DT Swiss GRC 1400 Spline: aerodynamiczny zestaw kołowy do rowerów szutrowych? Dlaczego nie, ponieważ liczy się każdy wat, zwłaszcza w wyścigach długodystansowych - a DT Swiss wyciąga z tego maksimum z pomocą kolegów.
Dzięki DT Swiss GRC 1400 Spline Szwajcarzy należą do pionierów, jeśli chodzi o „aero gravel”. Specjalista od kół polega na wiedzy kolegów z Swiss Side, których zestawy kół są szczególnie popularne w triathlonie. Głębokość obręczy 42 mm i maksymalna szerokość 32 mm to rzadki widok w terenie, a wartości te nasuwają pytanie, czy aerodynamika w ogóle odgrywa rolę w szutrowaniu. Rowerzyści z bagażnikami na widelec, kierownicami, sakwami i innymi torbami zostaną tutaj odrzuceni, ale sprawy mają się inaczej w przypadku długich wyścigów terenowych: jeśli jedziesz prosto pod wiatr przez wiele kilometrów, zdecydowanie zauważalne są oszczędności w wydajności. Z aerodynamicznego punktu widzenia optymalne są wąskie opony, przy czym dopuszczalne minimum dla karbonowych obręczy DT to 30 mm.
Szeroka obręcz bez haka do opon od 30 mm
DT Swiss idzie na całość, a nawet wyposaża górny zestaw kołowy w wewnętrzne nyple do szprych; Ponadto felgi karbonowe charakteryzują się dużą szerokością wewnętrzną i konstrukcją bez haczyków. W obu przypadkach opona wybrzusza się bocznie o kilka milimetrów dalej, nawet przy obniżonym ciśnieniu dobre trzymanie boczne opon jest zauważalne podczas pokonywania zakrętów. To, że przy felgach bez haczyków nie wolno przekraczać określonych ciśnień w oponach, nie stanowi problemu – 5 barów przy 30 mm i 2 bary przy 69 mm to już całkiem sporo dla danej szerokości opony.
Opony bezdętkowe Schwalbe można wciskać poza krawędź obręczy przy umiarkowanym wysiłku i można je napełniać konwencjonalną pompką podłogową. Ze względu na obszerne felgi waga zestawu kołowego jest przyjemnie niska i wynosi 1.630 gramów. Podczas jazdy jest to zauważalne przy neutralnym prowadzeniu i lekkim przyspieszaniu; ponadto DT Swiss GRC toczy się płynnie. Dzięki podwójnie skrzyżowanym prostym szprychom koła są sztywne i solidne zarówno podczas przyspieszania, jak i hamowania. DT Swiss wykorzystuje wysokiej jakości piasty 240s z wolnym kołem zębatym 36x, co z kolei jest idealne do rowerów szutrowych. Oczywiste jest, że cały pakiet nie może być tani - ale jest też zestaw kół aero szutrowych bez kompromisów.
Specyfikacja DT Swiss GRC 1400 Spline
rodzaj obręczy | Bez haczyków |
szerokość szczęki | 24 mm |
głębokość obręczy | 40 mm |
Szerokość obręczy | 32 mm |
Szprychy | Płaskie szprychy proste, gwintowane |
liczba przemówień | 24 VR / 24 GODZ |
sznurowanie | Dwukrotnie przekroczony |
typu wolnobieg | podkładki zębate |
szerokość opony | 30 do 69 mm |
Masa przedniego koła | 760 gramów |
Masa tylnego koła | 850 gramów |
Cena | 1.957 € |
Schreibe einen Kommentar