Eurobike 2022 / nowości produktowe: Dla nas pierwszy dzień Eurobike 2022 poświęcony był silnikom i napędom do e-rowerów. We Frankfurcie jest wiele nowości do odkrycia - od wielkich nazwisk, takich jak Bosch i Shimano, po TQ i nowy system Light E-MTB od TQ lub nowicjuszy z Dalekiego Wschodu.
Bosch: Nowy silnik w zasięgu wzroku? Liczne innowacje w Smart System
W ramach przygotowań do targów firma Bosch zaprezentowała wiele innowacji dotyczących wprowadzonego w ubiegłym roku Smart System. Oprócz dobrze znanego silnika CX dostępna jest teraz również sprawdzona linia Performance Line z momentem obrotowym 75 Nm i naturalnymi wrażeniami z jazdy, potężna linia Cargo, a także S-Pedelec Motor Performance Line Speed. Ponadto Bosch wprowadza nowy tryb automatyczny, nieco łagodniejszą wersję trybu E-MTB, który automatycznie dostosowuje moc wspomagania. W podobny sposób zachowuje się nowy Tryb Cargo, który ma zapewnić stałe podparcie przy różnych obciążeniach.
Nowości Bosch dotyczące rowerów elektrycznych 2023: Nowe silniki, akumulatory, ABS i sterowanie dla Smart System
Eurobike 2022 / nowości produktowe: Na dzień przed oficjalnym startem Eurobike firma Bosch zaprezentowała całą masę nowości na rok modelowy 2023. Wśród nich znalazły się liczne dobrze znane (lub nowe?) silniki do systemu Smart, nowe opcje akumulatorów , nowa generacja E-Bike ABS i kontroler systemu z mini pilotem. Jest również […]
Teraz wybór akumulatorów jest znacznie większy - zintegrowane akumulatory Powertube będą dostępne od 2023 roku w wersjach 500, 625 lub 750 Wh, a także nowe akumulatory zewnętrzne o pojemności 545 lub 725 Wh.
Ponadto fani firmy Bosch mogą spodziewać się aktualizacji aplikacji Flow, które poprawiają nawigację. Niecierpliwie oczekiwana ochrona przed kradzieżą będzie również dostępna od 2023 roku w połączeniu z ConnectModule – w tym alarm dźwiękowy i śledzenie GPS w czasie rzeczywistym.
Najważniejszym wydarzeniem na rok 2023 będzie również nowy rower elektryczny Bosch ABS Gen 2, który nie tylko jest znacznie mniej rzucający się w oczy, ale także poprawia jego funkcjonalność; W sumie cztery różne tryby – Tour, Allroad, Trail i Cargo – powinny obejmować szerokie spektrum. Byliśmy już w stanie dokładnie przetestować tryb szlaku i byliśmy pod wrażeniem!
Bosch e-rower ABS Gen 2: Mniejszy, bardziej wszechstronny, lepszy? Nowy system ABS firmy Bosch w teście terenowym!
Nowości / test produktu: W przypadku Bosch E-Bike ABS Gen 2 asystent hamulca powinien być w przyszłości akceptowany społecznie również w rowerach elektrycznych - ze znacznie ulepszonym wyglądem i różnymi trybami dla różnych obszarów użytkowania, od ładunku po szlak. Udało nam się już przetestować system. ABS w rowerach elektrycznych sam w sobie nie jest prawdziwą innowacją. Kilka lat temu […]
Brak prawdziwych wiadomości, ale byliśmy w stanie dokonać ekscytującego odkrycia na stoisku Bulls: silnik w nowym Sonic Evo AM Team jest owinięty folią Erlkönig - nawet jeśli arkusz danych mówi o „normalnym” silniku CX, podejrzewamy innowację tutaj - może za kilka dni lub tygodni?
Eurobike 2022: Nadchodzi nowy silnik Bosch?
