Test Specialized Turbo Creo SL Expert EVO: Amerykański producent Specialized używa oceny „Turbo”, aby wskazać rowery z e-wsparciem. Chcą również oddać sprawiedliwość sloganowi „To ty, tylko szybciej!” we wszystkich swoich rowerach, ale zwłaszcza w sportowych modelach e-rowerów. Jako jeden z pierwszych rowerów szutrowych z e-wsparciem, Specialized Turbo Creo wyrobił sobie markę na scenie.
Specialized Creo został wprowadzony w 2019 roku jako platforma hybrydowa i można go było skonfigurować do użytku na szutrze lub na drodze. Podstawowym elementem wszystkich modeli Creo jest (nadal) specjalnie opracowany w Szwajcarii napęd, który ma wspierać naturalne wrażenia z jazdy i wciąż jest wystarczająco mocny, aby bez problemu sprostać nawet cięższym wyzwaniom. Na przestrzeni lat do rodziny Creo dodawane były nowe modele i warianty wyposażenia. Dotyczy to również naszego roweru testowego Specialized Turbo Creo SL Expert EVO, który zamienia sprawdzoną platformę w sportowy rower e-gravel z funkcjami terenowymi, takimi jak regulowana sztyca, szutrowe opony i specjalna kierownica.
Specialized Creo z własnym napędem turbo
Mówi się, że przepis na sukces wewnętrznego napędu Specialized leży w połączeniu kalifornijskiego wzornictwa i szwajcarskiej inżynierii. Na pierwszy rzut oka zauważalna wada, przynajmniej z punktu widzenia użytkownika końcowego, rzuca się w oczy, ponieważ baterii nie można wyjąć. Wszystkie czynności konserwacyjne muszą być wykonywane przez wyspecjalizowanego sprzedawcę.
Dzięki do 240 watów wspomagania i 320 Wh wewnętrznej mocy akumulatora, którą można zwiększyć o kolejne 160 Wh za pomocą przedłużacza zasięgu, wewnętrzny silnik Turbo SL 1.1 zapewnia stałą moc i harmonijne wspomaganie, które jest przede wszystkim dostosowane do rytmu wysportowanych jeźdźców. Jeśli jednak silnik zostanie odłączony powyżej 25 km/h, system nie stawia żadnego oporu i można nim jechać stosunkowo płynnie. Szczególnie podoba nam się oddzielenie, ponieważ tak naprawdę nie można poczuć cięcia. Tak się składa, że na bardziej płaskich odcinkach na prędkościomierzu można odczytać 30 km/h nawet tego nie zauważając. Creo ma również wiele do zaoferowania pod górę, a przy wadze 13,4 kg zapewnia dużą moc, dzięki czemu możesz pokonać nawet najbardziej strome podjazdy w najlepszy możliwy sposób.
Ta sama zasada obowiązuje na zjazdach i nie trzeba obawiać się bardziej burzliwych odcinków czy szlaków. Wręcz przeciwnie, Specialized Creo ma również kilka funkcji w swoim bagażu, które nie tylko sprawiają, że jazda jest wygodniejsza, ale także daje więcej radości. System FutureShock 2.0, który działa jak rodzaj amortyzowanego widelca i oferuje 20 mm skoku z przodu, zapewnia większą kontrolę i wygodę. Aby jednak energia była pochłaniana tylko na zjazdach i nie rozpraszała się podczas jazdy, system FutureShock można usztywnić również podczas jazdy, aby wykorzystać sportowe właściwości karbonowej ramy. Creo Expert SL Evo ma również sztycę, którą można obniżyć jednym naciśnięciem przycisku, co oznacza jeszcze więcej zabawy na szlaku i lepsze prowadzenie.
Dopełnieniem tego wysokiej jakości roweru e-gravel jest równie atrakcyjne wyposażenie z grupą osprzętu Shimano Ultegra Di2, a także karbonowymi kołami Roval Terra i oponami Specialized Pathfinder Pro, co w sumie zapewnia bardzo zredukowaną wagę i sportową konfigurację podstawową bez poświęcając niezbędną wytrzymałość.
Schreibe einen Kommentar