Test Feddz PG1: Marka Feddz to producent w pełni zaangażowany w e-mobilność, którego celem jest bycie szybkim i zwinnym podczas poruszania się po drogach bez emisji spalin i hałasu. Oprócz udanych modeli e-urban, e-mtb czy e-cargo, rower e-gravel firmy Feddz jest najmłodszym członkiem rodziny. Feddz buduje swojego E-Gravellera w oparciu o miejską ramę i wykorzystuje kompaktowy tylny silnik o niezbyt wysokim momencie obrotowym. Ciekawe są też detale wyposażenia.
W przypadku tego modelu celem jest zaoferowanie sportowego modelu w segmencie drop bar, który może być używany nie tylko w życiu codziennym, ale także jako sprzęt sportowy. Aby uzyskać niezbędne wsparcie, koncepcja z diamentową ramą wykonaną z aluminium opiera się na napędzie piasty Bafang H600, który przy swoich niewielkich wymiarach i niskiej wadze ok. 2 kg wydaje się idealny do lżejszych e-rowerów. Przy maksymalnym momencie obrotowym 30 Nm i mocy nominalnej 250 W powinieneś mieć w bagażu umiarkowaną moc na nadchodzące wyzwania.
Tę moc mogliśmy odczuć już na początku naszego testu, ponieważ przyspieszasz bez opóźnień, dzięki czemu szybko nabierasz prędkości. Jednak w miarę kontynuacji jazdy koordynacja między rowerem a napędem jest komfortowa tylko na cichych odcinkach. W jakiś sposób często masz wrażenie, że „podskakujesz” w miejscu i nigdy tak naprawdę nie ruszasz, nawet jeśli faktycznie podróżujesz z przyzwoitą prędkością przelotową. Naszym zdaniem jest to spowodowane z jednej strony specjalnym kształtem ramy, w tym bardzo wysoką pozycją siedzącą, a z drugiej strony wysokimi wartościami sztywności tam, gdzie tak naprawdę nie są potrzebne, jak na przykład bardzo sztywny widelec.
Niestety, świetny mostek Redshift też już nie na wiele się zda, choć odpowiada za nieco większy wzrost komfortu z przodu na cichszych odcinkach, ale też sprawia, że system jest jeszcze bardziej niestabilny, co staje się problematyczne, gdy robi się trochę bardziej techniczny przechodzi do rzeczy lub chcesz zjechać z siodła. Szkoda, zwłaszcza na łatwiejszych szlakach, ponieważ rower e-szutrowy Feddz miałby w zasadzie wszystko, czego potrzeba, aby uzyskać dobrą sylwetkę na takich odcinkach. To samo tyczy się właściwości podjazdowych roweru, bo przy zaledwie niespełna 15 kilogramach i mocnym wsparciu napędu Bafang, właściwie powinieneś dać radę pokonywać podjazdy, co jednak okazuje się bardzo uciążliwe ze względu na dość średnie przenoszenie mocy. Niestety, stopniowo musieliśmy sobie uświadomić, że przy takim ustawieniu można być solidnym we wszystkich dziedzinach, ale tak naprawdę można zacząć jeździć tylko w ograniczonym zakresie.
Wydaje się to tym bardziej godne ubolewania, gdy spojrzy się na sprzęt, nad którym się zastanawiał. Jak już wspomniano, napęd w zasadzie bardzo dobrze pasuje do obszaru zastosowania, a sterowanie za pomocą przycisków na górnym cięgnie również upraszcza ustawienia podczas jazdy. Ponadto wysokiej jakości grupa Shimano GRX zapewnia najlepszą wydajność zmiany biegów na szutrze, a kokpit wykonany ze sprężystego mostka Redshift i karbonowej kierownicy FSA z dużą ilością odblasków jest idealny do jazdy w terenie. Opony Conti Terra Gravel oferują dobre połączenie przyczepności i właściwości jezdnych, ale wolelibyśmy nieco szerszą gumę, aby możliwe zastosowania były nieco szersze.
Schreibe einen Kommentar