Logo Velomotion Małe logo Velomotion
Ikona wyszukiwania
  • Nowości produktowe
  • kolarstwo
  • Testy
    • kompletne koła
    • Komponenten
    • Akcesoria
  • Doradca
    • Przewodnik zakupowy
    • Leasing
    • Prawo
    • Warsztat
    • wycieczka rowerowa

KomponentenTesty

składniki: Test: sztyca regulowana Contec Drop-A-Gogo – nowy lider w stosunku ceny do wydajności?

15 Marzec 2018 by Michała Faissa

Test: Drop-A-Gogo to nie pierwsza regulowana sztyca firmy Contec, ale z pewnością najwyższa jak dotąd jakość. Dzięki skokowi do 150 mm jest to również prawdziwa opcja dla sektora enduro, a nawet jest wyposażony w dwa piloty w sugerowanej cenie detalicznej 249 EUR - jeden w stylu spustu po lewej stronie i jeden w uniwersalnym stylu do motocykli z przednią przerzutką i/lub rowery elektryczne.

Dane techniczne Contec Drop-A-Gogo

Średnica: 30,9 / 31,6mm
Hub: 100 / 125 / 150mm
Kontrola: Stażysta
Zdalny: Zug
wewnętrzne funkcjonowanie: ciśnienie gazu



Cena: € 249



Contec Drop-A-Gogo: Sprawdź wymiary rekwizytów

Efektywny skok: 148mm
Minimalna głębokość wprowadzenia: 150mm
Maksymalna długość użytkowa: 355mm
Wysokość siedziska po złożeniu: 59mm
Waga:
705g (1 na spust + 200cm żyłki) | 571 g („nagi”)

[accordions type=”toggle” handle=”arrows” space=”no” icon_color=”#” icon_current_color=”#”]


[/akordeon]


Contec Drop-A-Gogo: montaż

Po pierwsze: każdy, kto już zamontował sztycę regulowaną z wewnętrznym prowadzeniem linek, od razu odnajdzie się w Contec Drop-A-Gogo. Wszystko, czego potrzebujesz do montażu, jest zawarte w zakresie dostawy: obudowa zewnętrzna i zaślepki od Jagwire i oczywiście linka zmiany biegów, która jest używana do sterowania. Instrukcje są dobre merytorycznie, ale prezentację z raczej małymi szkicami i nieporęcznym formatem można by poprawić - z drugiej strony: spełnia swoje zadanie!

Pilot Contec Drop-A-Gogo
Przykład: Contec dostarcza dwa piloty do różnych ustawień kierownicy.

Kabel można łatwo zawiesić w przewidzianym do tego celu zagłębieniu na spodzie wspornika, tuleja lub jej zaślepka są pewnie i ciasno osadzone.Zdecydowanie nie oszczędzano tutaj na wykonaniu, a dobre spasowanie znacznie ułatwia montaż .



Siedzi, ma powietrze i się nie chwieje! Dopasowanie poszczególnych elementów jest doskonałe.

Po drugiej stronie pociąg jest następnie mocowany w jednej z dwóch dostarczonych dźwigni za pomocą śruby imbusowej. Miły szczegół: Contec zastosował tu już fabrycznie blokadę śrubową, podobnie jak wszystkie inne niezbędne śruby.

Contec Drop-A-Gogo: przetwarzanie

Bardzo zaskoczyło nas wykonanie sztycy regulowanej Contec - w pozytywnym tego słowa znaczeniu. Niskie tolerancje były już zauważalne podczas montażu i poza tym nie ma tu absolutnie nic do zarzucenia. Wszystkie elementy wykonane są z metalu, nigdzie nie ma luzów ani stuków. Obie dźwignie nie muszą też ukrywać się przed znacznie droższymi zamiennikami. Odpowiednia powierzchnia uchwytu jest żebrowana dla dodatkowego chwytu, a praca jest płynna, ale bez grzechotania. Zaciski dwóch dźwigni można całkowicie otworzyć, dzięki czemu poprzednia konfiguracja nie musi być całkowicie zepchnięta z kierownicy w celu montażu.



Contec Drop-A-Gogo: funkcja

Jeśli chodzi o montaż i obróbkę, regulowana sztyca Contec zbiera najwyższe noty – a co z funkcją? Siła palca wymagana do obsługi dźwigni jest wygodna, ale nie tak płynna, jak w przypadku niektórych innych podpór. Jednak niekoniecznie musi to być negatywne i dla większości ludzi jest to bardziej „kwestia gustu”. Szybkość wysuwania Drop-A-Gogo należy pozytywnie podkreślić: jest to dla nas dokładnie właściwy zakres. Siodełko podnosi się szybko, ale nie tak szybko, aby nie uszkodzić wrażliwego obszaru.

