Nowości produktowe / test: Flyer rozszerza swoją ofertę produktów o Uproc X. Młodszy brat Uproc 6 jest skierowany do ogółu społeczeństwa jako all-mountain E-MTB. Dzięki silnikowi Panasonic GX Ultimate i nowemu systemowi FIT 2.0 Flyer obiecuje wzrost wydajności. Velomotion przetestował już Flyera Uproc X - wszystkie informacje znajdziesz tutaj.
Specjalista od rowerów elektrycznych i pionier Flyer z pięknej Szwajcarii od samego początku rozwija rowery na wysokim poziomie. Do dziś grasz na samym przodzie – na asfalcie iw terenie. Najnowszy rower Konfederatów również pokazuje, że nie zmieni się to w przyszłości: Uproc X 2022. Wiele dobrych cech jego większego brata Ulotka Uproc 6 jest dostarczany z nowym Uproc X - ale Flyer zaprojektował ten rower górski dla ogółu społeczeństwa jako all-mountain lub SUV E-MTB. Nowy silnik Panasonic GX Ultimate zapewnia moment obrotowy 95 NM i czerpie energię z dużego akumulatora o pojemności 750 Wh. Oprócz dostosowanej geometrii obiecuje to ogromne właściwości wspinaczkowe.
Ulotka Uproc X 2022: Fakty o all-mountain E-MTB
- Materiał ramy: Węgiel
- Silnik: Panasonic GX Ultimate (95 Nm)
- Akku: Ulotka FIB 630 Wh do 750 Wh
- Pokaz: Kompaktowy wyświetlacz FIT 2.0
- Skok zawieszenia: 150 mm przód i tył
- rozmiar koła: Mieszanka barwena (29″ / 27.5″)
- modele: 4 poziomy wyposażenia (2.10, 6.10, 8.70, 9.50)
- Cena: 5.449 - 10.249 Euro
geometria
Format ramki | S | M | L | XL |
---|---|---|---|---|
Wzrost (w cm) | 155-165 | 165-175 | 175-185 | 185-195 |
Długość rury podsiodłowej (w mm) | 400 | 415 | 450 | 485 |
Długość rury górnej (w mm) | 576 | 589 | 619 | 645 |
Długość główki ramy (w mm) | 100 | 110 | 120 | 140 |
Długość wideł (w mm) | 460 | 460 | 460 | 460 |
Kąt skrętu (w °) | 64.5 ° | 65 ° | 65 ° | 65 ° |
Kąt rury podsiodłowej (w °) | 77 ° | 77 ° | 77 ° | 77 ° |
Spadek suportu (w mm) | 31/12 | 31/12 | 31/12 | 31/12 |
Wysokość suportu (w mm) | 351 | 351 | 351 | 351 |
Rozstaw osi (w mm) | 1221 | 1229 | 1261 | 1291 |
Wysokość przekroku / wysokość przejścia | 772 | 772 | 772 | 772 |
Stosy (mm) | 612 | 622 | 631 | 650 |
Zasięg (mm) | 435 | 445 | 473 | 495 |
długość całkowita (w mm) | 1965 | 1974 | 2006 | 2037 |
Warianty w skrócie
Każdy wariant wyposażenia Uproc X jest dostępny w kolorach ramy „Enzian Blue gloss” i „Black Shading satin”, które tutaj pokazujemy.
