Eurobike 2022 / nowości produktowe: Na dzień przed oficjalnym startem Eurobike, Bosch zaprezentował całą masę nowości na rok modelowy 2023. Wśród nich znalazły się liczne dobrze znane (lub nowe?) silniki do systemu Smart, nowe opcje akumulatorów , nowa generacja E-Bike ABS i kontroler systemu z mini pilotem. Dostępne są również aktualizacje aplikacji Flow — w tym ochrona przed kradzieżą!
Nowe napędy w Bosch Smart System
W zeszłym roku Bosch musiał wysłuchać krytyki, że Smart System miał dostępny tylko jeden silnik, a mianowicie CX Gen 4. To się zmieni w roku modelowym 2023!
Linia wydajności Bosch 3. generacji
Być może najlepszy wszechstronny wśród napędów Bosch wreszcie doczekał się aktualizacji do systemu Smart na rok modelowy 2023. Zachowuje swoje dobrze znane cechy, czyli maksymalny moment obrotowy 75 Nm przy bardzo przyjemnym i niskim poziomie szumów w tle, ale jednocześnie posiada wszystkie cechy Systemu Smart - czyli połączenie z aplikacją Flow i opcja dużej baterii 750 Wh
W ramach linii Performance w systemie Smart firma Bosch wprowadza również nowy tryb automatyczny. Można powiedzieć, oswojony tryb E-MTB, który automatycznie reguluje wydajność podparcia na różnych poziomach podparcia i dlatego ma na celu na przykład kompensację przeciwnego wiatru.
Prędkość linii wydajności
Nawet jeśli S-Pedelec są nadal marginalnym zjawiskiem w tym kraju, Performance Line Speed jest integralną częścią portfolio Bosch i zostanie również zaktualizowany do Smart System na rok 2023. Zasadniczo jest to CX Gen 4, ale obsługuje maksymalnie 45 km/h.
linia ładunkowa
Napęd Cargo Line również bazuje na silniku CX; Nic dziwnego, że teraz jest to również dostępne tutaj, w Smart System. Bosch wprowadza także nowy tryb Cargo. Powinno to dostosowywać się adaptacyjnie do różnych obciążeń i odpowiednio regulować wydajność podparcia. Cel: płynne i bezpieczne prowadzenie, niezależnie od obciążenia roweru.
Baterie: Powertube 500 i 625, nowe baterie zewnętrzne do 725 Wh
Tak pozytywnie jak w zeszłym roku otrzymano nową baterię 750 Wh, równie głośne były wezwania do innych rozmiarów baterii - nie dlatego, że kierowcy lub producenci chcą obejść się bez pojemności, ale znacznie bardziej dlatego, że Powertube 750 nie zawsze jest lekki ze względu na swoją rozmiar musi być zintegrowany z ramą, a także zwiększa wagę.
Bosch reaguje teraz na to i dostarcza również inne dobrze znane rozmiary Powertube dla systemu Smart - Bosch Powertube 500 i Powertube 625. Oba są znacznie bardziej kompaktowe i można je również łatwo pomieścić na przykład w mniejszych rozmiarach ram. Są też lżejsze: Powertube 500 waży 3 kg, Powertube 625 3,6 kg. Dla porównania: Powertube 750 waży 4,4 kg.
Dwa nowe akumulatory zewnętrzne — Powerpack 545 i Powerpack 725 — są dość zaskakujące. Bosch wyjaśnia jednak, że oba są przeznaczone do specjalnych zastosowań, w których akumulatory wewnętrzne nie wchodzą w grę, takich jak rowery towarowe.
Wspomaganie pchania z Hill Hold
To, co na pierwszy rzut oka brzmi niezwykle niepozornie, w praktyce powinno być dość istotną innowacją - wspomaganiem pchania! Tutaj Bosch integruje tak zwaną funkcję Hill Hold w Smart System. Oznacza to, że po włączeniu wspomagania pchania rower elektryczny nie stacza się już z powrotem do doliny, ale pozostaje w miejscu. Jeśli zdejmiesz palec z pilota, funkcja Hill Hold pozostanie aktywna przez dziesięć sekund, a tylne koło zostanie zablokowane. Na przykład możesz poruszać przednim kołem na zakrętach lub wziąć krótki oddech. Nawiasem mówiąc, mogliśmy wypróbować nową funkcję w ramach naszego testu ABS i byliśmy pod wrażeniem!
Bosch E-Bike ABS Gen 2: asystent hamowania do rowerów cargo, miejskich i górskich!
Być może największą atrakcją wśród nowych produktów Bosch do rowerów elektrycznych na rok 2023 jest e-bike ABS Gen 2. Po tym, jak poprzednik nie zyskał powszechnej akceptacji, nowy system prawdopodobnie odniesie znacznie większy sukces. Zmniejszone wymiary eliminują chyba największy punkt krytyki - optykę. Nowy siłownik jest wąsko osadzony na widelcu - zniknęło pudełko poprzednika.
