Shimano EP801 w laboratorium
Waga: 2,65 kg
Maksymalny moment obrotowy: 85 Nm
Maksymalna moc: W 562
Moc 100W: W 508
Poziom zużycia: 4,8Wh/km
Góra zużycia: 34,2Wh/km
Kiedy EP801 został wprowadzony jako oficjalny następca EP8, w prasie specjalistycznej nie było wielkich nagłówków. Częściowo dlatego, że oba silniki są prawie w 100% podobne pod względem wyglądu i oba są ozdobione logo „EP8”. Trzeba także szukać różnic na karcie katalogowej za pomocą szkła powiększającego. Waga nadal wynosi 2,65 kg, maksymalny moment obrotowy to 85 Nm. Shimano wprowadziło wiele ulepszeń – w zakresie łączności, wydajności i głośności. W praktyce szczególnie zauważalny jest tutaj skok wydajności, dzięki któremu EP801 gra teraz w tej samej lidze co Bosch CX & Co. Choć silnik nadal preferuje wysoką kadencję, to teraz znacznie wolniej brakuje mu tchu na trudnych biegach w górach. Warto zauważyć, że Shimano nadal udało się nieco zmniejszyć hałas wspomagania. Niestety grzechotanie pozostaje na zejściu. Sterowanie, reakcja i charakterystyka pozostają niezmienione – to dobrze, ponieważ niewiele napędów jest w stanie dotrzymać kroku. Ponadto nowy interfejs na jednostce silnikowej umożliwia lepszą komunikację z innymi komponentami roweru elektrycznego. Nowa elektroniczna grupa przerzutek Shimano XT Di2 w połączeniu z EP801 oferuje automatyczną zmianę przełożeń i innowacyjne funkcje, takie jak Free Shift. Oznacza to, że zmiana biegów jest możliwa nawet wtedy, gdy sam nie pedałujesz.
Baterie
Podobnie jak jego poprzednik EP8, EP801 jest dostarczany z akumulatorami bezpośrednio od Shimano lub producenci rowerów współpracują z dostawcami takimi jak BMZ lub Darfon. Należy jednak pamiętać, że baterie EP8 nie są kompatybilne z EP801 i odwrotnie. Oryginalne akumulatory są dostępne w wersjach wewnętrznych o pojemności 504 lub 630 Wh, dostępny jest również zewnętrzny moduł magazynowania energii o pojemności 418 W. Akumulatory innych producentów są dostępne w prawie wszystkich rozmiarach, od kompaktowego zintegrowanego akumulatora do lekkich e-MTB po prawie 1.000 Co dla turystów długodystansowych.
Wyświetlacze
Ze względu na całkowicie nowy system zarządzania energią większość paneli sterowania EP8 nie jest już kompatybilna z EP801. Jedynym wyjątkiem jest popularny wyświetlacz i panel sterowania E800. Nowością jest panel sterowania EN600, który zawiera diodę LED informującą o poziomie naładowania akumulatora i podpórce, a teraz można go również używać do włączania roweru elektrycznego z kierownicy. Do tego dochodzi wyświetlacz EN600 – nieco masywniejszy od dobrze znanego E800, ale równie kolorowy i teraz z dziesięciostopniowym wskaźnikiem poziomu naładowania. Istnieją również prostsze panele sterowania z jednokolorowymi wyświetlaczami.
Schreibe einen Kommentar