Modell | UprocX 2.10 | UprocX 6.10 | UprocX 8.70 | UprocX 9.50 |
---|---|---|---|---|
niemy | RockShox Deluxe Select R, 230x60mm | Fox Float X Performance, 230x60mm | Fox Float X Performance, 230x60mm | Fox Float X Factory, 230x60mm |
widelec | RockShox 35 Silver R, skok 150 mm, doładowanie 15 x 110 mm | Fox 36 Float Rhythm, skok 150mm, doładowanie 15x110mm | Fox 36 Float Performance, skok 150 mm, doładowanie 15 x 110 mm | Fox 36 Float Factory, skok 150mm, doładowanie 15x110mm |
Silnik | Panasonic GX Ultimate Pro Fit | Panasonic GX Ultimate Pro Fit | Panasonic GX Ultimate Pro Fit | Panasonic GX Ultimate Pro Fit |
poziomy wsparcia | 4 (w tym tryb automatyczny) | 4 (w tym tryb automatyczny) | 4 (w tym tryb automatyczny) | 4 (w tym tryb automatyczny) |
wspomaganie pchania | Wspomaganie pchania do 6 km/h | Wspomaganie pchania do 6 km/h | Wspomaganie pchania do 6 km/h | Wspomaganie pchania do 6 km/h |
akumulator | ULOTKA FIB-630 36V FIT (630 Wh / 17.4 Ah / 36 V) | ULOTKA FIB-750 36V FIT (750 Wh / 20.1 Ah / 36 V) | ULOTKA FIB-750 36V FIT (750 Wh / 20.1 Ah / 36 V) | ULOTKA FIB-750 36V FIT (750 Wh / 20.1 Ah / 36 V) |
Wyświetlacz | Zdalny wyświetlacz LCD FIT (DSP1-S, kolorowy wyświetlacz 1.3") | Kompaktowy wyświetlacz FIT (DSP1-M, 2-calowy kolorowy wyświetlacz) | Kompaktowy wyświetlacz FIT (DSP1-M, 2-calowy kolorowy wyświetlacz) | Kompaktowy wyświetlacz FIT (DSP1-M, 2-calowy kolorowy wyświetlacz) |
Schaltung | Shimano Deore, 11 biegów, 11-51t | Shimano Deore, 12 biegów, 10-51t | Shimano XT, 12 biegów, 10-51t | Sram X01 AXS, 12 biegów, 10-50t |
hamulce | Shimano MT420, 203/180mm | Shimano MT520, 203/203mm | Shimano XT BR-M8120, 203/203mm | Shimano XTR BR-M9120, 220/203mm |
trzon | Satori Ursa, 35x35mm, 0° | Satori Ursa, 35x35mm, 0° | Kokpit FLYER Carbon, MonkeyLink, 40 mm, 0° | Kokpit FLYER Carbon, MonkeyLink, 40 mm, 0° |
Lenker | FLYER Stop, 780mm, 9°, 25mm | FLYER Stop, 780mm, 9°, 25mm | Kokpit FLYER Carbon, MonkeyLink, 780mm, 9°, 20mm | Kokpit FLYER Carbon, MonkeyLink, 780mm, 9°, 20mm |
siodło | Sprzedam Royal Vivo | Fizika Aidona | Fizika Aidona | Fizika Aidona |
sztyca | FLYER Regulowana sztyca MT214, 125 (S) / 150 (M) / 170 (L-XL) mm | FLYER Regulowana sztyca MT214, 125 (S) / 150 (M) / 170 (L-XL) mm | KS LEV Integra, 125 (S) / 150 (M) / 175 (L-XL) mm | SRAM Reverb AXS, 125 (S) / 150 (M) / 170 (L-XL) mm |
obręcze | MD30 Alexrima | MD30 Alexrima | DT Swiss H 1900 Splajn 30 | DT Swiss HXC 1501 Spline One 30 |
piasta przednia | Formuła DC-511, 32h | Formuła DC-711, 32h | DT Swiss H 1900 Splajn 30 | DT Swiss HXC 1501 Spline One 30 |
piasta tylnego | Formuła EHL-148S, 32h | Formuła EHL-148M, 32h | DT Swiss H 1900 Splajn 30 | DT Swiss HXC 1501 Spline One 30 |
opony | Przód: Schwalbe Magic Mary Super Trail 29 x 2.40 Tył: Schwalbe Big Betty Super Trail 27.5 x 2.60 | Przód: Schwalbe Magic Mary Super Trail 29 x 2.40 Tył: Schwalbe Big Betty Super Trail 27.5 x 2.60 | Przód: Schwalbe Magic Mary Super Trail 29 x 2.40 Tył: Schwalbe Big Betty Super Trail 27.5 x 2.60 | Przód: Schwalbe Magic Mary Super Trail 29 x 2.40 Tył: Schwalbe Big Betty Super Trail 27.5 x 2.60 |
pedały | VP 527 | VP 532 | VP 532 | VP 532 |
reflektory | Gotowy na MonkeyLink Connect | Gotowy na MonkeyLink Connect | Gotowy na MonkeyLink Connect | Gotowy na MonkeyLink Connect |
światła tylne | Gotowość do ładowania MonkeyLink | Gotowość do ładowania MonkeyLink | Gotowość do ładowania MonkeyLink | Gotowość do ładowania MonkeyLink |
Waga wraz z baterią | ok. 26 kg | ok. 26 kg | ok. 26 kg | ok. 26 kg |
Akumulator wagi | ok. 4.3 kg | ok. 4.3 kg | ok. 4.3 kg | ok. 4.3 kg |
Dopuszczalna masa całkowita | 140 kg | 140 kg | 140 kg | 140 kg |
Ulotka Uproc X: Budowa E-MTB
Rama z włókna węglowego bazuje na podstawowym kształcie Flyer Uproc 6. Niemniej jednak geometria została zasadniczo zmieniona i dostosowana do obszaru all-mountain. W szczegółach oznacza to, że podpory łańcucha są nieco dłuższe, a kąt skrętu nieco bardziej stromy – dzięki temu motocykl jest nieco bardziej zwrotny. Elementy napędu i elementy sterujące napędu elektrycznego są dyskretne i praktycznie zintegrowane z elegancką ramą. Oczywiście nie powinno zabraknąć uchwytu na butelkę Fidlock. Duże łożyska przemysłowe zapewniają długą żywotność. Podobnie jak w przypadku większości E-MTB, akumulator znajduje się w dolnej rurze i jest wyjmowany z boku. Fyler obywa się bez zamka - akumulator odpinany jest kluczem imbusowym 6 mm. Ten ostatni jest dogodnie umieszczony na osi tylnego koła jako narzędzie pokładowe. W porównaniu do Uproc 6 bateria jest teraz mocno przymocowana do pokrywy. Dzięki temu obsługa podczas wyjmowania baterii jest znacznie wygodniejsza. Dodatkowo nad silnikiem zamontowane jest praktyczne gniazdo ładowania.
