Nowości produktowe / E-Bike: Dzięki nowemu Orbea Kemen rynek wzbogaci się o wszechstronny e-rower, który ma imponować jako smukły i lekki rower do codziennego użytku i wycieczek. Napędza go silnik Shimano EP8, który jest wspomagany akumulatorem o pojemności 540 Wh. W wersji SUV hiszpański producent dodał również swojemu nowemu motocyklowi kolejnego zastrzyku możliwości terenowych.
Zaledwie tydzień temu Hiszpanie z Orbea zaprezentowali Urrun zupełnie nowy E-MTB: jako smukły hardtail o niskiej wadze, sportowym napędzie Shimano EP8 RS i geometrii, która zdecydowanie nadaje się do trekkingu, można go postrzegać jako hardtailowa wersja Orbea Rise. Teraz Baskowie idą w ich ślady; Kemen jest podobny do Urruna pod wieloma względami, ale ma zupełnie inny cel i wyraźnie przesuwa obszar użytkowania w kierunku turystyki i życia codziennego.
Orbea Kemen: Kluczowe dane techniczne
Układ napędowy: ShimanoEP8
Akku: 540 Wh
rozmiar koła: 29 cali
Kształt ramy: Diament / Trapez
Materiał ramy: aluminium
Skok zawieszenia: 100 mm
Cena: od EUR 3.999
Kemen - Kemen SUV - Urrun: Jedna platforma, trzy rowery!
Na pierwszy rzut oka Kemen pod wieloma względami przypomina niedawno wprowadzonego Urruna. Nic dziwnego, bo platforma, czyli rama, pozostaje w dużej mierze niezmieniona. Dotyczy to również dwóch różnych wariantów, które Orbea oferuje dla Kemen - oprócz „wariantu standardowego” istnieje również wersja SUV, która jest znacznie bardziej odpowiednia do użytku w terenie, nie tracąc z oczu przydatności do zwiedzania. Trapezoidalna rama z nieco niższym prześwitem jest dostępna wyłącznie w Kemen i Kemen SUV.
Wysokiej jakości aluminiowa rama
Aluminiowe ramy Orbea są prawdopodobnie jednymi z najpiękniejszych na rynku - dotyczy to Rise H, Urrun, a także Kemen i Kemen SUV: Prawie wszystkie spawy są elegancko oszlifowane, linie i kształt bardziej przypominają włókno węglowe. Dzięki potrójnie cieniowanym rurom, waga i sztywność są również odpowiednie. Elegancki wygląd to także zasługa smukłej rury dolnej (pomimo akumulatora 540 Wh!), a także sprytnego poprowadzenia kabli i przewodów. Przewody hamulcowe i zewnętrzna osłona przerzutek znikają na mostku wewnątrz ramy, kable pilota i wyświetlacza biegną nawet wewnątrz kierownicy.
Sportowa geometria
W obu kształtach ramy geometria Orbea Kemen jest dość sportowa: przy dość luźnym kącie skrętu powinieneś być zadowolony z bardzo dobrej stabilności na wprost, pozycja siedząca jest raczej rozciągnięta niż pionowa z umiarkowanie długą górną rurą .
Geometria Diament Orbea Kemen (SUV).
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
Zasięg (mm) | 405 | 415 | 440 | 470 |
Stosy (mm) | 617 | 624 | 640 | 659 |
Długość rury górnej (w mm) | 563 | 576 | 606 | 642 |
główka ramy (w mm) | 110 | 115 | 132 | 153 |
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 453 | 483 | 533 |
tylne widełki (w mm) | 445 | 445 | 445 | 445 |
Rozstaw osi (w mm) | 1134 | 1142 | 1173 | 1211 |
Kąt skrętu (w °) | 66.5 | 67 | 67 | 67 |
Kąt siedziska (w °) | 75 | 75 | 75 | 75 |
Geometria Orbea Kemen (SUV) trapez
S | M | L | |
---|---|---|---|
Zasięg (mm) | 405 | 415 | 440 |
Stosy (mm) | 617 | 624 | 640 |
Długość rury górnej (w mm) | 563 | 576 | 606 |
główka ramy (w mm) | 110 | 115 | 132 |
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 453 | 483 |
tylne widełki (w mm) | 445 | 445 | 445 |
Rozstaw osi (w mm) | 1134 | 1142 | 1173 |
Kąt skrętu (w °) | 66.5 | 67 | 67 |
Kąt siedziska (w °) | 75 | 75 | 75 |
Pełnoprawny Shimano EP8 i zintegrowany na stałe akumulator 540 Wh
Jeśli chodzi o napęd, Kemen i Kemen SUV polegają na pełnoprawnym silniku Shimano EP8 i akumulatorze 540 Wh, który jest mocno zintegrowany z dolną rurą. W przeciwieństwie do oryginalnego biegu, otrzymujesz „standardowe oprogramowanie” od Shimano z pełnym momentem obrotowym 85 Nm. Jednak podczas pierwszego, sportowego biegu moc silnika jest ograniczona do 60 Nm przez własne oprogramowanie RS firmy Orbea.
