Test KTM Macina Ultimate Pro: Potężny motorowy rower elektryczny, sprzedawany wyłącznie przez firmę Zweirad Stadler, łączy w sobie wiele dobrych cech, w tym duży zasięg i sportowy układ przerzutek o szerokim zakresie przełożeń. Decydując się na ten rower elektryczny jest więc łatwo – być może prawie trudniej jest wybrać między trzema kształtami ramy.
Szybki i wygodny na drodze, w każdym terenie: nie potrzebujesz niczego więcej niż solidnego e-roweru. Ale oferta jest teraz nie do opanowania - na co więc zwrócić uwagę? Rowerem, który może służyć jako doskonały przykład udanego e-roweru jest KTM Macina Ultimate Pro, który jest dostępny jako model specjalny Stadler na dwóch kołach jest wydalony. Nazwa brzmi jak sport najwyższej klasy, ale nie daj się zaimponować: Ultimate Pro może i ma mocny silnik, ale jest niezwykle wygodnym towarzyszem, jeśli chodzi o pozycję siedzącą i obsługę.
Moc napędu dzięki Bosch CX
Pierwszym słowem kluczowym jest silnik. Jest ewidentnie sercem każdego e-roweru, ale nie trzeba się tym zbytnio przejmować, jeśli producent może zapewnić znanego dostawcę – jak KTM z systemem Bosch. Udoskonalany przez wiele lat silnik jest wyjątkowo mocny we wszystkich wariantach, a nawet te z nieco niższym momentem obrotowym pchają tam, gdzie ma to znaczenie – zwłaszcza w górach.
Dzięki Bosch Performance Line CX nie musisz martwić się o moc. Z momentem obrotowym 85 Nm jest to najmocniejsza jednostka dostawcy, opracowana do użytku w elektrycznych rowerach górskich, gdzie wymagane jest maksymalne wsparcie silnika na stromych odcinkach. Tak duża moc rzadko jest potrzebna w rowerze e-trekkingowym, ale możesz przełączyć się na niższy tryb wspomagania i cieszyć się delikatniejszym, ale nadal bardzo mocnym doładowaniem. A jeśli podróżujesz z ciężkim bagażem, większy moment obrotowy to dobra rzecz.
Dni radości z jazdy dzięki 625 watogodzinom
Nie musisz też martwić się o zasięg z KTM Macina Ultimate Pro. Magazyn energii e-rowerów stawał się coraz większy na przestrzeni lat, a nawet 625 watogodzin na tym rowerze zostało przekroczone. Nie musisz obawiać się „pustego baku” na trasie: 625 Wh jest dostępne przez cztery do pięciu godzin w siodle ze średnim lub mocnym wsparciem motorycznym i musisz je przejechać za jednym zamachem. Nawet oddani codzienni kierowcy nie ładują baterii częściej niż raz lub dwa razy w tygodniu; pytanie o maksymalną liczbę cykli ładowania pojawia się więc automatycznie.Akumulator jak zwykle można ładować w rowerze; alternatywnie można je wyjąć z dolnej rury – na przykład, gdy rower jest zaparkowany przed domem. W takim razie opłaca się również to, że duży i czytelny wyświetlacz Bosch Intuvia, który jest zamontowany pośrodku nad mostkiem, można po prostu zdjąć i zabrać ze sobą - bez akumulatora i wyświetlacza rower elektryczny jest dość nieatrakcyjny dla złodzieje rowerów.
Szeroko stopniowany tor z jedenastoma prędkościami
Typową cechą większości silników środkowych jest to, że są one kompatybilne tylko z jedną tarczą. Nie jest to już wadą, ponieważ kaseta z jedenastobiegową zębatką, taka jak w KTM, jest dziś w dużej mierze standardem. Tutaj jest wyjątkowo szeroki i ma od 11 do 51 zębów; nie potrzebujesz więcej przełożeń na e-rowerze ani lepszych skoków przełożeń. Mocny silnik zapewnia jazdę w szerszym zakresie kadencji. Zaletą przerzutek jest szybka zmiana biegów i power shifting (ale proszę nie przesadzać!), a tym samym plus w sportowej radości z jazdy. Nie można jednak zapominać, że odsłonięte pasmo łańcucha wymaga pewnej pielęgnacji.
Typowy dla wszechstronnych pedeleków jest amortyzowany widelec, którego skok 63 mm z łatwością pochłania wstrząsy i wygładza wibracje. KTM opiera się na stalowej sprężynie, którą można łatwo regulować i wymaga niewielkiej konserwacji. Z drugiej strony w przypadku widelca z zawieszeniem pneumatycznym należy regularnie sprawdzać ciśnienie powietrza. Zapewnienie komfortu z przodu jest uzupełnione sprężynową sztycą, co ma sens zwłaszcza przy dość wyprostowanej pozycji siedzącej. Dzięki lekko zakrzywionej kierownicy i dodatkowym uchwytom pozycja ramion i dłoni jest wygodna i elastyczna, a szerokość kierownicy sprawia, że masywny rower jest zawsze pod kontrolą.
Przyczepność i komfort dzięki szerokim oponom
Opony o szerokości 50 mm nie są dziś rzadkością, ponieważ oferują duży komfort i dobrą przyczepność przy nieznacznie obniżonym ciśnieniu powietrza, szczególnie w rowerach elektrycznych. Schwalbe Energizer zainstalowany w KTM to dobry wybór, ponieważ jest przeznaczony do większych obciążeń na rowerze elektrycznym. Żółte ścianki boczne są przyjemne wizualnie, a odblaskowa powłoka sprawia, że reflektory szprychowe są zbędne. Jeśli chodzi o oświetlenie, sportowy rower e-trekkingowy jest niezawodnie wyposażony w reflektor punktowy o natężeniu 50 luksów i tylne światło LED, dobrze zabezpieczone na bagażniku. Sam bagażnik umożliwia zawieszenie sakw i przymocowanie przedmiotów za pomocą sprężynowych klipsów.
Subtelnie stylizowany rower – w kolorze austriackiego producenta widać tylko chwyty i linkę przerzutki – jest dostępny w trzech kształtach ramy, przy czym wersja „Wave” z niskim przekrokiem ma praktyczną cechę: ma komorę na akumulator osłona u góry na dolnej rurze, co znacznie ułatwia wyjmowanie i wkładanie akumulatora. Nawiasem mówiąc, nie ma już potrzeby rozróżniania rowerów damskich i męskich.
Stadler oferuje KTM Macina Ultimate Pro za około 4.000 euro, co jest typowe dla tej klasy, biorąc pod uwagę wyposażenie. Przy zerowym finansowaniu w ciągu dziesięciu miesięcy cena spada znacznie łatwiej; W każdym razie wiele e-rowerów jest obecnie wynajmowanych od pracodawców, co oczywiście jest również możliwe w firmie Stadler. Model specjalny KTM to dobry wybór w każdym przypadku - jako szybki, wygodny e-rower, który robi wrażenie w każdym terenie.
Schreibe einen Kommentar