Flyer Uproc X – napęd all-mountain E-MTB: Panasonic GX Ultimate w teście
Nieskończona moc: nowy silnik Panasonic GX Ultimate zapewnia do 95 Nm momentu obrotowego przenoszonego na podłoże. To jest ogromne i wyraźnie widać to na szlaku. Podczas naszych jazd próbnych okazuje się, że rzadko potrzebujemy trybu „High”. Strome podjazdy, dla których użylibyśmy trybu „Turbo” z systemem Bosch CX, na przykład jeździmy tylko w trybie „Standard” z Panasonic GX Ultimate. W trybie „High” możemy lecieć w górę wąskimi, stromymi uliczkami naszego obszaru testowego w Finale Ligure z prędkością prawie 25 km/h – to wywołuje szeroki uśmiech na naszych twarzach! Napęd Flyer Uproc X oferuje ogromną wydajność. Rozwój hałasu jest ograniczony i porównywalny z innymi systemami w tej klasie wydajności.
Niedawno bardzo szczegółowo zajęliśmy się napędem i zmierzyliśmy wartości wydajności na stanowisku testowym:
Silniki i napędy E-MTB 2022 w teście: Panasonic GX Ultimate Pro Fit
Nowości produktowe / E-MTB: W ramach naszego głównego przeglądu silnika na sezon 2022, przyjrzymy się dziś Panasonicowi GX Ultimate Pro. Oprócz danych technicznych dysponujemy również wartościami laboratoryjnymi ze stanowiska badawczego dotyczącymi osiągów i zasięgu napędu E-MTB. Silniki i napędy E-MTB sprawdzone 2022 Na początek sezonu 2022 bierzemy […]
System FIT 2.0: Testowanie sterowania Flyer Uproc X
Silnik Panasonic GX Ultimate jest napędzany nowo opracowanym silnikiem System FIT 2.0 kontrolowane. Ten ostatni jest niezależny od platformy i może być używany z różnymi silnikami. Oprócz tego, że jest używany przez firmę Flyer, jest również używany przez innych producentów w Grupie ZEG. System FIT 2.0 jest dobrze przemyślany i oferuje wiele interesujących funkcji: Oprócz trzech różnych rozmiarów wyświetlacza istnieje również możliwość wykorzystania własnego smartfona z aplikacją FIT 2.0 jako wyświetlacza. Na wyświetlaczu można również wyświetlić ciśnienie w oponach, na przykład po zamontowaniu odpowiednich końcówek zaworów. Ponadto siłę wspomagania silnika można ustawić dla wszystkich trybów jazdy za pomocą zaledwie kilku kliknięć. Dzięki temu możesz dostosować napęd indywidualnie do własnych preferencji i tras. Kolorowy wyświetlacz systemu FIT 2.0 jest ładny i jasny oraz ma przejrzystą nawigację po menu. Dane trasy mogą być wyświetlane na różnych ekranach. W przyszłości pojawi się nawet opcja zapisywania tras stworzonych przez Komoot w aplikacji na smartfonie – nawigacja będzie wtedy pokazywana na wyświetlaczu E-MTB. Obsługa w trasie jest praktyczna iw dużej mierze intuicyjna. Funkcja doładowania jest pomocna w trasie: jeśli podczas jazdy przytrzymasz przycisk wspomagania pchania, silnik przez ten czas daje pełną moc. W ten sposób małe, strome podjazdy można bez wysiłku pokonywać bez konieczności zmiany trybu wspomagania.
