Ogólne / Spectrum: Marka rowerów o nazwie Urwahn…. Nazwa, produkt, a także projekt, a właściwie całe podejście są inne. Po prostu świeża i niekonwencjonalna, z potencjałem, by stać się marką kultową!?
Rowery miejskie nie są już nudne ani „babcine”… firmy takie jak Urwahn to udowadniają. Nie chcę temu zaprzeczać, ten artykuł jest pełen pochwał, ponieważ cenię firmy za tworzenie najlepszego produktu, a nie tylko sprzedaż dużych ilości w docelowym przedziale cenowym. Pewna cząstka idealizmu, która tkwi w każdym miłośniku rowerów, powinna rezonować również w procesie tworzenia ukochanego roweru. Dużo rozmawiałem z Ramonem z Urwahn Bikes i powiedziano mi, jak to wszystko się zaczęło…
„Chcieliśmy myśleć inaczej, znaleźć inne podejście, być innym…” Ramon wyjaśnia to już na początku naszej rozmowy. I już pierwsze spojrzenie na miejskiego lisa, jak nazywa się ich pierwszy rower, potwierdza to.Z inżynierskiego punktu widzenia konstrukcja przypominająca ramę typu „softride” jest ryzykowna, ponieważ brak rury podsiodłowej umieszcza duże obciążenie innych części. Ale twórcy wiedzą, co robią, EFBE przetestowało rower zgodnie z normą DIN ISO 4210 i przeszedł pomyślnie. Ale zaszliśmy już z tym za daleko... jeden po drugim... Tak naprawdę trzeba zacząć od Sebastiana Meinecke, który w głowie wymyślił Urwahn Bikes.
Sebastian od zawsze interesował się rowerami, także podczas studiów. W 2013 roku założył własną jednoosobową fabrykę rowerów (SME Bicycles) i wyprodukował około 1 bardzo indywidualnych egzemplarzy. To nie tylko pomaga sfinansować moje studia, ale jest także iskrą, która napędza wszystko, smakowało krwią.
W 2014 roku postanowił całkowicie samodzielnie opracować rower zorientowany na użytkownika. Powinien być wyrafinowany, czysty i stylowy, a także powinien zachęcać ludzi do poruszania się w zdrowy i zrównoważony sposób. Studia są dla niego w sam raz, ponieważ na studiach „Sport and Technology” poznaje model procesu „IDE”, czyli Integrated Design Engineering. Docelowo praca magisterska dotyczy roweru miejskiego, konstrukcji ramy i otaczających ją podzespołów. Rama jest wreszcie zarejestrowana do patentu.
Finansowanie z Europabundu umożliwia optymalizację ramy na Uniwersytecie w Magdeburgu za pomocą komputerów i budowę pierwszych prototypów. bmp Ventures AG dostrzegła potencjał innowacyjny Urwahn w 2017 roku i zainwestowała w nowo utworzoną spółkę Urwahn Engineering GmbH w ramach Start Up Gladiator. Nawiasem mówiąc, w portfolio bmp Ventures znajduje się również producent e-rowerów HNF Heisenberg oraz dostawca nawigacji Komoot. Dzięki wsparciu nowo pozyskanego partnera Urwahn był w stanie rozbudować zespół i lokal oraz rozpocząć produkcję pierwszej serii.
Jest rok 2018, kiedy proces produkcyjny jest ostatecznie zdefiniowany. Rama jest inna, więc produkcja też musi być inna niż jakakolwiek rama 0815. I to działa, stalowa rama przechodzi uznany na całym świecie test zgodnie z normą DIN ISO w EFBE Prüftechnik GmbH i przechodzi go bez ograniczeń. Produkt jest więc gotowy do produkcji seryjnej i oficjalny sygnał do rozpoczęcia produkcji rowerów Urwahn. Pierwszym kompletnym rowerem z organiczną ramą będzie Stadtfuchs, nazwa nie może być bardziej odpowiednia dla sprytnego, dobrze przemyślanego roweru miejskiego.
Stalowa rama, podobnie jak stalowe ramy, nie jest
Zakrzywiony kształt koła, płynne linie przywodzą na myśl włókno węglowe lub inny bardziej nowatorski materiał, ale jest to stal, materiał, z którego wykonano pierwszy ze wszystkich rowerów. Jednak nic nie przypomina prostych okrągłych rur, które mogłyby być również rurami wodnymi. Ramon relacjonuje: „...było dla nas bardzo ważne: rama powinna wyglądać estetycznie, tj. organicznie lub bionicznie. Jest to bardzo łatwe do zrobienia dzięki drukowaniu 3D…”
Haki, wspornik dolny, główka ramy i połączenia między rurą podsiodłową a wspornikami siodełka lub górną rurą i rurą podsiodłową są drukowane. Dzieje się to w pobliżu Drezna w firmie, która na co dzień rekrutuje klientów z branży lotniczej lub motoryzacyjnej, ale tam również produkowane są takie części, jak sztuczne stawy dla technologii medycznej. Nawet szczegóły, takie jak mocowania kabli i mocowanie zacisku sztycy podsiodłowej, są drukowane bezpośrednio. W ten sposób oświetlenie można szczególnie dobrze zintegrować z ramą.
