatywnie istnieje możliwość zabrania ze sobą wybranego roweru – oczywiście w zależności od dostępności w sklepie.
Salon wystawowy Ampler: punkt kontaktowy w sprawie serwisu i konserwacji
Jednak na Severinstraße dzieje się znacznie więcej niż doradztwo i sprzedaż. Salon połączony jest z przestronnym warsztatem, w którym przeprowadzane są prace konserwacyjne i naprawcze - czy to w zakresie techniki rowerowej, czy też elektroniki. Gdyby akumulator kiedykolwiek wymagał wymiany po przejechaniu dziesiątek tysięcy kilometrów, rower nie musi być w tym celu wysyłany do fabryki w Estonii – specjalista od mechatroniki rowerowej Jerome chętnie podejmie się tej pracy. Punktem kulminacyjnym warsztatu jest oczywiście praktyczny pojemnik na pranie. Mieć coś takiego w piwnicy rowerowej to z pewnością marzenie niejednego miłośnika rowerów...
Pobyt w warsztacie daje powód do rozmów o filozofii Amplera. Jeśli chodzi o sprzęt, firma stawia na długi czas pracy produktu; Nawet po dziesięciu latach części zamienne powinny być nadal dostępne. Z kolei aplikacja jest stale rozwijana. Jeśli chodzi o możliwe wymiany komponentów, koncepcja silnika piasty w tylnym kole jest i tak dobra. Uszkodzony silnik środkowy należy uważać za całkowitą stratę ekonomiczną; z drugiej strony silnik piasty można stosunkowo łatwo wymienić. Ten zrównoważony rozwój to kolejny aspekt, który sprawia, że firma z Estonii i jej produkty są bardzo lubiane - i sprawia, że z ciekawością odwiedzasz salon. Jeśli chcesz mieć pewność, że możesz jeździć na rowerze swoich marzeń, skontaktuj się z nami Strona główna Amplera umówić się na wizytę, ale warto też wpaść spontanicznie - być może w magazynie jest Twój ulubiony model. Ale uwaga: sklep jest nieczynny od 20 grudnia do 4 stycznia; jeśli interesuje Cię rower, powinieneś szybko wpaść. Obecnie dostępne są prawie wszystkie modele, a ci, którzy zamówią teraz, otrzymają nowego Amplera na początku stycznia.
Schreibe einen Kommentar