Flyer Uproc X w akcji: testowanie all-mountain E-MTB na szlakach wokół Finale
Flyera Uproc X w wariancie 8.70 mogliśmy testować przez dwa dni na trasach w okolicach Finale – zarówno pod górę, jak i zjazd. Dzięki 150 mm skoku rower powinien być w stanie pokonać zjazdy. Mocny silnik w połączeniu z tylnymi widełkami o długości 460 mm i stromym kątem nachylenia rury podsiodłowej wynoszącym 77 stopni obiecują dobre zdolności podjazdowe. Nasz testowy rower w rozmiarze M ma zasięg 445 mm. Pozycja siedząca jest wygodna i czujesz się jak w domu na Flyer Uproc X.
Właściwości pod górę w teście
Flyer Uproc X jedzie stromo! Długie tylne widełki i wyprostowany kąt siodełka oznaczają, że ekstremalne podjazdy można czasami pokonywać bez wysiłku, a tym samym oferują jedną lub dwie niespodzianki: czy naprawdę tu wjechałem? Rower dobrze radzi sobie na szlaku i ma wystarczający prześwit. Silnik Panasonic GX Ultimate Motor zapewnia ogromne przyspieszenie na „wysokim” poziomie wsparcia, jak już wspomniano w powyższym tekście. Na stromych, technicznych podjazdach jest to prawie zbyt dobre. Na przykład, silnik czasami dostarcza zbyt dużego ciągu w ciasnych zakrętach pod górę - i popycha cię na zakręcie. Ogólnie rzecz biorąc, wolelibyśmy nieco łagodniejsze przyspieszenie i bardziej miękkie wsparcie silnika wysuwające się, gdy przestaniesz pedałować. Ale to marudzenie na wysokim poziomie, ponieważ Flyer ma już rozwiązanie:
Tryb wsparcia FIT 2.0 „Auto”
Tryb „Auto” systemu FIT 2.0 automatycznie reguluje moc wspomagania silnika w zależności od siły, jaką kierowca przykłada do pedałów. W pierwszych próbach na równinie wydaje się to jednak kompletną porażką. Tryb „Auto” pokazuje swoje mocne strony tylko na wymagających podjazdach: im bardziej stromy szlak, tym mocniej pedałujesz, a silnik dostarcza odpowiednią moc. Zawsze odpowiedni - tylko trochę na wolnych, ciasnych zakrętach, dużo na ostrych rampach. Ponadto uczysz się kopnięcia okrągłego w trybie „Auto”. Kiedy już się do tego przyzwyczaisz, nie będziesz chciał rezygnować z trybu „Auto” - inne tryby wsparcia są prawie zbędne. W każdym razie, po około dwóch godzinach przyzwyczajania się, przejechaliśmy 90% wszystkich podjazdów i zjazdów na tym poziomie wsparcia i stwierdziliśmy: W porównaniu ze statycznymi trybami wsparcia, tryb „Auto” zmienia zasady gry.
Właściwości zjazdowe w teście
Flyer Uproc X świetnie sprawdza się również na zjazdach. Tylny trójkąt i widelec pracują harmonijnie i dużo amortyzują pomimo "zaledwie" 150 mm skoku. Progresja tylnego końca jest zrównoważona - Uproc X umożliwia ściąganie małych kickerów i krawędzi, a motocykl dobrze czuje się w powietrzu. Naprawdę możesz pozwolić mu zjechać w dół, nawet jeśli Uproc X nie nadąża za swoim starszym bratem przy dużych prędkościach i trudnym terenie Uproc 6 może nadążyć. Pomimo długich tylnych widełek, E-MTB wydaje się dość zwinny. Mają one negatywny wpływ tylko na ciasne zakręty i bardzo techniczne przejścia. Dobre właściwości zjazdowe uzupełniają opony Schwalbe Magic Marry i Big Betty oraz czterotłokowe hamulce Shimano XT. Niestety, podobnie jak w przypadku prawie wszystkich producentów, zabawę na zjazdach psuje nieco regulowana sztyca, która przydałaby się przy aktywnym stylu jazdy naszego redaktora testowego - nawet jeśli 175 mm powinno wystarczyć większości rowerzystów.
Wnioski dotyczące Allmountain E-MTB Flyer Uproc X
Dzięki Uproc X Fyler zapewnia naprawdę dobry rower elektryczny typu all-mountain, który z pewnością może konkurować z większością tras enduro. Każdy, kto nie ma trudnych tras wyścigowych przed drzwiami, jest dobrze obsłużony z tym rowerem. Ponadto właściwości Uproc X pod górę są naprawdę imponujące. W każdym razie z Uproc X nie ominiemy już żadnych podjazdów! Ale Flyer może również za to wszystko zapłacić.
Schreibe einen Kommentar