Kindertransport rowerowy: czy to niemowlę, czy dziecko w wieku szkolnym - istnieje wiele różnych możliwości jazdy na rowerze z maluchami. Velomotion zebrał informacje o tym, jak dzieci dopasowują się do roweru i z niego zsiadają, i daje wskazówki dotyczące najlepszego rozwiązania w każdym przypadku.
Podczas jazdy to proste: zamontuj fotelik, włóż dziecko, zapnij pasy i gotowe. Lub: połóż fotelik na siedzisku, połóż na nim dziecko, zapnij pasy - gotowe. Istnieje zasadniczo jedna opcja bezpiecznego przewożenia dzieci (dwójka z nosidełkiem), a rodzice nie muszą wybierać więcej niż między różnymi dostawcami. Inaczej jest z kolarstwem: konkurują tu różne koncepcje, z których niektóre są skierowane do różnych grup wiekowych, inne są przeznaczone do różnych celów, a jeszcze inne robią mniej więcej to samo, ale na bardzo różne sposoby i każdy ma swoje zalety i wady. I w różnych cenach: prosty fotelik dziecięcy kosztuje mniej niż 50 euro; w przypadku luksusowych rodzinnych e-rowerów towarowych należne są kwoty w górnym czterocyfrowym zakresie. Podczas gdy aspekt finansowy jest tylko jednym z wielu - być może ważniejsze jest, aby przy rozważaniu sprawy pamiętać o wieku dzieci i obszarze zastosowania.
Rodzice muszą lub mogą z łatwością wspierać swoje dzieci w kolarstwie przez dziesięć lat. Logicznie zaczyna się kilka miesięcy po urodzeniu, kiedy dziecko jest po raz pierwszy umieszczane w przyczepce lub na rowerze towarowym i jedzie dalej. Maluchy można przewozić w foteliku już od pierwszych urodzin.
Jedź na rowerze i daj się ujeżdżać
W jednym z tych środków transportu będzie to trwało jeszcze kilka lat – nawet jeśli dzieci potrafią już jeździć na własnych rowerach. Często robią to w wolnym czasie, na przykład na przejażdżkach rowerowych z rodzicami, podczas gdy na co dzień wciąż są wożone. Jasne, tutaj trzeba działać szybko, a małe pojazdy samobieżne nie są jeszcze gotowe do ruchu drogowego. Jednak w pewnym momencie przyczepki i foteliki dziecięce osiągają swoje granice – pierwszy ma maksymalny wiek sześciu lat, a drugi ma maksymalną wagę 22 kilogramów. Rowery towarowe mają tutaj przewagę – jeśli są „zbudowane i skonfigurowane do przewozu osób”, według StVO nie ma górnej granicy wieku.
Im starszy, tym bardziej niezależny
Wraz z wiekiem możliwości pomagania dzieciom w jeździe na rowerze stają się coraz mniejsze. Rowery 20-calowe nadal można przyczepić do roweru rodzica; coś większego, w końcu jest jeszcze lina holownicza. Jednak dziesięcio- lub jedenastolatkowie naprawdę potrafią samodzielnie prowadzić samochód, jeśli chodzi o ich zdolności fizyczne i poznawcze – są teraz wystarczająco silni, by pokonywać dłuższe trasy i z łatwością radzą sobie z ruchem ulicznym. I na tym kończy się rozdział „Przewóz dzieci” – jeśli wsparcie jest nadal potrzebne, na przykład ze względu na bardzo górzysty teren, kolejnym krokiem jest „E-Bike dla dzieci i młodzieży”. Ale to już inna historia…
Przyczepa dla dzieci
Przyczepy stały się popularne na przełomie tysiącleci i do dziś są jednym z najpopularniejszych środków transportu dla młodych rodzin. Nic dziwnego, bo nic nie jest tak wszechstronne i użytkowe jak przyczepa. Taka modelka Croozer Kid można używać już od pierwszego miesiąca życia – maluszek leży wtedy w specjalnym „hamaku”, a przyczepka służy jako spacerówka, czyli pchana. Nawiasem mówiąc, co sprawdza się świetnie: jednomiejscowy wózek mieści się w ciasnych kasach supermarketów, jest dużo miejsca do przechowywania, a konstrukcja jest wyjątkowo solidna - nie ma porównania z wieloma wózkami, które mogą być dość chwiejne nawet w wyższych segmentach cenowych. Dość wysoka cena za przyczepkę - od 500 do ponad 1.000 euro za dobry model - jest brana pod uwagę, ponieważ na wózku można zaoszczędzić.
