Mavic Allroad SL w teście: Tradycyjny francuski producent jest na bieżąco z Allroad SL Disc. Lekki zestaw kół przekonuje wysokiej jakości technologią i obręczami zoptymalizowanymi pod opony bezdętkowe.
Mavic Allroad istnieje już od pięciu lat, a obecny aluminiowy topowy model, Allroad SL, zostanie zaprezentowany pod koniec 2021 roku. SL zastąpił wersje Allroad Pro i Allroad Elite, znajduje się pomiędzy dwoma poprzednimi modelami za 850 euro i jest znacznie lżejszy od obu: przy 1.570 gramach testowany zestaw kół waży nawet o 20 gramów mniej niż podaje producent. Cechą szczególną Allroad są obręcze, które są bez haczyków i dodatkowo posiadają zamknięte łoże obręczy - nyple szprych są wkręcane w obręcz od zewnątrz. Oba mają sens w przypadku montażu bezdętkowego: gładkie boki obręczy bez kołnierza obręczy skierowanego do wewnątrz zapewniają oponie dobre trzymanie boczne, zwłaszcza przy niskim ciśnieniu powietrza, a system jest również szczelny bez taśmy na obręcz.
Mavic Allroad SL – Wszechstronny dzięki średniej szerokości wewnętrznej
Obręcze o szerokości wewnętrznej 22 mm zasługują na swoją nazwę „Allroad”, dzięki czemu można również zamontować wąskie opony do rowerów szosowych o szerokości 28 mm. Oznacza to, że zestaw kół aluminiowych może być używany uniwersalnie, od roweru szutrowego do roweru wyścigowego iz powrotem. Oczywiście należy zaznaczyć, że felg bez haczyków nie wolno eksploatować przy wysokim ciśnieniu powietrza – dla Allroad Mavic określa maksymalne ciśnienie od 3 do 4,5 bara, w zależności od szerokości opony. Oczywiście ta ostatnia jest więcej niż wystarczająca dla opon około 30 mm.
Lekki i ładny dźwięk
Opony montuje się szybko, a zestaw kołowy wytrzymuje kilka dni przestoju bez większych strat powietrza. Podczas jazdy Mavici zachowują się niepozornie, są sztywne i dzięki swojej niskiej wadze pozytywnie wpływają na prowadzenie. Wolnobieg tarczowy „Instant Drive 360”, który można zdjąć ręcznie, ładnie pracuje, a dzięki 40 punktom siatki ma tylko niewielki skok jałowy. Nawet po długim okresie użytkowania przełajowego zestaw kół pracuje płynnie; jeśli jedna z owalnych stalowych szprych typu młotek pęknie, wymiana nie stanowi problemu - szprychy są włożone, a nie gwintowane. Fakt, że Mavic używa tylko jednego rodzaju szprych w całym zestawie kół, ułatwia sprawę.
Trzeba przyznać, że Allroad SL jest dość drogi jak na zestaw aluminiowych kół, ale wynika to z jego naprawdę niskiej wagi. Za 490 euro dostępny jest Allroad S, który jest identyczny z wyjątkiem nieco cięższych felg i szprych i waży 1.820 gramów na wadze redakcyjnej. W zależności od zastosowania dodatkowy ciężar może być tolerowany - Allroad S to również wszechstronny, przekonujący zestaw kołowy.
Specyfikacja Mavic Allroad SL
rodzaj obręczy | Bez haczyków |
szerokość szczęki | 22 mm |
głębokość obręczy | 22 mm |
Szerokość obręczy | 24 mm |
Szprychy | Płaskie szprychy proste, włożone |
liczba przemówień | 24 VR / 24 GODZ |
sznurowanie | Przekroczone dwukrotnie, bezkontaktowo |
typu wolnobieg | podkładki zębate |
szerokość opony | 28 do 64 mm |
Masa przedniego koła | 730 gramów |
Masa tylnego koła | 840 gramów |
Cena | 850 € |
Schreibe einen Kommentar