Bulls Urban Copenhagen w teście: Nowa edycja eleganckiego roweru miejskiego nie jest już tak „retro”, ale z nowymi dodatkami jest jeszcze prostsza i bardziej elegancka. Jeśli szukasz technicznie wysokiej jakości roweru z funkcjonalnym wyposażeniem i zredukowanym wyglądem, ten rower turystyczny może Ci się spodobać.
Czy rowery stają się coraz bardziej skomplikowane? Może być, zwłaszcza jeśli zaczynają się od „electro”. Dzisiejsze rowery elektryczne są wyposażone w technologie, które wykraczają poza rzeczywiste zadanie napędu wspomagającego - funkcje łączności i W-LAN, śledzenie i „geofencing”, elektroniczna zmiana przełożeń i ABS. Jak odświeżające jest spojrzenie na nowość z 2023 roku, która jest po prostu rowerem w purystyczny sposób, ale oferuje sprawdzoną technologię w bardzo nowoczesnej formie.
Wiele opcji montażu
Kurtyna w górę dla Bulls Urban Copenhagen, motocykla, który znacznie różni się od swojego poprzednika w nowym roku modelowym. Z jednej strony wpływa to na wygląd, który jest teraz mniej „retro” – polerowane aluminium prawie nie istnieje w modelu 2023. Z drugiej strony Copenhagen ma zupełnie nową ramę, która mocno przypomina modele grinderów Bullsa z 2023 roku. Gwintowane otwory pod górną rurą, do których można przymocować pasek, można rozpoznać na pierwszy rzut oka; Dzięki prostemu widelcowi i niskim wspornikom siodełka w wersji Diamant rama wygląda bardziej efektownie.
Dłuższa główka ramy prowadzi do nieco bardziej wyprostowanej pozycji siedzącej. Zespół kierownica-mostek pomalowany na kolor ramy z eleganckim wewnętrznym zaciskiem jest bardzo udany. I oczywiście rower jest wyposażony w sztywny widelec, który z kolei przypomina rower szutrowy z trzema bocznymi gwintowanymi otworami na bagażniki - funkcja, która pojawia się na wycieczkach z bagażem.
Płynnie pracująca skrzynia biegów z dużym zakresem przełożeń
Napęd również przyczynia się do zarezerwowanego, technicznie zredukowanego wrażenia. Bulls polega na Shimano Alfine 11 w rowerze miejskim, który jest jednym z najbardziej zaawansowanych piast na rynku pod względem zakresu przełożeń. Całkowity zakres zmiany przełożeń wynosi 408%, co oznacza, że najwyższy bieg jest ponad czterokrotnie dłuższy od najniższego. Poza dużym skokiem z pierwszego na drugi bieg, wszystkie skoki biegów są bardzo równe w zakresie od 13 do 14%, dzięki czemu można zmieniać biegi w górę lub w dół bez zbytniego wahania częstotliwości pedałowania. Jest to bardzo szybkie i precyzyjne za pomocą przycisków kciuka/palca; manetka skrętna, jak jest zwykle używana w przypadku prostych kół zębatych w piaście, jest wyraźnie niekorzystna. Przekładnia, która pracuje w kąpieli olejowej, jest również bardzo gładka i ma niskie tarcie.
Shimano Alfine 11 wyraźnie należy do segmentu premium, a tam już nie można zdobyć klientów klasycznym łańcuchem rowerowym. Oczywiście Bulls specyfikuje również pasek rozrządu Gates, który, jak dobrze wiadomo, wymaga specjalnej ramy: prawy tylny trójkąt musi dać się otworzyć, aby można było włożyć pasek. Jedyną ważną rzeczą jest teraz odpowiednie napięcie, aby wymiana łańcucha nie ślizgała się i nie powodowała nadmiernego tarcia; wtedy pasek Gates może być napędzany praktycznie bezobsługowo, w kółko. Nie ma porównania z łańcuchem, który należy regularnie czyścić i smarować, aby zachować dobre właściwości jezdne.
W pełni wyposażony
To sprawia, że Urban Copenhagen jest naprawdę wszechstronnym, beztroskim rowerem, który poza tym został dopracowany pod kątem optymalnej funkcjonalności. Obejmuje to hydrauliczne hamulce tarczowe, które wymagają bardzo niewielkiej konserwacji i niezawodnie zwalniają w suchych i mokrych warunkach, a także bardzo jasny system oświetlenia ze światłami do jazdy dziennej, nie wspominając o odpornych na przebicie, gładkobieżnych oponach Schwalbe. Zamontowano wysokiej jakości ergonomiczne rączki, niezbyt sportowe siodło oraz wąski tylny bagażnik bez zacisku sprężynowego, który służy do zawieszenia sakw z boku.
Sportowy i niski opór toczenia
Jak zwykle w przypadku raczej lekkich, nieresorowanych motocykli, prowadzenie jest sportowe i bezpośrednie, a układ kierowniczy jest przyjemnie neutralny. W zależności od ciśnienia w oponach informacja zwrotna z nawierzchni drogi jest wyraźna – każdy, kto jest na to wrażliwy, może być skłonny doposażyć w równoległoboczny wspornik zawieszenia. Schwalbe Marathon Efficiency to niezwykle wysokiej jakości opony, które oprócz wysokiej ochrony przed przebiciem dzięki specjalnej strukturze osnowy i wyścigowej mieszance gumowej charakteryzują się bardzo niskimi oporami toczenia.
Bulls Urban Copenhagen można nazwać w dużej mierze perfekcyjnym, a cena 1.799 euro nie powinna być szokiem, biorąc pod uwagę wyposażenie – gdzie indziej taka suma wystarczy tylko na ośmiobiegową skrzynię biegów. W porównaniu z wysokiej klasy rowerem elektrycznym może wydawać się technicznie zredukowany, ale jako sportowy rower na co dzień i turystyczny, który wymaga bardzo niewielkiej konserwacji, trudno go przebić.
Schreibe einen Kommentar