Nowości produktowe: Wraz z Magura Vyron MDS-V3, producent z Jury Szwabskiej przedstawia trzecią wersję swojej bezprzewodowej sztycy regulowanej. Opracowany od podstaw, powinien być bezpośrednim konkurentem dla Reverb AXS firmy RockShox.
Elektroniczne, bezprzewodowe komponenty w rowerach i MTB naprawdę pojawiły się na rynku w ciągu ostatnich dwóch lub trzech lat. Niewiele osób wie, że Magura dawno temu miała już odpowiedni komponent w swojej ofercie: sztycę opuszczaną Magura Vyron, która została wprowadzona na rynek w 2015 roku (!). Jakkolwiek rewolucyjne w tamtym czasie było sterowanie bezprzewodowe, nie mogło nadążyć za ustaloną konkurencją pod względem wydajności - stosunkowo powolna reakcja była problemem w szczególności w przypadku rowerów górskich. Chociaż Vyron był stale rozwijany i ulepszany, nigdy nie był w stanie całkowicie zniwelować dystansu do ustalonej konkurencji. Ale to się wkrótce zmieni - z nowym Magura Vyron MDS-V3.
Więcej prędkości
Słupek został opracowany od podstaw - oczywiście nadal bezprzewodowy ze sterowaniem elektroniczno-hydraulicznym w samym słupku.Skupiono się tutaj przede wszystkim na szybkości i tym samym usunięto największy punkt krytyki poprzednich słupków Vyron. Z Vyron MDS-V3 Magura obiecuje uczucie jak z „normalną” sztycą regulowaną, bez opóźnień z tą samą logiką działania. Aby to osiągnąć, nie pozostawiono kamienia na kamieniu - technologia transmisji nowego Vyrona została przełączona na Bluetooth zamiast znacznie wolniejszego ANT+ poprzednika. Serwomotor w samej podporze powinien teraz działać znacznie szybciej. Rezultat: Naciśnięcie nowej jednostki sterującej odblokowuje podporę - do momentu ponownego zwolnienia odpowiedniego przycisku. Tak jak jesteś przyzwyczajony do sztycy regulowanej.
Wymienna bateria zamiast akumulatora
Znacznie bardziej ergonomiczną jednostkę sterującą można teraz łatwo przymocować do kierownicy za pomocą zacisku, Shiftmix lub Sram Matchmaker. Południowoniemiecki producent idzie własną drogą, jeśli chodzi o zaopatrzenie w energię. O ile bateria guzikowa w pilocie jest również znana np. z systemu Sram AXS, o tyle Magura radzi sobie również bez akumulatora na samym słupku. Zamiast tego pod zakręcaną pokrywą umieszczono baterię CR2, którą można dostać w każdym sklepie elektronicznym (koszt: ok. 4 euro).
Magura obiecuje imponujący czas pracy wynoszący około jednego roku. Tak więc nieco bardziej uciążliwa zmiana nie odgrywa już większej roli. Jednym z powodów, dla których zdecydowałeś się zrezygnować z wymiennej baterii, jest uszczelka: dzięki zakręcanej i uszczelnionej pokrywie wspornik posiada certyfikat IP67, dzięki czemu może być nawet całkowicie zanurzony pod wodą na krótki czas.
Magura Vyron MDS-V3 jest dostępny w czterech skokach, 100 mm, 125 mm, 150 mm i 175 mm, ale to tylko dwa różne podpory. Warianty o długości 100 i 125 lub 150 i 175 mogą być przerabiane na inną długość – nawet przez samego klienta końcowego.Do wyboru są średnice od 30,9 do 31,6 mm. Waga powinna wynosić około 700 g dla wspornika i 40 g dla panelu sterowania, każdy bez baterii.
Z sugerowaną ceną detaliczną 579,90 euro, Magura Vyron MDS-V3 jest znacznie tańszy niż jego bezpośredni konkurent, RockShox Reverb AXS. Tym bardziej jesteśmy ciekawi, jak nowy słupek Magura sprawuje się w praktyce.
Schreibe einen Kommentar