Jeśli chodzi o akumulator, Orbea idzie na kompromis, który nie wszędzie spotka się z aprobatą. Z jednej strony magazyn energii 540 Wh jest wyjątkowo lekki i kompaktowy, a dolna rura jest odpowiednio wąska. Z drugiej strony niestety nie da się go wyjąć do ładowania, więc jest praktycznie zintegrowany na stałe – gniazdko w garażu czy w piwnicy rowerowej jest więc niemal obowiązkowe. Jeśli i tak już bardzo dobre zasięgi ze zintegrowanym 540 Wh nie wystarczą, możesz użyć opcjonalnego przedłużacza zasięgu, który zapewnia dodatkowe 252 Wh i można go łatwo przymocować do otworów na uchwyt na butelkę.
Orbea Kemen: modele i poziomy wyposażenia
W momencie wprowadzenia na rynek zarówno Kemen, jak i Kemen SUV będą dostępne w dwóch wersjach wyposażenia. Oba są również dostępne z klasyczną ramą w kształcie rombu lub trapezu. Wszystkie warianty wyposażenia mają wspólną aluminiową ramę wysokiej jakości, układ napędowy i akumulator. Ponadto wszystkie są wyposażone w stały system oświetlenia, w tym światło hamowania, stabilną podpórkę boczną, błotniki i bagażnik. Te ostatnie różnią się jednak wyglądem i orientacją w zależności od tego, czy wybierzesz wariant SUV. Również fajne: wszystkie modele są wyposażone w wyjątkowo wytrzymałe obwody Linkglide firmy Shimano.
Kemen i Kemen SUV - różnice
Decydujące różnice w wyposażeniu między pojazdami Kemen i Kemen SUV można znaleźć w dodatkach - tj. błotnikach i bagażnikach - oraz w oponach. Podczas gdy wszystko w zwykłym Kemen jest przeznaczone do użytku na asfalcie i w życiu codziennym, wariant SUV zasługuje na swoją nazwę. Wąskie i nieco dłuższe błotniki na rdzeniu ustępują znacznie szerszym błotnikom w SUV-ie, pod którymi z kolei znajdują się opony o znacznie grubszym profilu. Wąski bagażnik na Kemen wygląda dobrze, ale musi przyznać się do porażki pod względem ładowności i zmienności wariantu SUV-a Kemen. Ładowność wzrasta z przyzwoitych 18 kg do bardzo dobrych 27 kg (również jak na fotelik dziecięcy bez żadnych problemów), a bagażnik w SUV-ie Kemen jest zgodny ze standardem MIK HD lub Ortlieb QL3.1.
Poziomy wyposażenia Orbea Kemen
Orbea Kemen 10
Napęd: ShimanoEP8
Akku: 540 Wh, zintegrowany
Pokaz: Shimano SM-EM800
Widelec: Fox 34 Spławik AWL 100
Okrążenie: Ślizgacz Shimano XT
hamulce: Przystanek Magura MT5 E
Cena: € 4.799
Orbea Kemen 30
Napęd: ShimanoEP8
Akku: 540 Wh, zintegrowany
Pokaz: Shimano SC-E5003
Widelec: Bombowiec Marzocchi Z2 100
Okrążenie: Shimano Deore Linkglide
hamulce: Magury MT30
Cena: € 3.999
Poziomy wyposażenia Orbea Kemen SUV
Orbea Kemen SUV 10
Napęd: ShimanoEP8
Akku: 540 Wh, zintegrowany
Pokaz: Shimano SM-EM800
Widelec: Fox 34 Spławik AWL 100
Okrążenie: Ślizgacz Shimano XT
hamulce: Przystanek Magura MT5 E
Cena: € 4.799
Orbea Kemen SUV 30
Napęd: ShimanoEP8
Akku: 540 Wh, zintegrowany
Pokaz: Shimano SC-E5003
Widelec: Bombowiec Marzocchi Z2 100
Okrążenie: Shimano Deore Linkglide
hamulce: Magury MT30
Cena: € 3.999
Dostępne teraz – informacje i rezerwacje przez Orbea Rider Connect
Pomimo wciąż napiętych dostaw, nowy Orbea Kemen jest już dostępny u wielu sprzedawców detalicznych. Orbea już od jakiegoś czasu oferuje praktyczną usługę online: Rider Connect umożliwia znalezienie odpowiedniego rozmiaru i koloru dla pożądanego modelu. Jeśli sprzedawca ma na miejscu żądany rower, możesz również dokonać rezerwacji bezpośrednio.
Tutaj przejdziesz bezpośrednio do Orbea Rider Connect
Schreibe einen Kommentar