Od około szóstego miesiąca życia dziecko może być przewożone w przyczepce - wtedy maluchy są na tyle silne, aby znieść wibracje i drobne nierówności na drodze. W każdym przypadku należy zwrócić uwagę na zawieszenie; Początkowo wymagane jest ostrożne tempo, tym bardziej, że warto najpierw zapoznać się z "operacją konia i wozu". Jazda z przyczepką jest dość łatwa, ponieważ prawie nie wpływa na prowadzenie roweru i nie naciska nieprzyjemnie podczas hamowania. Oczywiście trzeba zwrócić uwagę na szerokość naczepy przy wąskich gardłach.
Kiedy już to zrozumiesz, możesz spodziewać się wielu szczęśliwych lat. Dzieci można podciągać do szóstego roku życia, choć wtedy są już zwykle za duże i uderzają główką o maskę. Z reguły jednak już dawno ustąpiły miejsca młodszemu bratu lub siostrze.
Mówiąc o przestrzeni: większość przyczep można zdemontować i złożyć, dzięki czemu zajmują mało miejsca w piwnicy lub w samochodzie. Z drugiej strony oferują też dużo miejsca do przewożenia ładunków – można więc wykorzystać przyczepkę (bez dziecka) do zrobienia dużego zakupu. Przyczepy imponują również pod względem bezpieczeństwa: solidna metalowa rama działa jak klatka bezpieczeństwa, dzięki czemu pasażerowi nic się nie stanie, nawet jeśli przyczepa się przewróci. Jednak dzieci muszą być bezpiecznie przypięte; jeśli w przyczepie jest ich dwóch, powinni nosić kaski na wypadek uderzenia głową.
Konkluzja
Przyczepy są wypróbowywane i testowane od ponad 20 lat i nadal stanowią dobry wybór. Są niezwykle elastyczne i wszechstronne; wysokie ceny są równoważone wysoką wartością odsprzedaży.
- Długa żywotność
- Uniwersalna aplikacja
- Wysoki poziom komfortu pasażerów
- Dużo miejsca do przechowywania
- Wysokie bezpieczeństwo
- W większości składany i łatwy w transporcie
- Dostępne dla jednego lub dwójki dzieci
- Wysoka cena
- ślad stopy
- W przypadku wąskich gardeł wymagana jest ostrożność
- Prawie żadna komunikacja z pasażerami nie jest możliwa
Fotelik dziecięcy z tyłu
Foteliki dziecięce to klasyczna metoda, gdy podczas jazdy na rowerze powinno być obecne dziecko. W cenie od 50 do 150 euro są dość niedrogie, szybkie w montażu i łatwe w użyciu. Nawet gdy nie są używane, mogą pozostać na rowerze.
Jeśli chodzi o krótsze odległości i mniejsze dzieci, foteliki dziecięce są idealne. Można z nich korzystać pod koniec pierwszego roku życia, gdy tylko dziecko nauczy się samodzielnie siedzieć; górna granica wieku określa wagę, która może wynosić maksymalnie 22 kilogramy z siedzeniami zamontowanymi za kierowcą. Odpowiada to wiekowi około pięciu lat; Trzeba jednak pamiętać, że dziecko trzeba podnieść do fotelika – przy tej wadze nie lada wyczyn.
Nawet jeśli dwunożny stojak jest zamontowany na rowerze w pozycji pionowej, nie wolno pozostawiać dzieci w foteliku bez opieki - ryzyko przewrócenia się wraz z rowerem jest zbyt duże. Podczas jazdy muszą być bezpiecznie zapięte (upewniając się, że nie mogą same odpiąć pasów bezpieczeństwa) i oczywiście mieć na sobie kask. Ważne jest, aby zakryć tylne koło na dużej powierzchni i paski na podnóżki na stopy; niektóre modele, takie jak Bobike Exclusive Tour Plus, mają boczną osłonę głowy.
Konkluzja
Klasyka dla małych dzieci jest praktyczna i niedroga; jego zawód to częste krótkie wyjazdy, tym bardziej, że przy codziennym użytkowaniu potrafi zostać na rowerze na stałe.
