Żółty, neutralny serwis, Tour de France, tradycyjni producenci, koła, Cosmic Carbon, superumiejętności – to tylko kilka słów, które przychodzą na myśl, gdy słyszysz Mavica. W ostatnich latach tradycyjna francuska firma wielokrotnie musiała zmagać się z wewnętrznymi zawirowaniami. Dzięki nowej, niezależnej organizacji „żółci” chcą teraz zastanowić się nad wartościami, które uczyniły Mavica wielkim. Wiosną 2023 roku postawiono pierwszy krok z nowym zestawem kołowym Cosmic Ultimate, ponieważ model z najwyższej półki, który przez długi czas reprezentował najwyższą jakość kół, jest w dużej mierze wykonywany ręcznie bezpośrednio w siedzibie firmy. Chcąc przyjrzeć się bliżej, odwiedziliśmy nową siedzibę w Annecy i spróbowaliśmy dowiedzieć się, co „kręci się” w Mavicu.
Nową siedzibę firmy Mavic w Annecy widać już z daleka. Żółte elementy można znaleźć nie tylko na budynku, ale także żółte Skody do neutralnej służby na profesjonalnych wyścigach dumnie stoją w pierwszym rzędzie. Zaraz po przyjeździe przypominasz sobie o wielu etapach i wyścigach, w których żółty samochód serwisowy również odgrywał decydującą rolę lub był po prostu postrzegany w tle jako niezawodny towarzysz, zawsze gotowy do działania. Naładowani tymi emocjami wchodzicie do showroomu w foyer centrali, gdzie oprócz najnowszych produktów do rowerów szosowych, górskich i kategorii miejskiej można znaleźć również wiele skarbów z dawnych lat, które przywodzą na myśl markę Mavic pochodzenie i przeszłość.
Jeśli jednak przyjrzysz się bliżej showroomowi, szybko zauważysz, że oznaczenie można spotkać dość często, a związany z nim produkt jest dość eksponowany w swojej najnowszej wersji. Oczywiście mówimy o wysokiej klasy zestawie kołowym Cosmic Ultimate.
Nic dziwnego – przez wiele lat wysokiej klasy koła francuskiego producenta kształtowały kolarstwo zawodowe i były obiektem pożądania wielu sportowców amatorów, hobbystów i rekreacyjnie. Jeśli porozmawiać z pracownikami na miejscu, są szczególnie dumni z tego, że tuż obok również produkują zaprezentowany niedawno model we własnych pomieszczeniach.
Nowy Mavic Cosmic Ultimate – ręcznie robiony
Na szczęście uzyskaliśmy dostęp do uświęconych hal Mavica i mogliśmy przyjrzeć się bliżej, co tak naprawdę oznacza rękodzieło u francuskiego producenta.
„Celem było zbudowanie najlepszego zestawu kołowego wszechczasów, a to nie takie proste! Jednak nigdy nie daliśmy się odwieść od tego celu i możemy w 100% stać za naszym produktem” – mówi jeden z deweloperów.
Aby to osiągnąć, połączono najnowsze badania w dziedzinie materiałów kompozytowych z technicznym know-how. Koncepcja Mavic Cosmic Ultimate 3 Disc trwała ponad 45 lata. Na koniec był proces, który codziennie wykonywany jest tu ręcznie przez specjalnie przeszkolonych pracowników. Na początku znajduje się 71 karbonowych części, które należy odpowiednio ustawić i zmontować, aby na końcu uzyskać doskonały wynik. Proces ten trwa ponad 8 godzin, aw poszczególne etapy pracy zaangażowanych jest łącznie 10 osób.
Szczególnie imponujące było dla nas zobaczenie, ile pracy ręcznej faktycznie wymaga produkcja. Począwszy od ręcznego formowania szprych, poprzez tłoczenie piast, montaż poszczególnych części, aż po proces wykończeniowy, w którym ręcznie usuwa się nadmiar kleju w poszczególnych punktach. Tę precyzję i pasję z dbałością o szczegóły trudno znaleźć w dzisiejszych czasach, zwłaszcza w produkcji części karbonowych. Dzięki tym wrażeniom po prostu musisz zostać fanem Mavica.
Jednak zanim ten proces produkcyjny mógł zostać ustalony, konieczne było wykonanie wielu testów i prototypów. Na zamocowaniu szprychy przeprowadzono 409 testów uderzeniowych i 470 testów trakcji. Było w sumie 66 prototypów i 8 różnych projektów. Zostało to porównane w 35 testach laboratoryjnych, aby uzyskać najlepszy wynik. Z jednej strony pozwolono im dojrzewać w komorze klimatycznej i wielokrotnie je testować. Przeprowadzono również wysokoenergetyczne testy zderzeniowe pod kątem bezpieczeństwa i niezawodności, testy wytrzymałościowe przednie na 7000 km przy 70 km/h z obciążeniem, test wytrzymałości bocznej na 300 km przy 44 km/h z obciążeniem, test hamowania statycznego na piaście 100.000 750 obrotów, test hamowania dynamicznego przy 40 hamowaniach od 0 do 100 km/h przy obciążeniu powyżej 30 kg. Ponownie dostrzegliśmy własne laboratorium testowe Mavica, które znajduje się zaledwie XNUMX metrów od miejsca, w którym pracują pracownicy produkcyjni.
Podsumowując, niesamowicie imponujący proces, w którym wchodzi w grę znacznie więcej pracy ręcznej, pasji i dbałości o szczegóły, niż kiedykolwiek myśleliśmy przed naszą wizytą. Na końcu znajduje się monoblokowa konstrukcja, która ma łączyć zalety technologii bezdętkowej w jej najlżejszej formie z mocą hamulców tarczowych z niesamowitymi wrażeniami z jazdy. Ważący zaledwie 1255 gramów nowy Mavic Cosmic Ultimate 45 Disc jest nie tylko idealny dla wspinaczy, ale także niezwykle wszechstronny w połączeniu z profilem obręczy i sztywnością. Nowy wirnik Cosmic Ultimate jest dopełniony atrakcyjnym wizualnie i lekkim grawerem laserowym na zewnętrznej warstwie węgla UD².
Oczywiście częścią programu naszej wizyty była również wycieczka nowym Cosmic Ultimate. Udało nam się zebrać tutaj pierwsze wrażenia i nie możemy się doczekać, aby przedstawić Państwu kompleksowy test kół na Velomotion.
Mavic Allroad SL: Optymalny dla opon bezdętkowych
Mavic Allroad SL w teście: Tradycyjny francuski producent jest na bieżąco z Allroad SL Disc. Lekki zestaw kół przekonuje wysokiej jakości technologią i obręczami zoptymalizowanymi pod opony bezdętkowe. Mavic Allroad istnieje już od pięciu lat, a obecny aluminiowy topowy model, Allroad SL, zostanie zaprezentowany pod koniec 2021 roku. SL ma wersje Allroad Pro i Allroad Elite […]
Schreibe einen Kommentar