Zawieszenia RockShox Ultimate przeszły nie tylko remont, zostały również całkowicie przeprojektowane! Więc wszystko nowe ma maj? Tak to widzicie w Sram i piszecie: „Pewność siebie zmienia wszystko!” na flagach…
Produkty RockShox Ultimate zajmują wysokie miejsca w skali popularności. Jest to zrozumiałe, ponieważ funkcjonalność na bardzo wysokim poziomie, pewien poziom prostoty i uczciwe ceny są zawsze popularne wśród elementów zawieszenia RockShox. Niemniej początkowo jestem sceptyczny, gdy ktoś obiecuje mi, że „wynalazł koło na nowo”… Byłem też zadowolony z wcześniejszego działania zawieszenia RockShox. W szczególności produkty RockShox Ultimate zawsze były w stanie zrobić więcej niż ja, bardziej zawiodły sterowniki niż podwozie. Musimy jeszcze trochę pojeździć, aby móc powiedzieć, czy wszystko naprawdę się zmienia z większą pewnością. Że coś się zmieniło, to na pewno! Tutaj przedstawiamy wszystkie fakty na temat tego, co RockShox zmienił w produktach i zapewniamy pierwsze wrażenie testowe. Skupiamy się na Lyrik i Zeb, a także na nowym amortyzatorze Super Deluxe Ultimate. Recenzja Super Deluxe Coil Ultimate pojawi się tutaj na kanale. Pike Ultimate również otrzymał aktualizacje, a amortyzatory zostały praktycznie wszystkie poddane przeglądowi.
Nowe modele widelców RockShox Ultimate — co nowego?
RockShox mówi, że zaczynali od zera. Chcieliśmy uczynić jazdę jeszcze lepszą. Mówi się, że wynik jest rewolucyjny. Jest nowe podwozie z najlepszą technologią tłumienia i nowo opracowanymi resorami pneumatycznymi. Nowe technologie mają między innymi na celu zmniejszenie wibracji i tarcia.
Nowa ładowarka 3
Podczas opracowywania nowego tłumienia Charger 3 szczególną uwagę zwrócono na uzyskanie tłumienia przy dużych i niskich prędkościach, które można regulować niezależnie od siebie. Z LSC ustawionym na płynną jazdę po spokojnych szlakach, następny spadek można zmiażdżyć dzięki niezależnemu HSC - Lub na odwrót: jeśli potrzebujesz dużego wsparcia ze strony LSC podczas powolnego przejeżdżania przez strome i techniczne przejścia, nadal powinieneś móc polegać na otwartym HSC, które pochłonie nieoczekiwane uderzenie. Obiecują, że tak zwane zachowanie „cross talk” między ustawieniami HSC i LSC zostało wyeliminowane.
Między innymi powinno to zmniejszyć obciążenie rąk. Ogólnie rzecz biorąc, zwiększono tłumienie kompresji, więc widelec musi być napędzany mniej mocno, co powinno zapewnić większą kontrolę i większą pewność. Nie ma już pęcherza, czyli plastikowego pęcherza z amortyzacją Cahrger 3. „Wewnętrzny tłok pływający” jest ujarzmiony przez stalową sprężynę. Takie konstrukcje są również sprawdzonym sposobem zapobiegania kawitacji w tylnych amortyzatorach. Nie tylko należy z powodzeniem wyeliminować stukanie i wyczuwalny hałas w tle, ale zachowanie reakcji i spójność podczas wiosennego skoku powinny również ulec poprawie dzięki nowej ładowarce. Informacja dla kierowców obecnego Zeba: Kartridż Charger 3 można doposażyć w widelec!
Jaskry – złote rozwiązanie?
Państwo były już znane przy wprowadzaniu na rynek produktów Stewardesy – ale w centrum uwagi była elektronika. Małe gumowe krążki znajdują się na końcu wałka amortyzatora i sprężyny powietrznej w odlewie widelca i elastycznie łączą ze sobą dolną rurę i rurę stojaka. Podobną technologię można znaleźć w pilarkach łańcuchowych lub w samochodzie, między silnikiem a karoserią. Mają one na celu redukcję drgań o wysokiej częstotliwości, co sprawdza się w wielu obszarach i jest wyraźnie odczuwalne. Jaskry redukują wibracje o 20% – obiecuje Sram. W rezultacie dłonie powinny być mniej obciążane, co oznacza dłuższą przyjemność z jazdy. Są standardem we wszystkich widelcach Pike, Lyrik i Zeb Ultimate oraz w starszych lub tańszych modelach możliwość doposażenia. Bardzo dobrze, bo wyraźnie czuć, że coś robią.
