Test Ca Go CS150: Zwykły rower elektryczny nie jest wystarczająco praktyczny, duży rower cargo to za dużo? Jeśli tak myślisz, powinieneś przyjrzeć się kompaktowemu rowerowi cargo firmy Ca Go, który jest dość wszechstronny jak na swoje rozmiary i inteligentnie radzi sobie z dużym obciążeniem.
To, co wyróżnia rower elektryczny, można łatwo wyjaśnić: to silnik pozwala na znacznie większą prędkość przy znacznie mniejszym wysiłku. Poza tym Pedelec w swojej podstawowej formie to nic innego jak konwencjonalny rower, a zatem niekoniecznie nowa kategoria pojazdu. A przez to, trzeba przyznać, marnuje się duży potencjał.
Można argumentować w ten sposób: jeśli już przenosisz dobre dwanaście kilogramów dodatkowego ciężaru i inwestujesz kilka tysięcy euro więcej, aby cieszyć się korzyściami płynącymi z mobilności na lekkich nogach, dlaczego nie zrobić następnego kroku i wybrać pojazd z większe możliwe zastosowania? Nie musi to być rower cargo w rozmiarze XL – do konwencjonalnego roweru elektrycznego daleko mu daleko. Pomiędzy nimi znajdują się jednak kompaktowe modele o dużej ładowności, które nie są dużo cięższe od zwykłego roweru elektrycznego – modele takie jak Ca Go City Utility Vehicle, w skrócie Ca Go CS.
Ca Go CS: Niewiele dłuższy niż zwykły rower elektryczny, około dziesięć kilogramów cięższy
Podstawowe dane: Przy całkowitej długości 200 cm rower 20-calowy jest tylko nieznacznie dłuższy od konwencjonalnego roweru 28-calowego; W testowanej wersji waży o dziesięć do jedenastu kilogramów więcej, czyli prawie 37 kilogramów. Przy dopuszczalnej masie całkowitej wynoszącej 180 kg, w zależności od wagi kierowcy, można przewieźć około 60 do 70 kg ładunku, rozłożonego na przednim, środkowym i tylnym bagażniku. A to całkiem sporo: skrzynka po piwie (20 x 0,5 l) waży dobre 20 kilogramów, skrzynka po wodzie z butelkami PET (12 x 1 l) waży około 15 kilogramów. Oznacza to, że pojemność transportowa jeszcze się nie wyczerpała – nadal dostępny jest półka na bagaż, a z tyłu można przymocować boczne kieszenie, aby zwiększyć objętość. Ca Go CS jest dostępny w każdej chwili dla średnio-dużych zakupów, choć oczywiście nie można po prostu wrzucić towaru do skrzyni transportowej, jak w przypadku zwykłego roweru towarowego.
Ładowanie jest nieco trudniejsze; Naszą skrzynkę na piwo należy ostrożnie wkręcić na platformę centralną o wymiarach 33 x 40 cm. Ale to właśnie środkowy bagażnik nadaje CS uroku i odpowiada za dobre prowadzenie. Niskie, centralne rozmieszczenie ładunku stabilizuje zachowanie podczas jazdy, dzięki czemu CS nie prowadzi się znacząco inaczej niż zwykły rower. Nie ma porównania z dużymi rowerami cargo „Long John” z przestrzenią bagażową z przodu, do których zawsze trzeba się przyzwyczaić. Kompaktowe wymiary sprawiają również, że Ca Go można używać jak zwykłego roweru elektrycznego – łatwo go zaparkować i manewrować. Oczywiście nie będziesz też wnosić tego roweru towarowego do piwnicy.
Możliwość montażu fotelika dziecięcego
Małe dzieci są często motywacją do zakupu roweru towarowego, a CS również może odegrać tu rolę. Na tylnym bagażniku można zamontować fotelik dziecięcy; Nie jest jednak możliwe, aby jechała z nim osoba dorosła, tak jak w przypadku dużego roweru towarowego. Ale nie jest to możliwe również w przypadku zwykłego roweru elektrycznego.
Dzięki linii Bosch Cargo i akumulatorowi 545 Wh CS jest napędzany typowym dla tego gatunku silnikiem, a dołączony akumulator można łatwo wyjąć. Widelec ze stalową sprężyną amortyzuje wstrząsy drogowe, co jest szczególnie przydatne przy przewożeniu ciężkich ładunków, a czterotłoczkowy zacisk hamulcowy z przodu zapewnia mocne hamowanie. Płaski kąt siedziska zapewnia, że rowerzyści o różnym wzroście dobrze dopasują się do swoich nóg. W zależności od rozmiaru stóp i pozycji na pedale może się zdarzyć, że czubek stopy uderzy w środkową zębatkę. Z punktu widzenia bezpieczeństwa warto wspomnieć o podwójnym poprowadzeniu linek układu kierowniczego – w przypadku uszkodzenia jednego z nich, nadal można kierować.
Również dobry złoty środek pod względem ceny
Ca Go oferuje CS150 z piastą i łańcuchem Enviolo w cenie 5.990 euro. Topowy model z Enviolo i paskiem rozrządu kosztuje o 500 euro więcej, ale jest wyposażony także w tylny bagażnik (190 euro indywidualnie). Najtańszy wariant z dziewięciobiegową przerzutką kosztuje 5590 euro. Jasne, CS jest droższy niż konwencjonalny rower elektryczny, ale także znacznie tańszy niż rower towarowy XL. A jeśli czujesz, że jesteś gdzieś pomiędzy nimi, jeśli chodzi o użytkowanie, Ca Go CS nie będzie postrzegany jako niewygodne rozwiązanie, ale raczej jako idealny środek.
Schreibe einen Kommentar