Test Vision Team Aero Gravel I23: Vision uzupełnia swój segment szutrowy solidnym zestawem kołowym, którego „półaerodynamiczne” obręcze są dopasowane do szerszych opon.
Uniwersalny, solidny zestaw kół Gravel w atrakcyjnej cenie pochodzi od Vision. Team Aero Gravel I23 kosztuje 379 euro, choć w sprzedaży wysyłkowej jest jeszcze tańszy. Co za to oferuje gigant akcesoriów FSA?
Obręcze „Semi aero” i okrągłe szprychy
Zestaw kół jest zbudowany z pół-aerodynamicznych obręczy o głębokości 30 mm, które przy wewnętrznej szerokości 23 mm są wszechstronne i nadają się do żwiru, ale pasują również do nowoczesnych opon wyścigowych. W klasyczny sposób wygięte szprychy są wkręcane w kołnierze piasty, przy czym wzór szprych nie jest całkiem typowy: osiem promieniowych szprych zastosowano z tyłu po lewej stronie iz przodu po prawej; 16 podwójnie skrzyżowanych szprych po każdej stronie koła. Na przednim kole wyższy kołnierz po lewej stronie zapewnia równomierne nachylenie szprych, a tym samym naprężenie. Przy nierównomiernym rozłożeniu szprych należy wziąć pod uwagę równie nierównomierne obciążenie po obu stronach koła, przy czym ważne są siły napędowe z tyłu i optymalna stabilność podczas hamowania z przodu.
Vision Team Aero Gravel I23
Pomimo pseudonimu „Aero”, w tym zestawie kół zastosowano okrągłe szprychy, które oczywiście nie są tak naprawdę „aero”; można się pocieszyć faktem, że przy typowych prędkościach szutrowych nie odgrywa to większej roli. Gdyby szprycha kiedykolwiek wymagała wymiany, łatwo jest znaleźć zamiennik; Ponadto okrągła szprycha nie musi być mocno trzymana, gdy powstaje napięcie, ponieważ nie stwarza problemu aerodynamicznego, jeśli się skręci. Jednak aby zamontować nowe szprychy, należy zdjąć kasetę i ewentualnie również tarczę hamulcową - to jest coś, co należy wziąć pod uwagę podczas wyprawy z bagażem. Opony bezdętkowe były łatwe w montażu, a jedno koło przepuszczało trochę powietrza przez szew obręczy, dopóki uszczelniacz nie zablokował szczeliny.
W praktyce Visiony nie rzucają się w oczy - są wystarczająco sztywne, ale niezbyt ociężałe, jeśli chodzi o przyspieszenie i prowadzenie. Waga 1.930 gramów z taśmą bezdętkową nie stanowi problemu. Nawiasem mówiąc, Vision ma zestaw kół, który jest prawie 300 gramów lżejszy w swoim asortymencie z Trimax Aero Gravel I23, który kosztuje 617 euro i jest naprawdę „aero” dookoła dzięki stycznie wstawionym płaskim szprychom.
Specyfikacja Vision Team Aero Gravel i23
rodzaj obręczy | obręcz haka |
szerokość szczęki | 23 mm |
głębokość obręczy | 30 mm |
Szerokość obręczy | 27 mm |
Szprychy | Szprychy okrągłe, wygięte, gwintowane |
liczba przemówień | 24 VR / 24 GODZ |
sznurowanie | Wzór 2:1, 3-krzyżowe / promieniowe |
typu wolnobieg | zapadki |
szerokość opony | kA |
Masa przedniego koła | 870 gramów |
Masa tylnego koła | 1.060 gramów |
Cena | 379 € |