Eurobike 2022 / nowości produktowe: Wraz z nowymi silnikami, Shimano prezentuje również trzy nowe grupy osprzętu elektronicznego - Shimano XT Di2 w dwóch wersjach oraz zupełnie nowe Shimano Cues Di2.
Shimano rozpoczyna pełną ofensywę Di2 i dopiero wkrótce po wprowadzeniu Shimano 105 Di2 prezentuje teraz dwie lub trzy kolejne elektroniczne grupy osprzętu do e-rowerów i e-MTB. Shimano XT Di2 ma teraz dwa różne warianty - LinkGlide i HyperGlide+ - a wraz z Cues Di2 jest nawet zupełnie nowa grupa przerzutek, specjalnie dla rowerów miejskich i turystycznych.
Sprawdź nową grupę Shimano XT Di2 tutaj
Recenzja Shimano XT Di2: Co może zrobić nowy topowy tor?
Test / E-MTB: Udało nam się przetestować wprowadzoną kilka miesięcy temu grupę Shimano XT Di2. Przyglądamy się bliżej funkcjom, takim jak automatyczna zmiana przełożeń i zmiana biegów bez użycia pedałów, i sprawdzamy, co zmieniło się pod względem ergonomii i jakości zmiany przełożeń. Tego lata Shimano zaprezentowało najnowszą wersję swojego elektronicznego XT Di2 […]
Wyłącznie dla rowerów elektrycznych
W ostatnich latach wokół grupy Shimano XT Di2 zrobiło się trochę cicho. W związku z tym grupa osprzętu była montowana tylko w bardzo niewielu obecnych motocyklach - ale teraz z pewnością to się zmieni. Jednak Japończycy dokonują oczywiście ekscytującej zmiany, która raczej nie zostanie dobrze przyjęta przez wszystkich: jeśli poprawnie zinterpretujemy informacje z komunikatu prasowego, nowy tor XT Di2 będzie dostępny tylko dla e-MTB lub e-rowerów . Na przykład system jest zasilany bezpośrednio z akumulatora roweru elektrycznego, prawdopodobnie nie ma innego zewnętrznego źródła zasilania. Podobnie grupy osprzętu Di2 będą początkowo dostępne tylko w kompletnych motocyklach iw połączeniu z niedawno wprowadzonymi napędami EP801 i EP6.
Shimano EP801 i Shimano EP6: Prezentacja nowych układów napędowych
Eurobike 2022 / nowości produktowe: Eurobike jeszcze się nie zaczął, a pierwsze ekscytujące nowości już napływają do skrzynki pocztowej - Shimano prezentuje całą gamę nowych produktów, oprócz dwóch nowych elektronicznych grup osprzętu Di2 do MTB (XT) i City (wskazówki), a także zupełnie nowy silnik Shimano EP6 i nowa wersja […]
Free Shift i Auto Shift: system zmianowy myśli sam!
Dwie technologie są również częścią nowych grup osprzętu Di2: Free Shift i Auto Shift. Funkcja Free Shift umożliwia zmianę biegów bez samodzielnego pedałowania: jeśli użyjesz dźwigni zmiany biegów, a system wykryje, że korba się nie porusza, silnik napędza tarczę przez krótką chwilę, aż do zakończenia procesu zmiany przełożeń. Na przykład możesz zmieniać biegi podczas zjazdu w celu podjazdu pod licznik bez pedałowania.
Funkcja Auto Shift robi to, co sugeruje jej nazwa: automatycznie zmienia biegi w zależności od indywidualnego profilu kierowcy, rytmu, prędkości i innych informacji, nawet w połączeniu z Free Shift bez pedałowania. Oczywiście możesz również w dowolnym momencie interweniować za pomocą dźwigni zmiany biegów.
Shimano XT Di2: Linkglide czy Hyperglide+?
Jak wspomniano na początku, ściśle mówiąc, są dwie nowe grupy XT Di2, które zobaczymy na rynku od 2023 roku: Shimano XT Di2 Linkglide i Shimano XT Di2 Hyperglide+. Zaznajomieni z technologią uczniowie Shimano powinni już być zaznajomieni z tymi terminami, ale oto krótkie wyjaśnienie dla wszystkich „normalnych ludzi”.
Dwa lata temu Shimano zaprezentowało grupy Linkglide, specjalną wersję istniejących systemów, które zostały specjalnie zaprojektowane pod kątem solidności, trwałości i zastosowania w rowerach elektrycznych. Z mniejszą liczbą biegów, ale z szerszymi zębatkami i szerszym łańcuchem. Dzięki szerokiej gamie kaset nie było prawie żadnych kompromisów w zakresie przepustowości. Nowy Shimano XT Di2 Linkglide podąża teraz dokładnie tą drogą: z 11 biegami i kasetą 11-50 do standardowych wolnobiegów prawdopodobnie masz wystarczający zasięg w prawie każdym terenie - ale podróżujesz z solidnym napędem. Nawiasem mówiąc, pokazuje to również fakt, że funkcja Auto Shift podczas pedałowania będzie dostępna tylko w grupie Linkglide, ale nie w grupie Hyperglide+.
Jeśli nie chcesz rezygnować z maksymalnego zasięgu i najlepszej wydajności zmiany przełożeń, możesz również użyć Shimano XT Di2 Hyperglide+: podobnie jak mechaniczna grupa XT, jest również 12 biegów i zasięg do 510%. Lżejsza kaseta z bębenkiem Microspline pozwala również zaoszczędzić kilka gramów wagi.
Shimano Cues Di2: Do miasta, trekkingu i cargo
W portfolio Shimano pojawiła się zupełnie nowa nazwa w segmencie miejskim i turystycznym: Shimano Cues Di2. W zależności od obszaru użytkowania będzie dostępny tylko jako wariant Linkglide, ale z dwiema różnymi przerzutkami tylnymi z długim lub średnim koszykiem. Wariant z długim koszykiem obsługuje kasety 11-rzędowe z maksymalnie 50 zębami, podczas gdy wariant średniej długości obsługuje kasety 10-rzędowe z maksymalnie 43 zębami.
Schreibe einen Kommentar