Rynek: Wraz z BikeYoke REVIVE, nowa sztyca regulowana w Niemczech zostanie opracowana w Niemczech z zakresem regulacji do 160 mm od przyszłej wiosny. Na bardzo konkurencyjnym rynku chowanych sztyc REVIVE chce się wyróżnić wyjątkowo solidnym i łatwym w utrzymaniu wnętrzem.
W cieniu „wielkich” zmian – rozmiarów kół, szerokości opon itp. – w ostatnich latach regulowane sztyce podsiodłowe z niszowego produktu stały się niezbędnym elementem wyposażenia rowerów górskich. Prawie żaden rower spoza kosmosu XC nie może obejść się bez niepozornych wsporników, a nawet zawodnicy coraz częściej akceptują teraz dodatkowy ciężar na rzecz znacznego zwiększenia komfortu.
Jednak niezależnie od popularności sztyc regulowanych, wiele z nich od lat boryka się z tymi samymi problemami związanymi z ząbkowaniem. Większość obecnie dostępnych sztyc regulowanych ma hydrauliczne działanie wewnętrzne, kilka opiera się na zamkniętych wkładach, a całkowicie mechaniczne wsporniki należą do ginącego gatunku. Hydraulika oferuje decydującą przewagę nad pozostałymi dwoma systemami: podpory są zwykle lżejsze, łatwiejsze w utrzymaniu, a kierowca może wpływać na parametry, takie jak prędkość wysuwania. Więc idealne rozwiązanie? Cóż, nie do końca.
Ponieważ o ile opuszczane sztyce mogą ułatwiać codzienne życie motocyklistom, o tyle napakowane nowoczesną technologią komponenty są niestety również podatne na uszkodzenia. Zdecydowanie najczęstszym zjawiskiem jest to, że siodełko lekko się obniża, gdy na nim siedzisz, tzn. sztyca ma luz w pionie. Jest to spowodowane pływającą uszczelką wewnątrz rozpórki (zwaną IFP), która oddziela „stronę powietrzną” od „strony hydraulicznej”. Aby uszczelnienie to pozostało szczelne przez długi czas, wymagane są niezwykle precyzyjne procesy produkcyjne. Nawet najmniejsze tolerancje prowadzą do migracji powietrza do oleju lub oleju do wkładu powietrznego, co skutkuje powyższym luzem pionowym. Aby usunąć problem, cały wspornik musi zostać zdemontowany i poddany kompletnemu serwisowi - zajmuje to dużo czasu i sporej wiedzy technicznej.
BikeYoke REVIVE: bezobsługowy z funkcją resetowania
Niemiecki producent BikeYoke znalazł teraz sposób na zbudowanie nowoczesnej hydraulicznej sztycy regulowanej bez polegania na podatnej technologii z IFP. Rezultatem powinien być znacznie solidniejszy i mniej wymagający w utrzymaniu słupek. Szczególną atrakcją jest tutaj „funkcja resetowania”: ponieważ po pewnym czasie nie można całkowicie wykluczyć wspomnianej gry pionowej w przypadku REVIVE, wymyślono coś specjalnego, aby rozwiązać ten problem. Za pomocą kilku prostych kroków, klucza imbusowego i mniej niż 30 sekund wspornik można przywrócić do pierwotnego stanu.
https://www.youtube.com/watch?v=5SZW0bCNUaE
Nawet jeśli hydrauliczna część sztycy jest praktycznie bezobsługowa, mechanika, podobnie jak wszystkie inne sztyce, czasami wymaga drobnych prac konserwacyjnych. Jednakże, podczas gdy produkty konkurencji często muszą być wysyłane lub konserwacja wymaga dużo czasu i cierpliwości, BikeYoke REVIVE można wykonać w ciągu zaledwie kilku minut i bez otwierania wkładu hydraulicznego.
BikeYoke REVIVE: Zakres regulacji do 160 mm i od 349 €
REVIVE jest początkowo dostępny w dwóch najpopularniejszych średnicach 30,9 mm i 31,6 mm. Możesz wybrać zakres regulacji od 125 mm (długość całkowita 365 mm) do 160 mm (długość całkowita 435 mm). Waga wynosi 470 g dla wersji 125 mm.
Jest sterowany mechanicznie i za pomocą samodzielnie opracowanej dźwigni spustowej, która jest montowana w napędach 1-biegowych zamiast drugiej dźwigni zmiany biegów i dlatego jest doskonale zintegrowana z kokpitem zarówno optycznie, jak i ergonomicznie. Jeśli używasz przerzutki przedniej, możesz użyć alternatywnej dźwigni. BikeYoke REVIVE będzie dostępny od początku 2017 roku. Jeśli jesteś już przekonany, powinieneś odwiedzić stronę internetową producenta. Tam kursuje do 31.10. specjalną ofertę przedsprzedażową. Słupek jest dostępny tutaj od 349 €, w tym zdalne, tytanowe śruby do zacisku siodełka i odpowiednie adaptery do indywidualnej konfiguracji kierownicy.