Nowa sprężyna powietrzna Debonair
Poduszka pneumatyczna została również odpowiednio poprawiona. Debonair+ bazuje na dobrze znanej technologii Debonair. Celem dalszego rozwoju było jednolite wrażenia z jazdy dla wszystkich trzech platform wideł. Charakterystyka sprężyny została dopracowana. Dzięki nowej sprężynie pneumatycznej widelec jest bardziej responsywny w górnej części skoku, ma znacznie lepsze wsparcie w środku i zapewnia lepszą kontrolę na końcu skoku, mówi RockShox. Dzięki dodatkowemu podparciu w połowie skoku widelec znajduje się wyżej w skoku, co powinno zapewnić większą pewność na stromych odcinkach. Równowaga powietrza między komorami, objętość dwóch komór powietrznych, a tym samym ochrona przed przebiciem zostały zmienione. To, co robi wrażenie naprawdę wysokiej jakości, to brak plastiku, Sram używa seksownego złotego aluminium do nowej jednostki sprężynowej.
Najlepszy pakiet tulei i odciążenie ciśnienia
Więcej znaczy (prawie) zawsze lepiej?! Z nowymi widelcami Ultimate tuleje w dolnej części modeli Ultimate są o 53% dłuższe, co powinno znacznie zmniejszyć tarcie. Według naszej oceny całość powinna mieć raczej pozytywny wpływ na zużycie i sztywność. Zawory nadciśnieniowe - zawory do wyrównywania ciśnienia w odlewie - były już na starcie stewardessy. Ale poświęcono im mniej uwagi niż innowacjom elektrycznym. W praktyce zawory bezpieczeństwa eliminują niepożądane narastanie ciśnienia powietrza w zespole rury widelca. Jeśli masz do czynienia z dużymi różnicami temperatur lub jeśli przejeżdżasz przez duże różnice wysokości, z pewnością mogą wystąpić różnice ciśnienia między wnętrzem zespołu rury widelca a otoczeniem. Widelce również „pompują” podczas jazdy... Ma to wpływ na osiągi.
Adapter kołpaka piasty
Rockshox Torque Caps zapewniają widelcom dodatkowe 5% sztywności skrętnej. Nie każdy producent piast oferuje odpowiednie piasty z kompatybilnymi zaślepkami. Adapter, który można zamontować opcjonalnie, ułatwia gwintowanie „zwykłych” piast, gdy zamontowane jest przednie koło.
Szczupak Ostateczny
Wyjaśniliśmy technologie. Najważniejsze fakty: Jest tłumiący Charger3 RC2 z jaskierami oraz sprężyna powietrzna DebonAir+ z jaskierami i zaworami bezpieczeństwa. Pasują koła 27,5" i 29". Możliwe są ugięcia sprężyny o 120, 130 i 140 milimetrów. Sugerowana cena detaliczna to 1.139 euro.
Poezja Ostateczna
Stosowane są tu również wszystkie najlepsze technologie. Zainstalowano tłumienie Charger3 RC2 z jaskierami oraz sprężynę powietrzną DebonAir+ z jaskierami i zaworami bezpieczeństwa. Obsługiwane są koła w rozmiarze 27,5" i 29". Dostępny jest skok sprężyny 140, 150 i 160 milimetrów. Cena wyniesie 1.196 euro.
Zeba Ultimate
Zeb jest jeszcze bardziej stabilny i ma większy skok sprężyny, ale technologicznie ma ten sam poziom co Lyrik: jest wyposażony w tłumienie Charger3 RC2 z jaskierami i jednostkę powietrzną DebonAir+ z jaskierami. Są dostępne w rozmiarach 27,5" i 29" ze skokiem sprężyny 160, 170, 180 i 190 milimetrów. Sram określa wagę widelca 180 z przesunięciem 44 na 2.341 gramów. Sugerowana cena detaliczna wyniesie 1.253 euro.
Tyle wiadomości z przodu. Jak powiedziałem, Pike również otrzyma obszerną aktualizację...
