Nowości produktowe: Na pierwszy rzut oka wygląda jak Tarmac, ale po bliższym przyjrzeniu się okazuje się, że najnowszą wyścigówką amerykańskiego producenta jest wykonany z aluminium Specialized Allez Sprint. Sam Specialized opisuje go jako „najszybszy aluminiowy rower wyścigowy wszechczasów”, ponieważ od mostka po bębenek każdy szczegół został przeanalizowany i każda śruba została dokręcona, aby stworzyć prawdziwą atrakcję opartą na karbonowym starszym bracie z wykorzystaniem D'Aluisio Smartwelding do produkcji aluminium.
Nowy Specialized Allez Sprint powinien być bardziej aerodynamiczny, wydajniejszy, wygodniejszy i dużo szybszy. O całe 41 sekund szybszy niż poprzedni model, którym jeździł na przykład Peter Sagan podczas Tour Down Under. 41 sekund oznacza 41-letnią historię Allez Sprint, ponieważ dokładnie tyle czasu ten rower był produkowany i był stale rozwijany i ulepszany. Jednak prawdziwym sekretem jest Tarmac SL7, ponieważ na jego bazie powstał Allez Sprint. Kolejną atrakcją jest prawdopodobnie najbardziej złożona aluminiowa główka ramy w historii firmy Specialized, która powstała podczas procesu opracowywania Alleza.
Rura czołowa składa się z jednego kawałka aluminium, który jest coraz bardziej wciskany w aerodynamiczny kształt, aż do uzyskania idealnie równej grubości ścianki z równymi wycięciami na łożyska kulkowe do wewnętrznego prowadzenia kabli. Ten proces pozwala na cofnięcie spoin punktowych w celu jeszcze bardziej efektywnego, inteligentnego spawania.
Jednoczęściowa obudowa suportu i dolna rura nowego Specialized Allez Sprint są również kute na zimno z jednego kawałka aluminium. To z kolei pozwala nowemu Allezowi zaoszczędzić dwa spoiny w porównaniu z poprzednim Allezem. Dzięki zaledwie trzem spawom między korpusem suportu a rurą podsiodłową i tylnymi widełkami tworzy to wyjątkowo sztywne połączenie zapewniające najlepsze przenoszenie mocy. Aby to wszystko było możliwe, wynaleziono nowy proces produkcyjny o nazwie D'Aluisio Smartwelding, bez którego główka ramy i jednoczęściowa obudowa suportu nigdy nie byłyby możliwe.
Nawet jeśli Allez Sprint został zaprojektowany jako prawdziwy rower wyścigowy, nie zaniedbano komfortu i kilka rzeczy zostało skopiowanych z Tarmaca SL7. Na przykład konstrukcja sztycy i widelca, obniżone wsporniki siodełka i prześwit na opony 32 mm to tylko kilka cech, które można zastosować. Ale jest też funkcja dla wszystkich fanów 1x biegów, ponieważ zapewniasz całkowicie zdejmowane mocowanie przedniej przerzutki na aluminiowym rowerze.
Specialized Allez Sprint – modele w skrócie
Allez Sprint LTD – Sram Force AXS 1x
- Ausstattung: Koła Sram Force AXS 1x, Roval Rapid CL 21
- Cena: 7.500 Euro
Allez Sprint Comp
- Ausstattung: Grupa osprzętu Shimano 105, koła DT Swiss R470
- Cena: 3.300 Euro
Rama Allez Sprint
- Cena: 1.800 Euro
Specjalizacja Fjallraven X: Chodźmy razem na przygody!
Nowości produktowe: Fjällräven X Specialized – obie marki powinny być znane fanom outdooru, entuzjastom jazdy na rowerze i wielu innym. Jednak te dwie nazwy pojawiły się razem dopiero niedawno. Ponieważ amerykański producent rowerów i nie tylko znalazł teraz giganta outdoorowego z doświadczeniem w odzieży w Szwedach. Co powinna przynieść współpraca i partnerstwo i […]
Markus mówią
Ponieważ spaw nie znajduje się bezpośrednio na główce ramy, rama wygląda tak, jakby pękła w tym miejscu i była naprawiana. Dla mnie to duży krok wstecz w porównaniu z wieloma innymi ramami aluminiowymi, które są spawane i wygładzane bezpośrednio do główki ramy! W przeciwnym razie fajny pomysł, aby wypuścić Tarmac w aluminium.