Jeśli chcesz naprawdę wyjątkowego e-roweru, nie szukaj dalej niż Maxcycles. Producent z Münsterland oferuje dostosowanie wszystkich komponentów, w tym napędu; Pożądany kolor to oczywiście kwestia honoru. I nawet przykładowy rower w standardowej konfiguracji ma specjalne cechy, których nie znajdziesz nigdzie indziej.
Dwa identyczne rowery? Takie coś można zobaczyć tylko w sklepie rowerowym. Po użyciu prawie każdy rower jest w jakiś sposób zindywidualizowany, czy to ulubione siodełko, kosz na bagażniku, czy uchwyt U-lock. A niezliczone modele w szerokiej gamie kolorów i wariantów wyposażenia, które rok po roku pojawiają się na rynku, jeszcze bardziej utrudniają znalezienie dwóch identycznych rowerów.
W firmie Maxcycles w Münsterland niezwykle rzadko zdarza się, aby dwa identyczne modele opuszczały halę montażową. Ponieważ filozofia firmy założonej 30 lat temu opiera się na dwóch filarach: lekkiej konstrukcji i indywidualnej produkcji.
Wysoka jakość od samego początku
Kiedy Marion Gloe otwierał swoją manufakturę w 1991 roku – wówczas jeszcze w Witten an der Ruhr – wysokiej jakości rower do codziennego użytku dopiero zaczynał się upowszechniać. Pojawiła się nowa świadomość jakości, a technologia rowerowa robi wielkie postępy: technologia z młodej sceny rowerów górskich staje się również społecznie akceptowana w rowerach trekkingowych w sektorze turystycznym; na rynku pojawiają się pierwsze naprawdę odporne na przebicie opony dla codziennych rowerzystów, a jako alternatywę dla słabego hamulca linkowego, specjalista od hydrauliki Magura oferuje hamulec szczękowy sterowany ciśnieniem oleju. Jeśli chcesz być na bieżąco, jeśli chodzi o technologię rowerową, nagle masz zupełnie nowe możliwości, ale nie znajdziesz odpowiednich modeli w asortymencie wielu uznanych marek. To czas myślących przyszłościowo, zorientowanych na jakość nowicjuszy, którzy nie tylko oferują gotowe materiały i przenoszą zwyczajową konstrukcję motocykli wyścigowych do rowerów codziennych. „Modułowy” to magiczne słowo; a to, co kilkadziesiąt lat temu mozolnie trzeba było znaleźć w katalogu dealera, teraz można łatwo wybrać w Internecie - kilka kliknięć i indywidualna konfiguracja jest kompletna, w tym żądany kolor, który jest następnie ustawiany w Maxcycles i dostarczany do dealera .
Nawet wybór silnika
I oczywiście działa to również z rowerami elektrycznymi. Począwszy od kilku podstawowych modeli z silnikami Bosch (oraz karbonowego roweru z napędem Shimano), można wyszczególnić wiele szczegółów wyposażenia – jeśli nie wszystkie, ponieważ Maxcycles pozwala nawet wybierać pomiędzy wariantami silnika Active Line Plus i Performance Line . Również niezwykłe: wszystkie podstawowe modele są wyposażone w sztywny widelec; widelec amortyzowany jest wyposażeniem opcjonalnym za dopłatą. To już może być dobry powód, aby robić zakupy w Maxcycles; wielu dużych producentów w ogóle nie oferuje modeli nieresorowanych. Aluminiowy widelec, oczywiście pomalowany na ten sam kolor co rama, dobrze pasuje do naszego roweru testowego i nie trzeba się też martwić o brak komfortu: 27,5-calowe koła – również w opcji modułowej – mają obszerne 57 podeszwy Schwalbe G-One; szczególnie szerokie felgi zapewniające optymalne osadzenie opon wskazują na obsesję firmy na punkcie szczegółów.
Potężny ciąg opon Bosch Performance Line przyczynia się do przyjemnego toczenia opon, które są równie płynne, jak i antypoślizgowe. Dla sportowca, który jeździ na co dzień, jest to prawdopodobnie najlepszy wariant napędu w ofercie Bosch — w przypadku E-MTB potrzebujesz tylko większego momentu obrotowego. Silnik mocno naciska, ale nie jest tak szorstki jak w wariancie CX; na górze nie musisz się martwić, że będziesz coraz wolniejszy z powodu braku momentu obrotowego. Silnik jest połączony ze sprawdzoną baterią 500 Wh; Aby zoptymalizować zasięg, można zarezerwować pakiet „Dual Battery”. Jako alternatywę dla sprawdzonego, dużego wyświetlacza Intuvia można zamówić system Cobi z integracją ze smartfonem, co znacznie rozszerza zakres funkcji sterowania napędem.
Wiele przełożeń w piaście, jedno przełożenie przerzutki
Z dziesięciobiegową przerzutką rower testowy reprezentuje podstawową wersję Maxcycles In Lite.Wszystkie warianty przerzutek w piaście są droższe; Shimano XT jest wszechstronnie przekonujący pod względem szybkości i precyzji zmiany przełożeń. Alternatywnie dostępne są przerzutki w piaście Shimano z pięcioma do jedenastu przełożeniami oraz Rohloff Speedhub z 14 poziomami przełożeń, z których wszystkie wymagają niewielkiej konserwacji i działają niezawodnie. Wszystkie koła zębate w piaście mogą być również używane z napędem pasowym; tylny koniec ma niezbędne funkcje - regulowane haki i podzielne wsporniki siodełka.
Poręczny i sportowy
A jak jeździ indywidualnie konfigurowalny rower elektryczny? Dzięki wyważonej i sportowej sylwetce, którą można błyskawicznie zmieniać za pomocą mostka Speedlifter, siedzisz na rowerze dynamicznie, co jest całkiem wygodne nawet bez elementów zawieszenia - duża objętość opony pozwala nieco obniżyć ciśnienie powietrza. Jeśli chcesz, aby było jeszcze wygodniej, możesz zamówić sztycę równoległoboczną w konfiguratorze. Dzięki sztywnemu widelcowi prowadzenie jest przyjemnie bezpośrednie, a rower nie jest nerwowy. Równie przyjemny jak zachowanie kierownicy jest powściągliwy wygląd, który jest tu podkreślony przez subtelną kolorystykę.
Tak więc Maxcycles In Lite to wszechstronny rower elektryczny godny polecenia, zwłaszcza że można go indywidualnie zoptymalizować zgodnie z opisem - tutaj nie trzeba iść na kompromisy. Oczywiście pokazana tutaj konfiguracja jest dość droga i kosztuje ponad 4.500 euro. Z drugiej strony: jeśli złożysz swój wymarzony rower w Maxcycles, możesz być pewien, że nigdy nie będziesz musiał oglądać modelu o identycznej konstrukcji...
Schreibe einen Kommentar