Ale co z tyłem? Również tutaj RockShox sięgnął głęboko do swojej torby ze sztuczkami i zmienił kilka rzeczy.
Nowe modele amortyzatorów RockShox i nowe amortyzatory RCT2
Twórcy RockShox obiecują, że nowoczesna technologia zaworów eliminuje przesłuchy z HSC i LSC, podobnie jak w przypadku widelca. Dlatego ustawienia HSC nie wpływają na LSC i odwrotnie. Ustawienie podstawowe jest dostosowywane przez producenta ramy do kinematyki roweru i jest to środek zakresu regulacji. Z nowym tłumikiem Ultimate zawsze jest „sweet spot”, przynajmniej zgodnie z gustem producenta, a od tego masz spektrum 5 regulowanych kliknięć - 2 do zmniejszenia - 2 do zwiększenia tłumienia, zgodnie z osobistymi preferencjami. Tylko 5 kliknięć? Cóż, kliknięcia są bardzo zauważalne, mówi RockShox, i wpływają na wydajność zauważalnie bardziej, niż można by się spodziewać.
Nowe hydrauliczne dolne wyjście/regulowane hydrauliczne dolne wyjście (HBO)
Hydrauliczne dolne wyjście i regulowany wariant „regulowanego hydraulicznego dolnego wyjścia” zwiększają kontrolę nad rowerem. Zwłaszcza, gdy sprawy naprawdę się toczą. Jeśli naprawdę bije i używasz dużego skoku zawieszenia, dzieje się to w bardziej kontrolowany sposób. Igła kontroluje przepływ oleju, gdy tłoczysko chowa się do korpusu amortyzatora. Hydrauliczne dojście do dna skutecznie włącza się w ostatnich 20% skoku zawieszenia i zapobiega mocnemu dobiciu do dna. W przypadku amortyzatorów pneumatycznych tylko modele Super Deluxe mają takie dno, którego nie można regulować. Modele deluxe muszą się bez niego obejść. Modele Super Deluxe Coil są wyposażone w regulowane hydrauliczne dno, które jest üMożna ustawić 5 poziomów za pomocą kontrolera z kluczem imbusowym.
Komora powietrzna tylnego amortyzatora Debonair+
Istnieją dwa projekty komór powietrznych - Ramy z liniowym tylnym trójkątem lepiej współpracują z progresywnymi komorami powietrznymi, aby zwiększyć sztywność sprężyny pod koniec skoku i zapobiegać opadaniu, ramy z progresywnymi tylnymi trójkątami lepiej współpracują z liniową komorą powietrzną, aby uzyskać zrównoważoną sztywność sprężyny. Nowością jest możliwość wpływania na ujemną i dodatnią objętość powietrza. Działa to z obiema komorami powietrznymi.
Żetony bez dna i żetony negatywne
Objętość powietrza w obu komorach można precyzyjnie dostosować za pomocą żetonów ujemnych i dodatnich żetonów bez dna. Dzięki opcji tokenów bez dna możesz lepiej kontrolować wykorzystanie skoku zawieszenia. Jeśli chcesz zwiększyć sztywność zawieszenia pod koniec i uzyskać wrażenie bez dna, możesz dodać żetony, aby ostatnie 40% skoku było bardziej progresywne. Żetony ujemne zmniejszają objętość komory ujemnej. Dzięki temu rower jest nieco sztywniejszy i łatwiej jest korzystać ze skoku zawieszenia.
Super Deluxe Ostateczny
Górny amortyzator powietrzny występuje jako RC2T, czyli z odbiciem, podwójną kompresją i progiem. Istnieje stałe dno hydrauliczne. Komora powietrzna DebonAir+ jest dostępna w 2 wersjach (liniowej lub progresywnej). RockShox wzywa do ceny 2 euro.
Super Deluxe Cewka Ultimate
Górny stalowy amortyzator sprężynowy jest również dostępny jako RC2T, tj. Z odbiciem, podwójną kompresją i progiem. Istnieje regulowane hydrauliczne dno. RockShox wzywa do ceny 2 euro. Są jeszcze dobre 594 euro na wiosnę.
Pierwsze wrażenie testowe i wideo są dostępne w naszym siostrzanym magazynie Gravity:
Schreibe einen Kommentar