Wiele wydarzyło się również w zakresie funkcji, nawet jeśli metoda pozostaje taka sama: system monitoruje przednie i tylne koła i interweniuje - w razie potrzeby - w przednim kole i reguluje ciśnienie w układzie hamulcowym.
Mamy szczegółowy artykuł na temat nowego roweru elektrycznego Bosch ABS Gen 2, w tym wrażenia z jazdy w nowym trybie szlaku. Jeśli jesteś zainteresowany, powinieneś zajrzeć tutaj:
Bosch e-rower ABS Gen 2: Mniejszy, bardziej wszechstronny, lepszy? Nowy system ABS firmy Bosch w teście terenowym!
Nowości / test produktu: W przypadku Bosch E-Bike ABS Gen 2 asystent hamulca powinien być w przyszłości akceptowany społecznie również w rowerach elektrycznych - ze znacznie ulepszonym wyglądem i różnymi trybami dla różnych obszarów użytkowania, od ładunku po szlak. Udało nam się już przetestować system. ABS w rowerach elektrycznych sam w sobie nie jest prawdziwą innowacją. Kilka lat temu […]
Sterownik systemu Bosch i mini pilot
Istnieją również całkiem ekscytujące innowacje dotyczące urządzeń peryferyjnych na rok modelowy 2023. Wreszcie, wreszcie, wreszcie, Bosch ma również naprawdę małą, kompaktową jednostkę sterującą do sportowych e-MTB. Chociaż wprowadzony w zeszłym roku LED Remote był już w tym kierunku, to i tak był znacznie większy w porównaniu do konkurencji i zajmował całkiem sporo miejsca na kierownicy.
To się teraz zmienia dzięki Mini Remote w połączeniu z kontrolerem systemu. „Mózg” systemu przenosi się teraz z kierownicy do górnej rury w kontrolerze systemu. Wizualnie przypomina pilota LED i ma podobne funkcje: diody LED informują o poziomie naładowania baterii i poziomie podtrzymania, system można włączać i wyłączać przyciskiem, a inny przycisk umożliwia wybór wsparcie. Jednak napędem można teraz sterować również za pomocą naprawdę bardzo kompaktowego Mini Remote - minimalistyczni rowerzyści e-mountain powinni być zadowoleni z tej opcji!
Boscha Intuvię 100
Nieco przestarzały wyświetlacz Intuvia również zostanie wymieniony w 2023 roku: nowy Intuvia 100 zachowuje podstawową ideę, to monochromatyczny, kontrastowy i czytelny wyświetlacz do rowerów turystycznych i miejskich.
Aplikacja Flow: integracja alarmu eBike i Komoot
W ciągu roku pojawi się również szereg aktualizacji aplikacji Flow, które będą zawierać długo oczekiwane funkcje. Najważniejszym wydarzeniem jest z pewnością funkcja alarmu eBike, która została ogłoszona w zeszłym roku: w połączeniu z modułem ConnectModule e-rower można wprowadzić w „stan alarmu” - gdy tylko zarejestruje ruch, właściciel otrzymuje powiadomienie i śledzenie w aplikacji Flow jest aktywna. Dodatkowo głośny i nieprzyjemny dźwięk alarmu w samym e-rowerze powinien sprawić, że złodziej nie będzie mógł w spokoju oddać się swojej „pracy”. W międzyczasie lokalizacja może być śledzona w aplikacji Flow za pomocą GPS zintegrowanego z modułem ConnectModule i przekazywana policji. Ponadto napęd e-roweru jest dezaktywowany i można go ponownie aktywować tylko za pomocą aplikacji Flow właściciela.
Szczegółowe informacje na temat kosztów akwizycji nie są jeszcze dostępne - ale po 12 miesiącach od zakupu usługa będzie kosztować 3,99 euro miesięcznie lub 39,99 euro rocznie.
Jest też dobra wiadomość w kwestii nawigacji: po tym, jak aplikacja Flow otrzymała odpowiednie funkcje wraz z ostatnią dużą aktualizacją, wkrótce na wyświetlaczu Kiox 300 będzie można wyświetlać również instrukcje wraz z małą mapką. Pracują również nad integracją Komoot z aplikacją Flow: Trasy można następnie planować w Komoot i przesyłać do aplikacji Flow.
Rower elektryczny Bosch 2023: dostępność
Obecnie Bosch udostępnia następujące informacje na temat dostępności poszczególnych innowacji:
Od lata 2022:
ABS e-roweru
linia ładunkowa
Linia Performance
tryb automatyczny
tryb cargo
Chwyt wzgórza
Power Tube 500 i 625
Aplikacja eBike Flow: aktualizacja integracji komoot
Aplikacja eBike Flow: Aktualizacja dla użytkowników Apple Watch
Od jesieni 2022:
Alarm eBike'a
Intuwia 100
Kontroler systemu
Mini pilot
Power Pack 545
Cyfrowa książka serwisowa
Od początku 2023 r.:
Prędkość linii wydajności
Schreibe einen Kommentar