- Korzystny
- Łatwy w obsłudze
- Minimalne zapotrzebowanie na miejsce
- wpływ na zachowanie kierowcy
- Ogranicza transport bagażu
- Dziecko nie może siedzieć podczas parkowania
Foteliki dziecięce z nowym 5-punktowym systemem pasów: Modele fotelików dziecięcych Bobike Exclusive
Nowości produktowe: Wyposażone w 5-punktowy system pasów i przemyślane szczegółowe rozwiązania, dwa nowe modele fotelików dziecięcych Bobike Exclusive Mini Plus i Exclusive Tour Plus oferują potomstwu plus pod względem bezpieczeństwa i komfortu. Foteliki dziecięce z certyfikatem TÜV są odpowiednie dla dzieci w wieku od trzech do pięciu lat. Bobike Exclusive Mini Plus Dla dzieci w wieku od dziewięciu miesięcy […]
Fotelik dziecięcy z przodu
Fotele montowane między kierownicą a kierowcą stają się obecnie coraz bardziej powszechne. Zazwyczaj wyposażone są w uchwyty do dziecięcych rączek, a niektóre w przezroczystą szybę chroniącą przed warunkami atmosferycznymi. Wielu rodziców korzysta obecnie z kombinacji fotelika dziecięcego z tyłu iz przodu, co zamienia konwencjonalny rower w rower towarowy. Foteliki dziecięce montowane przed kierowcą mają ograniczenie wagowe do 15 kilogramów, zwłaszcza że mają większy wpływ na zachowanie podczas jazdy. Zaletą tego wariantu jest często podawany fakt, że dziecko ma wyraźny widok i znajduje się w polu widzenia rodziców; ułatwia to również komunikację. Bagażnik pozostaje wolny na torby lub kosz.
Oprócz modeli używanych na co dzień, dostępne są siodełka specjalnie zaprojektowane do jazdy na rowerze górskim, jak np.Strzelba dla dzieci„. Samo siodełko jest zamocowane nad górną rurą; nóżki dziecka są zabezpieczone sprzączkami na podnóżkach i trzymają się kierownicy obok mostka. Doświadczeni rowerzyści mogą zabrać swoje pociechy na relaksującą przejażdżkę szlakiem; od dzieci wymagany jest aktywny „styl jazdy”, który może być ćwiczeniem wstępnym do jazdy w terenie.
Konkluzja
Coraz popularniejsze przednie siedzenia sprawiają, że rower z fotelikiem dziecięcym z tyłu staje się w końcu rodzinnym samochodem ciężarowym. Bezpośrednia komunikacja z kolejnym pokoleniem i jasne spojrzenie w przyszłość przemawiają na ich korzyść.
- Korzystny
- Łatwy w obsłudze
- Minimalne zapotrzebowanie na miejsce
- dziecko w zasięgu wzroku i mowy
- wpływ na zachowanie kierowcy
- Dziecko nie może siedzieć podczas parkowania
Przyczepa jednośladowa
Przyczepki rowerowe z jednym kołem są przede wszystkim przystosowane do użytku sportowego.Zaleta jest oczywista: przyczepka jednośladowa może pochylać się wraz z ciągnikiem siodłowym w zakrętach, co pozwala na znacznie bardziej dynamiczny styl jazdy; Ponadto taka przyczepa jest znacznie węższa niż przyczepa dwupasmowa, co jest korzystne np. w terenie. Zamontowana na rowerze górskim lub szutrowym, pojedyncza przyczepka umożliwia sportową jazdę z dziećmi od małych do przedszkolaków; Ten wariant wydaje się również idealny na długie wycieczki rowerowe. Niektóre modele mogą być używane jako wózki dziecięce, jak konwencjonalne przyczepki dziecięce z przednimi kołami i rączką do pchania.
Konkluzja
Sportowa wersja przyczepki dziecięcej jest przeznaczona nie tylko dla rowerzystów górskich i turystycznych. Wąska, szybka przyczepa sprawdzi się również w codziennym użytkowaniu.
- Dynamiczny styl jazdy
- Węższe niż przyczepy dwugąsienicowe
- Niektóre modele można wykorzystać na wiele różnych sposobów
- Wysoka cena
- ślad stopy
- Prawie żadna komunikacja z pasażerem nie jest możliwa
- Tylko jedno miejsce
Rower rodzinny
Jako alternatywę dla roweru towarowego z dużą przestrzenią pasażerską, niektórzy producenci oferują rowery rodzinne z przedłużonym bagażnikiem, na którym można zamontować jeden lub dwa foteliki dziecięce lub dzieci mogą usiąść na czymś w rodzaju ławki. Dodaj przedni bagażnik i wszechstronny mały transporter jest gotowy.W porównaniu z „klasycznym” rowerem cargo wyróżnia się kompaktowymi wymiarami i zachowaniem podczas kierowania, do którego przywykłeś z roweru. Koła o średnicy 20 lub 24 cali obniżają środek ciężkości pojazdu i poprawiają prowadzenie; podobieństwo do roweru kompaktowego nie jest dziełem przypadku, ponieważ z nich wyłoniły się rowery rodzinne.
