Nowości produktowe: Wyposażony w ekskluzywną ramę w całości z włókna węglowego, ogromny akumulator i mocny silnik Shimano EP8, nowy Canyon Torque:ON CF ma stać się nowym punktem odniesienia dla e-MTB dalekiego zasięgu. Jednym z głównych celów podczas projektowania było stworzenie elektrycznego roweru górskiego, który sprawnie i szybko pokonuje wysokość, ale radzi sobie w dół jak rasowy rower freeride.
Tworząc pierwszą generację Torque:ON AL, konstruktorzy rowerów z Koblencji, firma Canyon, postawili już na kołach dość nietypowy rower grawitacyjny. Aby zapewnić kierowcy radosne prowadzenie pomimo dodatkowego ciężaru silnika i akumulatora, wybór padł na mniejszy akumulator o pojemności 504 Wh. W przypadku nowego Torque:ON CF zespół Canyon Gravity rozpoczął od zera projekt ramy i zaprojektował ją dla akumulatorów 720 i 900 Wh, które są również używane w Spectral:ON CFR. Stało się to możliwe dzięki przejściu na ramę w pełni karbonową, która waży o 1,5 kg mniej niż jej poprzednik.
Według Canyon nie tylko zmniejszono wagę, ale także znacznie zwiększono sztywność. Nowa rama spełnia najwyższe standardy testowe Canyon kategorii 5E dla zastosowań zjazdowych i freeride. Oprócz wytrzymałości i trwałości ramy, przejście na włókno węglowe umożliwiło Torque:ON CF inspirowaną motocrossem konstrukcję. Niskie położenie amortyzatora, niski suport i nisko położone położenie silnika zapewniają bardzo niski środek ciężkości. Ma to zapewnić świetne prowadzenie na wymagających technicznie trasach. Niezły chwyt w załączeniu: dzielona górna rura stworzyła miejsce na butelkę z wodą o pojemności 650 ml.
Akumulator o dużym zasięgu i mocny silnik Shimano EP8
Oczekiwanie w parku rowerowym na wyciąg krzesełkowy powinno należeć do przeszłości dzięki Canyon Torque:ON CF. W połączeniu z akumulatorem o dużym zasięgu, mocny silnik Shimano EP8 ze wspomaganiem pedałowania do 400% uwalnia wystarczającą ilość energii, aby pokonać nawet najdłuższe podjazdy. Amortyzowany widelec o skoku 180 milimetrów i skok zawieszenia o długości 175 milimetrów z tyłu obiecują również zabawę na wymagających zjazdach. Zelektryfikowany rower freeride opiera się również na kołach mullet, które poprawiają stabilność przy dużych prędkościach i zachowanie podczas przewracania się, a także zapewniają dodatkową zwinność i zwrotność.
Nowy Canyon Torque:ON CF jest dostępny w trzech wariantach modelowych. Szczyt gamy to Torque:ON CF Roczen, który powstał we współpracy z legendą motocrossu, Kenem Roczenem. Oprócz specjalnego lakieru Roczen 94, Torque:ON CF Roczen jest wyposażony w wysokiej klasy ramę składającą się z amortyzowanego widelca RockShox Zeb Ultimate i stalowego amortyzatora Superdeluxe C Ultimate, bezprzewodowej przekładni SRAM X01 AXS i RockShox AXS Reverb dropper post. Torque:ON CF 8 opiera się na zawieszeniu Shimano SLX i Fox Performance, a Torque:ON CF 9 na zawieszeniu Shimano XT i Fox Factory. Wszystkie rowery mają tę samą karbonową ramę i układ napędowy.
Canyon Torque: warianty i ceny modeli ON CF
- Moment obrotowy: ON CF 8: 5,999 EUR (720 Wh) lub 6,399 EUR (900 Wh)
- Moment obrotowy: ON CF 9: 7,499 EUR (720 Wh) lub 7,899 EUR (900 Wh)
- Moment obrotowy: ON CF Roczen: 8,999 EUR (720 Wh) lub 9,399 EUR (900 Wh)
Sieć: www.canyon.com