Eurobike 2022 / E-Bike: czy wkrótce pojawi się nowy silnik Bosch? Właściwie nie spodziewalibyśmy się tego po wczorajszej fali wiadomości od producenta z południowych Niemiec, ale nowy E-MTB na stoisku Bullsa budzi wątpliwości. Niewątpliwie wyposażony w Bosch Bulls Sonic EVO AM Team jest wyposażony w zamaskowany silnik. Eurobike […]
Shimano: Dwa nowe napędy, również z systemem ABS
Nowości było prawie tyle samo, co u Boscha, być może u największego konkurenta Shimano. W nadchodzącym sezonie wprowadzono dwa nowe silniki, EP801 i EP6. Oba mają wspólny nowy interfejs, który ma przygotować dyski na (inteligentną) przyszłość. Poza tym EP801 to ulepszony wariant sprawdzonego EP8 w znanej obudowie, ale z nieco poprawionymi osiągami: moment obrotowy 85 Nm powinien być teraz dostępny w szerokim zakresie kadencji.
Shimano EP801 i Shimano EP6: Prezentacja nowych układów napędowych
Eurobike 2022 / nowości produktowe: Eurobike jeszcze się nie zaczął, a pierwsze ekscytujące nowości już napływają do skrzynki pocztowej - Shimano prezentuje całą gamę nowych produktów, oprócz dwóch nowych elektronicznych grup osprzętu Di2 do MTB (XT) i City (wskazówki), a także zupełnie nowy silnik Shimano EP6 i nowa wersja […]
Z drugiej strony Shimano EP6 jest całkowicie nowy i ma na celu zaatakowanie klasy średniej: za niższą cenę otrzymujesz do 85 Nm momentu obrotowego i obudowę, która jest tak samo kompaktowa jak EP8. Ponieważ jednak obudowa nie jest wykonana z magnezu, a z aluminium, waga jest nieco wyższa: EP3,0 ma ważyć 6 kg - około 300 g więcej niż EP8.
Niespodzianką była też zapowiedź własnego systemu ABS, do którego współpracy weszli Włosi z Blubrake. Niewidoczny system, który można w pełni zintegrować z ramą, komunikuje się z nowymi napędami i współpracuje ze stoperami Shimano.
TQ: Lekki układ napędowy z momentem obrotowym 50 Nm poniżej 4 kg
TQ HPR50: Prezentacja nowego układu napędowego do lekkich E-MTB
E-MTB / nowości produktowe: Dzięki TQ HPR50 możemy spodziewać się nowego napędu specjalnie dla lekkich E-MTB. Przy wadze całego systemu wynoszącej mniej niż 4 kilogramy jest to jedna z najlżejszych rzeczy na rynku, a przy momencie obrotowym 50 Nm i akumulatorze 360 Wh dane techniczne również wydają się obiecujące. Jest ruch […]
Wraz z TQ HPR50 producent z południowych Niemiec prezentuje swój drugi układ napędowy do e-roweru. W przeciwieństwie do supermocnych HPR120, tutaj moment obrotowy wynosi „zaledwie” 50 Nm, ale cały system wraz z akumulatorem waży mniej niż 4 kg. Niezwykle mały silnik opiera się na dobrze znanej technologii Harmonic Pin Ring, która nie zawiera kół zębatych, pasków ani łańcuchów.
Akumulator ma 360 Wh w ramie, a kolejne 160 Wh można opcjonalnie doposażyć w postaci przedłużacza zasięgu. Obsługiwana jest za pomocą nowoczesnej koncepcji składającej się z wyświetlacza OLED w górnej rurze i kompaktowej jednostki sterującej na kierownicy. Wraz z Trek Fuel EXe zaprezentowano również pierwszy rower z nowym napędem.
Bafang M820: Silnik pomiędzy lekkim a pełną mocą E-MTB
Właściwie jedno z wielkich nazwisk w dziedzinie silników do rowerów elektrycznych, ale głównie marginalne zjawisko w tym kraju: w Bafang zawsze można było odkryć ekscytujące jazdy i ten rok nie jest wyjątkiem. Przede wszystkim przykuł naszą uwagę nowy M820: dzięki swojej masie 2,3 kg, kompaktowym wymiarom i maksymalnemu momentowi obrotowemu 75 Nm plasuje się dokładnie pomiędzy lekkimi systemami, takimi jak Fazua lub TQ HPR50, a silnikami „pełnej przepustnicy”. Ekscytujący!
Schreibe einen Kommentar