Rowery rodzinne są oczywiście wyposażone w dodatkowy silnik, dzięki czemu można nimi jeździć szybko i przy niewielkim wysiłku; możliwość zamocowania dwóch akumulatorów jednocześnie zwiększa zasięg i jest idealna do ciężkich ładunków i górskich tras. Modele te swoimi właściwościami plasują się gdzieś pomiędzy standardowym rowerem lub e-rowerem z fotelikiem dziecięcym plus dużym bagażnikiem a pełnoprawnym rowerem cargo. Nadal są bardzo kompaktowe, co ułatwia codzienną obsługę i jest pomocne np. podczas parkowania. Z drugiej strony mają dość dużą pojemność transportową, która powinna wystarczyć wielu użytkownikom. Wysokiej jakości kopia kosztuje około 6.000 euro, chociaż rynek porusza się również w niższych przedziałach cenowych.
Konkluzja
Rower rodzinny wypełnia lukę między konwencjonalnymi rowerami elektrycznymi a rowerami cargo. Szczególnie dobrze sprawdza się w obszarach miejskich dzięki swoim kompaktowym wymiarom i dużej poręczności; jego możliwości transportowe - dwójka dzieci plus dodatkowy ładunek - jest imponująca.
- Duża pojemność transportowa
- Poręczny i kompaktowy
- Właściwości jezdne zbliżone do normalnych rowerów
- Wysoka cena
Rower towarowy
Rowery elektryczne Cargo do przewożenia dzieci od dawna są znajomym widokiem w ruchu miejskim. Możliwość szybkiego przewiezienia nawet trojga dzieci i/lub zakupów i innych bagaży będąc w trasie dzięki elektrycznemu wspomaganiu przekonała już wiele rodzin. Dzięki Cargobike można uniknąć wielu podróży samochodem, czy to w ramach „odbioru” do przedszkola lub szkoły podstawowej, czy też na masowe zakupy; Jeżeli posiadasz mały samochód specjalnie na takie okazje, dziecięcy rowerek cargo jest dobrze działającą alternatywą.
Platforma ładunkowa z odpowiednią konstrukcją przed kierowcą okazała się optymalnym rozwiązaniem. Małe przednie koło (zwykle 20 cali) jest kierowane przez drążek, tylne koło może mieć 26 lub 27,5 cala; długość całkowita roweru towarowego zależy od wielkości przestrzeni ładunkowej, która z kolei determinuje możliwości przewozowe.
U niektórych producentów model podstawowy posiada całkowicie płaską platformę, którą można wyposażyć w różne konstrukcje – od skrzyni transportowej na towar po przedział dziecięcy z siedziskami. Inni dostawcy polegają na konstrukcji ramowej z bocznymi rozpórkami lub rurami, które zapewniają mocne trzymanie konstrukcji. Są też rowery czysto rodzinne, w których „kabina pasażerska” jest integralną częścią ramy. Takie modele są szczególnie stabilne i prawdopodobnie oferują najwyższy poziom ochrony pasażerów ze wszystkich opcji transportu dzieci. Dzięki bogatym akcesoriom, aż po całkowicie zamkniętą budkę, dzieci mają wygodę i przytulność przy każdej pogodzie; W zależności od kształtu i wzrostu ciała, kierowca jest również dość dobrze chroniony przed wiatrem i deszczem.
Oprócz modeli jednośladowych obok skrzyni transportowej znajdują się rowery rodzinne z dwoma przednimi kołami. Są dość bezpieczne w prowadzeniu, ale nie są przeznaczone do wyższych prędkości i są dość szerokie. Jazda na rowerze cargo wymaga na początku przyzwyczajenia, ponieważ sposób kierowania bardzo różni się od tego, do czego jesteś przyzwyczajony. Ponieważ jednak dodatkowa długość znajduje się przed kierowcą, długi rower można łatwo ocenić - przewaga na przykład nad przyczepką dla dzieci.
Ogólnie rzecz biorąc, rowery towarowe są oczywiście dość nieporęczne i dość ciężkie - szczególnie w mieście jest to problem, w którym wiele rowerów rodzinnych musi być na stałe zaparkowanych na ulicy. Ze względu na dużą wagę przy zakupie należy zwrócić uwagę na silnik o wysokim momencie obrotowym, w przeciwnym razie uruchomienie będzie trudne.
Przy cenach zaczynających się od 5.000 euro rower cargo nie musi kosztować więcej niż kompaktowy rower rodzinny; topowe modele zbliżają się do zakresu pięciocyfrowego. Z drugiej strony brak (drugiego) samochodu i wysoka wartość odsprzedaży – np. gdy dzieci już za duże.