Zainstalowane rury również nie są zwykłymi standardowymi towarami. Pochodzą z okolic Hanoweru i są robione tylko do ramy Urwahn. Stworzyli do tego własne narzędzia. Przekrój rurek w kształcie kropli nie tylko ma sens pod względem konstrukcyjnym, ale także zmienia sylwetkę, załamanie światła, a nawet dotykową percepcję, gdy ręka przesuwa płynne przejścia do organicznych elementów łączących.
W Rotor Bikes w Lipsku dętki i drukowane złącza są ze sobą lutowane. Tak zwane lutowanie tworzy bardzo trwałe połączenie, podobnie jak spoina. Jednak stal nie jest narażona na tak duże ciepło, jak w procesie spawania, co zapobiega powstawaniu pęknięć obok spoiny, wady, na którą często narażone są spawane ramy.
Lakierowanie proszkowe odbywa się w pobliżu Drezna, a końcowy montaż odbywa się w rodzinnym regionie Magdeburga. Urwahn produkuje każdego lisa miejskiego indywidualnie zgodnie z życzeniami klienta, zanim opuści lisią norę w drodze do nowego właściciela. Istnieje teraz wielu partnerów, u których można kupić rower Urwahn, można ich znaleźć na mapie na stronie głównej, ale można też przyjść do studia Urwahn w Magdeburgu.
Pierwotne złudzenie miejskiego lisa w szczegółach
Wkrótce pojawi się konfigurator, za pomocą którego każdy zainteresowany będzie mógł stworzyć własnego miejskiego lisa, ale obecny model również oferuje wiele i pozostawia niewiele do życzenia. Ramę Urwahn można otworzyć, aby można było napędzać pas. W połączeniu z tym zainstalowane jest koło zębate w piaście Alfine, które obiecuje spokojną jazdę i niewielką konserwację. Dynamo w piaście Son, najlepsze, jakie możesz mieć, zasila światła jako niezawodne źródło zasilania.
Opony Conti Grand Prix Urban szybko rozpędzają miejskiego lisa, w końcu 50 jest również dozwolonych w mieście, rower miejski nie musi być wolny. W pełni hydrauliczne hamulce Tektro zatrzymują miejskiego lisa, gdy prędkość nie jest na porządku dziennym. Chwyty i siodełko pochodzą od firmy Ergon, specjalisty od ergonomicznych komponentów rowerowych, dzięki czemu rowerzysta czuje się komfortowo podczas wszelkich manewrów.
Zamówiliśmy Stadtfuchs jako rower testowy i będziemy jeździć Fuchsem po mieście. Opowiemy wam, jak walczył ze stadem myśliwych.
Lis musi robić to, co musi robić lis
Branie odpowiedzialności za własne działania to coś, co wyróżnia ludzi i firmy. Nie chcę ukrywać, że odgrywa to dla mnie ważną rolę i chciałbym, aby każdy oceniał swoją decyzję zakupową pod kątem takich aspektów, jak ekologiczność czy znaczenie społeczne. Urwahn przekazuje tutaj jasny kierunek: „Nasz regionalnie zakorzeniony i zorientowany na zrównoważony rozwój łańcuch wartości to symbioza głębokiej świadomości ekologicznej, przejrzystości wobec Ciebie i uczciwych warunków dla wszystkich zaangażowanych podmiotów. W oparciu o tę społeczną odpowiedzialność nie tylko wzmacniamy lokalną gospodarkę, ale także tworzymy i promujemy nowe obszary kompetencji w perspektywie długoterminowej.”
Na uznanie zasługuje wdrożenie produkcji ram w całości w Niemczech, przy surowych przepisach środowiskowych i wysokich płacach. W sumie budowanie i jazda na rowerze to być może także wiadomość, wiadomość o tym, gdzie stoisz.... „Miasta eksplodują, stają się coraz gęstsze, większe i zanieczyszczają nasze środowisko. Dzięki naszym wyrafinowanym rowerom Urwahn uwrażliwimy ludzi na bezemisyjne środki transportu i zmotywujemy ich do zmiany”.
Uwaga dodatkowa - miejski lis przyspiesza
Urwahn niedawno zaprezentował odmianę roweru wyścigowego o charakterystycznej ramie, tj. tę samą ramę z częściami karbonowymi Schmolke, komponentami roweru wyścigowego i z bardzo szlachetnie wyglądającą miedzianą powłoką na powierzchni.
Oto bardziej szczegółowe wrażenie Urwahn Renner:
lis + elektryczność = posiadacz poroża?
Renner udowodniłby, że rama Urwahn jest nie tylko piękna i indywidualna, ale także bardzo uniwersalna. I oczywiście młoda i myśląca przyszłościowo firma nie zamyka oczu na trendy. Dlatego już nie możemy się doczekać e-roweru Urwahna, który będzie nosił nazwę „Platzhirsch”.
Schreibe einen Kommentar