Nowości produktowe: Pauline Ferrand-Prevot i Tom Pidcock mają ze sobą wiele wspólnego, nie tylko to, że obaj zdobyli tytuł mistrza świata MTB-XC w Glasgow w zeszłym tygodniu lub że obaj mają wspólny zespół, ale także to, że ci dwaj sportowcy są na mistrzu świata Pinarello Dogma XC.
Trzeba przyznać, że jest niewielka różnica, ponieważ podczas gdy Pauline Ferrand-Prevot jechała po zwycięstwo w Glasgow na hardtailowej wersji Dogma XC, Tom Pidcock polegał na modelu z pełnym zawieszeniem. Ten rekord jest imponujący, ponieważ dopiero jesienią 2022 roku tradycyjny włoski producent zdecydował się opracować MTB. Pidcock i Ferrand-Prevot byli zaangażowani w proces rozwoju od samego początku, a także testują najnowszy prototyp w sezonie MTB 2023. Modele mają trafić do sprzedaży w marcu 2024 r.
„To była prawdziwa przyjemność patrzeć, jak Tom i Pauline zdobywają swoje tęczowe koszulki i jesteśmy dumni, że opracowaliśmy wersję hardtail wraz z modelem z pełnym zawieszeniem, umożliwiając obu rowerzystom pokonanie każdego terenu XC, aby osiągnąć sukces.” – Fausto Pinarello
Pinarello Dogma XC Hardtail autorstwa Pauline Ferrand-Prevot w skrócie
W pełni karbonowa wersja hardtail Dogma XC została zaprojektowana tak, aby oferować maksymalną lekkość, sztywność i reaktywność z tyłu, dzięki czemu nadaje się do szybszych torów.
Zainspirowana wersją z pełnym zawieszeniem, nowa rama typu hardtail Pinarello koncentruje się na dostarczeniu najsztywniejszej ramy na rynku w obszarze suportu. Osiągnięto to dzięki zastosowaniu unikalnej trójkątnej konstrukcji, która pozwala na maksymalne przenoszenie mocy podczas pedałowania. Tylny trójkąt również wykorzystuje opatentowaną asymetryczną konstrukcję, ze wzmocnioną lewą stroną, co pozwala motocyklowi zrekompensować większe siły działające po przeciwnej stronie układu napędowego. Powoduje to bardziej zrównoważony transfer energii, lepszą prędkość i przyczepność.
Indywidualnie zaprojektowany, w pełni zintegrowany kokpit nie tylko zmniejsza wagę, ale także zapewnia większą precyzję prowadzenia w porównaniu z dwuczęściową alternatywą. W zestawie znajduje się również w pełni zintegrowane prowadzenie kabli, podobnie jak niestandardowe łożysko zestawu słuchawkowego z wewnętrznym ogranicznikiem pod kątem 60°, aby zapobiec nadmiernemu dokręceniu kierownicy.
Pinarello Dogma XC w całości autorstwa Toma Pidcocka w skrócie

Oprócz hardtaila Pauline Ferrand-Prevot, Tom Pidcock polegał na Dogma XC z pełnym zawieszeniem w swojej drodze do tytułu mistrza świata. Tutaj również podjęto próbę wdrożenia podobnej koncepcji i umożliwienia większego komfortu za pomocą amortyzatora.
Cechą szczególną Pinarello Fully powinna być integracja elastycznych rozpórek, które wraz z amortyzatorem umożliwiają bardziej bezpośrednie wrażenia z jazdy. Oprócz niższej masy zapewnia to lepszą sztywność i połączenie między kierowcą a tylnym kołem.
Dzielony tylny trójkąt wykorzystuje unikalną konstrukcję, aby wyeliminować klasyczny zewnętrzny „mostek”, co pozwala na krótszą długość tylnego trójkąta i podobno zapewnia lepsze prowadzenie. Poprawiło to również przenoszenie mocy.