Konkluzja
Rowery towarowe to gwiazdy bezpiecznego, wygodnego transportu dzieci. Wszechstronne i praktyczne, stanowią realistyczny zamiennik samochodu dla wielu rodziców.
- Maksymalne bezpieczeństwo
- Duża pojemność transportowa
- Wszechstronny i wygodny
- Wysoka cena
- Często trzeba zaparkować na zewnątrz
Rozwiązanie tandemowe
Nie trzeba być bardzo starym, żeby jeździć na rowerze. Trzylatki są już mistrzami w tej technice kultywacji, a rodzice zazwyczaj na początku są bardzo entuzjastycznie nastawieni. Ale szybko okazuje się, że z dziećmi w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym nie zajedziesz zbyt daleko na rowerze - albo dlatego, że nie są jeszcze wystarczająco silni, by pokonywać dłuższe dystanse, albo sytuacja na drodze je przytłacza. W takich przypadkach dostępne są rozwiązania typu tandem, za pomocą których rower dziecięcy o rozmiarze do 20 cali można łatwo połączyć z pojazdem ciągnącym. Najprostszym wariantem jest drążek tandemowy, który mocuje się do sztycy roweru holowniczego i główki ramy roweru dziecięcego. Ten ostatni jest w ten sposób podniesiony z przodu; dziecko nie może kierować, ponieważ widelec roweru dziecięcego jest zamocowany ze względów bezpieczeństwa. Jeśli jednak system nie jest optymalnie ustawiony, może się zdarzyć, że rower dziecięcy będzie lekko przechylony na bok.
W drugim wariancie rower dziecięcy zawieszany jest w ramie, która jest mocowana do roweru holowniczego. To połączenie jest bardziej stabilne; Wymagane są jednak specjalne adaptery osi z tyłu roweru rodzica iz przodu roweru dziecka. Prawie wszystkie konwencjonalne rowery i e-rowery nadają się jako pojazdy holownicze.
Oba systemy mogą pozostać na rowerze holowniczym, gdy nie są używane - więc dziecko może czasami jeździć na nim samodzielnie, a czasami być ciągnięte na wycieczkę rowerową, lub może pedałować tak daleko, jak to możliwe. To sprawia, że rozwiązania tandemowe są dość elastyczne i praktyczne w życiu codziennym iw czasie wolnym.
Konkluzja
Połączenie roweru dziecięcego z rowerem rodziców to dobry pomysł. Proste, niedrogie systemy są szybko montowane i można je elastycznie stosować - na przykład, jeśli dziecko zmęczy się na wycieczce.
- Dość łatwy w montażu i obsłudze
- Elastyczne zastosowanie
- Korzystny
- Ewentualnie drobne modyfikacje obu motocykli
Lina pociągowa
Linka do wyciągania to chyba najprostszy i najtańszy sposób podtrzymywania dziecka podczas jazdy na rowerze. Na przykład „TowWhee” to linka bungee o dużej wytrzymałości, dostępna w różnych długościach i odpowiednia do wielu sportów i obszarów użytkowania. Elastyczność liny zapobiega gwałtownemu naciągowi lub nagłemu zwisaniu liny, gdy osoba ciągnąca hamuje. W ten sposób dzieci można wygodnie i bezpiecznie holować – lub hamować, jeśli zjeżdżają z góry. Warunkiem jest oczywiście to, aby dziecko mogło bezpiecznie jeździć na rowerze; jedną zaletą jest to, że dziecko może nadal pedałować. Lina sprawdziła się przede wszystkim w kolarstwie górskim, ale wydaje się, że nadaje się również do konwencjonalnych wycieczek rowerowych.
Konkluzja
Dzieci, które potrafią bezpiecznie jeździć na rowerze, ale od czasu do czasu potrzebują wsparcia, można skutecznie i bezpiecznie ciągnąć za pomocą elastycznej liny. To nie może być prostsze ani tańsze!
- Prosty i skuteczny sposób na narysowanie dziecka
- Może być używany elastycznie i selektywnie
- Nadaje się również do hamowania na dłuższych zjazdach
- Bez ograniczeń wiekowych i wagowych
- Nadaje się tylko dla dzieci, które potrafią bezpiecznie jeździć na rowerze
Дитрих,de mówią
To bardzo ciekawy artykuł na temat przewozu dzieci rowerem. Przeczytałem kilka postów na ten temat. Dziękuję, już wiem wystarczająco dużo na ten temat.