Nowości produktowe / MTB: BH Lynx Trail Carbon pozycjonuje się jako sportowy rower na szlaki – ze skokiem sprężyny 150 mm, super lekką ramą z włókna węglowego i nowoczesną geometrią.
Wraz z Lynx Trail hiszpański producent BH przedstawia najnowszy dodatek do serii Lynx, która powstała wiele lat temu: Obejmuje to rowery MTB z pełnym zawieszeniem Basków, a Lynx Trail jest – jak sama nazwa wskazuje – przede wszystkim w domu w nieco bardziej wymagający teren. Dołącza do siostrzanego modelu Lynx Race, który ma swoje mocne strony przede wszystkim w obszarach XC i maratonów. To też przypomina niedawno wprowadzony iLynx Trail - tylko bez silnika.
Nowa rama - Bardzo lekka z mocnym tyłem
Podstawą BH Lynx Trail Carbon jest całkowicie nowo opracowana rama z włókna węglowego, która jest stosowana we wszystkich modelach. Pomimo rzekomo bardzo dużej sztywności i wytrzymałości waży tylko ok. 2,2 kg - naprawdę imponująca wartość. Jednak w przeszłości Baskowie wielokrotnie pokazali, że potrafią budować lekkie, ale stabilne rowery - pod tym względem również jesteśmy pewni Lynx Trail Carbon. Niestety nie mamy jeszcze obciążników do kompletnych kół.
Odpowiedni do obszaru użytkowania, rower ma 150 mm skoku sprężyny z przodu iz tyłu i używa tylko 29-calowych kół. To powinno dać wam mnóstwo rezerw nawet w trudnym terenie, bez konieczności poświęcania zbyt dużej zwinności.
Sprawdzony tylny trójkąt dzielony
Podobnie jak w przypadku prawie wszystkich wysokiej jakości pełnych opon BH, tylny trójkąt Split Pivot jest również używany w Lynx Trail Carbon. Jako system tylnego trójkąta VPP może skutecznie oddzielić siły hamowania od tylnego trójkąta i obiecuje sportowe, napięte podwozie o progresywnych właściwościach, które zapewnia również wystarczające wsparcie dla aktywnych rowerzystów. Jednocześnie wysokie zabezpieczenie przed przysiadami zapewnia, że tył twardnieje podczas naciągania łańcucha, a tym samym tłumi huśtawki podczas podjazdu.
Lekka rama, również w wybranym kolorze
Niezwykle lekka rama występuje we wszystkich trzech wariantach wyposażenia w trzech wariantach kolorystycznych – alternatywnie można ją również indywidualnie zaprojektować za pomocą programu BH Unique, zgodnie z życzeniami przyszłego kierowcy. Poza samym kolorem można również wybrać czy farba ma być błyszcząca czy matowa oraz jest miejsce na indywidualny napis. Jednak za unikalny projekt trzeba zaplanować dodatkowe 300 euro.
Wszechstronny rower na szlaki z nowoczesną geometrią i Superboost
Biorąc pod uwagę różnorodność zastosowań nowoczesnego roweru na szlaki, „właściwa” geometria to zawsze ekscytujący spacer po linie. W przypadku BH Lynx Trail Carbon otrzymujesz niezwykle nowoczesne wymiary z długą ramą główną, luźnym układem kierowniczym i stromym kątem nachylenia siodełka. Rower powinien zatem wykorzystywać swoje mocne strony przede wszystkim na zjazdach, nie tracąc całkowicie przydatności do jazdy turystycznej. Interesujące są podpory łańcucha, które są bardzo krótkie i mają mniej niż 440 mm; Pomimo dużego prześwitu na opony, jest to możliwe dzięki tylnemu pasowi Superboost, który opiera się na piaście o szerokości 157 mm (zamiast 148 mm w przypadku „Standard Boost”). Jedyna kropla goryczy: w przypadku zmiany koła musisz polegać na znacznie mniej powszechnym rozmiarze specjalnym.
Format ramki | SM | MD | LA | XL |
---|---|---|---|---|
Długość rury podsiodłowej (w mm) | 390 | 420 | 440 | 490 |
Długość rury górnej (w mm) | 556 | 582 | 605 | 625 |
Długość główki ramy (w mm) | 95 | 100 | 110 | 125 |
Długość wideł (w mm) | 435 | 435 | 435 | 435 |
Kąt skrętu (w °) | 65 | 65 | 65 | 65 |
Kąt rury podsiodłowej (w °) | 77 | 77 | 77 | 77 |
Rozstaw osi (w mm) | 1146 | 1169 | 1193 | 1214 |
Zasięg (mm) | 430 | 455 | 475 | 490 |
Stosy (mm) | 609 | 610 | 619 | 634 |
modele i poziomy wyposażenia
BH wprowadza na rynek nowy Lynx Trail w trzech wariantach modelowych. To, co je wszystkie łączy, to wysokiej jakości, lekka rama z włókna węglowego. Cena roweru terenowego zaczyna się od 4.699 euro i bazuje na modelu Lynx Trail Carbon 9.0. Adekwatnie do ceny, otrzymujemy dość wysoki poziom wyposażenia z zawieszeniem Fox Performance, 12-biegowymi przerzutkami Shimano, 4-tłoczkowymi hamulcami i kołami Race Face. Na drugim końcu spektrum Lynx Trail Carbon 9.9 ma „pełną kaplicę”: komponenty XTR do przerzutek i hamulców, zawieszenie Fox Factory i koła z włókna węglowego – ale szlachetny rower wydziera znaczną dziurę w twoim portfelu za 8.099 euro. Naszą wskazówką byłby zatem Lynx Trail Carbon 9.5, który jest dokładnie pomiędzy i kosztuje nieco mniej niż 6.000 euro. Tutaj również dostajesz widelce i amortyzatory Fox Factory, kompletny osprzęt Shimano XT i bardzo dobre koła Race Face.
BH Lynx Trail Carbon 9.9
Widelec: Fabryczny uchwyt Fox 36
Niemy: Fabryka Fox Float X2
Okrążenie: Shimano XTR9100
hamulce: Shimano XTR M9120 180/180
wirniki: Race Face Next R Carbon
Cena: € 8.099
BH Lynx Trail Carbon 9.5
Widelec: Fabryczny uchwyt Fox 36
Niemy: Fabryka Fox Float X2
Okrążenie: Shimano XT8100
hamulce: Shimano XT M8120 180/180
wirniki: Turbina wyścigowa
Cena: € 5.999
BH Lynx Trail Carbon 9.0
Widelec: Fox 36 Wydajność
Niemy: Wydajność Foxa X2
Okrążenie: Shimano XT/Deore 12-rzędowa
hamulce: Shimano MT520 180/180
wirniki: Efekt twarzy rasy
Cena: € 4.699
Schreibe einen Kommentar