Nie podobało nam się to raczej gąbczaste uczucie w dźwigni. Podczas gdy inne posty dają wyraźną informację zwrotną na temat aktywacji mechanizmu na słupku, z Contec czujesz tylko nieco nieokreślony opór. Tak, to niewiele więcej niż często cytowana mucha w maści, ale Drop-A-Gogo rywalizuje z najlepszymi pomocnikami i tutaj liczą się szczegóły.



Po stosunkowo krótkiej fazie testów nie możemy jeszcze rzetelnie stwierdzić wytrzymałości w ciągłym użytkowaniu: jak dotąd jednak wsparcie nie spowodowało żadnych problemów. Jednak Contec obiecuje długą żywotność dzięki wysokiej jakości uszczelnieniom. Jednak w razie problemów zamkniętą w środku kasetę można łatwo wymienić, a cały serwis odbywa się w Niemczech.

Powrót do tabeli liderów

Wniosek: Contec Drop-A-Gogo

Pro

  • Bardzo dobre wykonanie
  • Relatywnie łatwy
  • W zestawie dwa piloty

Contra

  • Lekko gąbczasty punkt nacisku

fakty

rok produktu2018
Cena249,95 €
Sieć www.contec-parts.de

ocena

85%

Cena-wydajność

87%
Contec Drop-A-Gogo prawie nie pozwolił sobie na żadne słabości w naszym teście. Zakres dostawy z dwoma pilotami jest wzorowy, wykonanie na poziomie niektórych droższych podpór. Funkcja jest również przekonująca, chociaż siła palca i sprzężenie zwrotne z dźwigni nie do końca nadążają za absolutną najwyższą klasą. Niemniej jednak: jeśli szukasz taniej i uniwersalnej sztycy regulowanej: Drop-A-Gogo to świetna wskazówka!
tagi:ContecZakraplaczzakraplaczBLEnduroSerceMTBAktualnościsztycaSzlakWsparcie Vario

O Michała Faissa

Michael Faiß studiował anglistykę i historię w Monachium. Po spędzeniu roku w Anglii pracował jako tłumacz między innymi dla magazynu Procycling i Degen Mediahouse. Od dzieciństwa jest także zapalonym rowerzystą i mechanikiem, a zwłaszcza poza utartymi szlakami czuje się jak w domu.

Cilo Kyano C2

Recenzja Cilo Kyano C2: Mocny silnik – mały akumulator – wszechstronna koncepcja?

Komfort i wydajność na co dzień: Byki Iconic EVO FS

Loteria: Wygraj nowego Scott Addict 30!

Nowy Giant Anthem Advanced SL

Światowej klasy – rower mistrza świata XC: Nowy Giant Anthem Advanced SL

Ryś amerykański Smith

Recenzja Smith Bobcat: Fotochromowy, wszechstronny model na szlak

Cratoni Skyvision

Recenzja Cratoni Skyvision: Mistrz stosunku ceny do jakości z drobnymi słabościami

Shimano Technium L

Shimano Technium L w recenzji: Świetne szkło, słaba rama?

Recenzja Lazer VeloVox: Łatwa komunikacja na rowerze

Mavic Comete Ultimate 2 MIPS w teście: Wydajność i ochrona z jednego źródła

Scott Fastlane

Nowy elektryczny rower szosowy Scott Fastlane: Wbudowany tylny wiatr o wadze poniżej 10 kilogramów

Uvex Sportstyle 235V

Recenzja Uvex Sportstyle 235V: Stylowy, wszechstronny model z ogromnym polem widzenia

Jeśli wyjątkowo nie lubisz łapać gumy: Specjalistyczny Mondo TLR

Test: Okulary fotochromatyczne: Święty Graal dla kolarzy górskich?

Rudy Project Spinshield Pro

Projekt Rudy Spinshield Pro: Klasa premium z drobnymi kompromisami

Related Stories

  • składniki: Test: Ritchey WCS KITE - Lekka regulowana sztyca z wytrzymałym wnętrzem
  • składniki: Test: Anyrace - tuning podwozia Golden Ride
  • składniki: Test: Crankbrothers Stamp 2 - Solidne, szykowne, niedrogie płaskie pedały
  • składniki: Recenzja: Crankbrothers Double Shot 3 – Zakręć, jak chcesz
  • składniki: Test: SRAM Roam 60 – Szlachetne koła z włókna węglowego od szlaków po enduro
  • Zespół Velomotion
  • fakty medialne
  • Publikacje
  • Ochrona danych/RODO

© 2025 Velomotion GmbH