Między sportem a komfortem: dzięki nowej platformie AnyTour E+ Giant wprowadza na rynek zarówno swojego pierwszego SUV-a z niskim wejściem, jak i nowy elektryczny rower miejski. W pierwszym teście praktycznym rower elektryczny, dostępny w dziesięciu wariantach, wywarł wrażenie mocnym, harmonijnym wsparciem, wysokim komfortem jazdy i znacznymi kompetencjami terenowymi.
Giant może i jest największym producentem rowerów na świecie, ale jednocześnie tajwańska firma jest prawdziwym producentem: podczas gdy inni duzi producenci otrzymują ramy od dostawców i czasami zlecają je pomalowanie, a nawet montaż na zewnątrz, Giant ma własną produkcję ram i nawet taki z własnym układem napędowym SyncDrive (opracowany we współpracy z Yamahą). Nowy AnyTour E+ prezentuje obie te zalety: pierwszy jednorurowy SUV Gianta imponuje misternie wykonaną ramą i przekonującymi właściwościami jezdnymi własnego silnika.
Do tej pory Giant polegał na czterech modelach w sektorze miejskim/trekkingowym: SUV w pełni Stromguard E+, zrównoważony, sportowy rower e-trekkingowy Explore E+ oraz wygodny Entour E+ z niskim wejściem i staromodnym akumulatorem do bagażnika oraz DailyTour E+ ze zintegrowanym akumulatorem. Jako nowa platforma AnyTour E+ ma łączyć specjalistyczną wiedzę firmy w zakresie e-MTB z koncepcją komfortu charakterystyczną dla modeli miejskich; Zaskakuje nową technologią akumulatorów i udaną integracją systemów.
Starannie wykonana rama
Giant wykonał nową ramę z wielkim wysiłkiem i zastosował cztery różne procesy produkcyjne. Rura dolna wykonana jest metodą wytłaczania, co pozwala na stworzenie konstrukcji o podwójnych ściankach, która choć jest bardzo sztywna, pozostawia dużo miejsca na akumulator o pojemności aż 800 Wh. Interfejs silnika ramy jest kuty, a tylne rury hydroformowane. We wszystkich modelach linki, linki i kable biegną pod mostkiem do główki ramy, co zapewnia bardzo schludny wygląd.
Napęd SyncDrive dostępny jest w różnych wersjach – w zależności od modelu jest albo wyjątkowo mocny, albo przyjemnie delikatny z momentem obrotowym 85, 75 lub 55 Nm. Giant instaluje akumulatory o pojemności 500, 625 lub 800 watogodzin, przy czym największy akumulator ma mieć gigantyczne 2.300 cykli ładowania. Specjalne zarządzanie baterią umożliwia ładowarce komunikację z poszczególnymi ogniwami baterii; są one całkowicie odizolowane od siebie i szczególnie chronione przed uszkodzeniami i wilgocią.
Kompaktowy silnik zapewniający naturalne wrażenia z jazdy
Dzięki wąskiej konstrukcji silnik zapewnia niski współczynnik Q, dzięki czemu pedały można umieścić bliżej siebie. W trybie SmartAssist wspomaganie napędu automatycznie dostosowuje się do danej sytuacji na drodze: jeśli jazda jest stroma pod górę, silnik naciska mocniej, ale na płaskim terenie zmniejsza wspomaganie. Oznacza to, że nie musisz przełączać się pomiędzy poszczególnymi trybami jazdy. Rezultatem jest bardzo przyjemne, naturalnie wyglądające wsparcie, które jest zawsze wystarczająco mocne, ale nigdy nie sprawia wrażenia szorstkiego. Podczas jazdy próbnej, która trwała prawie godzinę, zauważyliśmy, że SyncDrive jest bardzo cichy; System staje się niezwykle wygodny w połączeniu z Enviolo Automatiq, który stale utrzymuje zadaną kadencję. Jednak tylko w najlepszych wersjach AnyTour; Tańsze modele wyposażone są w przerzutki w piaście lub przerzutki Shimano.
Komfort dzięki sprężynowej opuszczanej sztycy
Układ napędowy obejmuje również wyświetlacz zintegrowany ze wspornikiem kierownicy oraz jednostkę sterującą po lewej stronie kierownicy, zwaną „RideControl Ergo 2”, z których wszystkie są wyposażone w duże, łatwo dostępne przyciski. Nad klawiaturą Giant umieścił dźwignię regulowanej sztycy, co jest cechą charakterystyczną większości modeli AnyTour. Podpórka nie tylko ułatwia wsiadanie i wysiadanie, ale ma również skok sprężyny wynoszący dobre 30 mm, co umożliwia skuteczną amortyzację. Razem z amortyzowanym widelcem – w zależności od modelu ze skokiem 100 lub 63 mm, przy czym prostsze modele są wyposażone w stalowe amortyzowane widelce – AnyTour jest bardzo wygodny; Dość płaski kąt siodełka zapewnia wygodną postawę na rowerze, a jednocześnie wysoki stopień sprawności terenowej jest szczególnie zauważalny w modelach z długimi amortyzowanymi widelcami i oponami z guzkami. Jeśli się odważysz, możesz wyruszyć w wymagający teren z AnyRoad X E+ – tam, gdzie jest rozpoznawalna ścieżka, nowy Giant robi duże postępy.
Na stronie „AnyTour Praktyczne są takie detale, jak gniazdo ładowania umieszczone wysoko, blokada ramy i tylne światło bezpiecznie umieszczone w bagażniku.
Giant może być dumny ze swojego nowego AnyTour. Koncepcja SUV-a z niskim przekrokiem niekoniecznie jest nowa, ale jest bardzo przekonująca. Na korzyść nowej platformy przemawiają również takie aspekty jak CO2-neutralna produkcja akumulatorów oraz fakt, że napęd SyncDrive zajął trzecie miejsce w rankingach magazynu branżowego SAZ Bike.
Dziesięć modeli, od rowerów miejskich po e-SUV-y
Największy na świecie producent rowerów prezentuje dziesięć różnych modeli AnyTour: zaczyna się od AnyTour E+ 6 za 3.299 euro, czyli typowego roweru elektrycznego z silnikiem „SyncDrive Core” o momencie obrotowym 55 Nm, akumulatorem 500 Wh, stalowym amortyzowany widelec i siedmiobiegowa przerzutka w piaście.Zaprojektowano rower miejski. Jeśli zainwestujesz 200 euro więcej, E+ 4 RT będzie już wyposażony w akumulator 625 Wh, ośmiobiegową piastę i opuszczaną sztycę ze sprężyną. Giant instaluje silnik „SyncDrive Sport” o momencie obrotowym 75 Nm z AnyTour E+ 1 (4.499 euro). Model ten wyposażony jest w akumulator 800 Wh i widelec z amortyzacją pneumatyczną. E+ 0 (5.599 euro) jest wyposażony w elektroniczną dźwignię zmiany biegów Enviolo; the Według Gianta nowe modele są już dostępne – nastąpi szczegółowy test.
Giant AnyTour: modele i ceny
AnyTour X E+ 0 | 5.699 € |
AnyTour X E+ 1 | 4.599 € |
AnyTour X E+ 2 | 4.199 € |
AnyTour X E+ 3 | 3.899 € |
AnyTour E+ 0 | 5.599 € |
AnyTour E+ 1 | 4.499 € |
AnyTour E+ 3 | 3.799 € |
AnyTour E+ 3 RT | 3.799 € |
AnyTour E+ 4 RT | 3.499 € |
AnyTour E+ 6 | 3.299 € |
Schreibe einen Kommentar