Każdy, kto zajmuje się tematyką części rowerowych, z pewnością powinien znać Hope. Brytyjska kuźnia części z Barnoldswick, na północ od Manchesteru, przez lata stworzyła szeroką rzeszę fanów na scenie rowerowej dzięki swoim umiejętnościom frezowania. Znany z najlepszych części aluminiowych CNC, było oczywiście duże zaskoczenie, gdy Hope zaprezentowała ramę z włókna węglowego w 2017 roku z HB.160. Ale związek jest oczywisty. Do produkcji części lub ram karbonowych wymagane są formy, które zazwyczaj są frezowane z aluminium. Dzięki know-how w dziedzinie obróbki karbonu Hope może produkować ramy karbonowe zgodnie ze swoim credo „Made in Barnoldswick”. British Cycling polegało również na futurystycznym modelu Hope HB.T. rower torowy. z Barnoldswick i był w stanie zdobyć kilka medali.
W zeszłym roku zaprezentowano Hope HB.130, nowoczesny rower na szlaki z karbonową ramą. Mogliśmy dokładnie przetestować HB.130 i dać Ci wgląd w to, jak brytyjski rower terenowy radzi sobie na szlakach w Lesie Bawarskim.
Hope HB.130 – rama i geometria
Fani sztuki frezowania mogą odetchnąć z ulgą. Rama HB.130 nie jest wykonana w całości z karbonu. Rama główna wykonana z karbonu jest uzupełniona aluminiowym tylnym trójkątem. Ale Hope nie byłaby Hope, gdyby zainstalowano tutaj standardowy tylny trójkąt. Komponenty tylnego końca zostały celowo poddane efektownej obróbce frezowania CNC. Ponadto tył nie wymaga żadnych spawów, ponieważ części są ze sobą wtykane i sklejane. Jest to nie tylko piękne wizualnie, ale także zapewnia sztywny i lekki tył. Do dolnej rurki tylnego trójkąta przymocowana jest zgrabna osłona z tworzywa sztucznego, dzięki czemu nie jest maltretowana przez łańcuch. Pierwsza wersja Hope Bike wykorzystywała własny standard tylnego trójkąta. Oś 17 mm o szerokości 130 mm powinna zapewniać większą sztywność i wytrzymałość, a także korzyści podczas jazdy dzięki mniej wystającemu tyłowi. Ale ze względu na kompatybilność Hope odeszła od tego i postawiła ramę na standardzie Boost w rozmiarze 148 x 12 mm. Oznacza to, że na rowerze Hope można zamontować dowolne koło ze standardem Boost i, według Hope, osiągi pozostają takie same.
Niewiele można powiedzieć o jakości lakieru modelu Hope — tył jest anodowany na elegancką czerń, a trójkąt ramy wymaga tylko odrobiny bezbarwnej farby do utrwalenia logo. Włókna węglowe są przetwarzane w jeden kawałek w najlepszym „Made in the UK”, a pod dotknięciem lakieru bezbarwnego widać tylko doskonale przetworzony węgiel. Obecnie producenci karbonu polegają głównie na matach z jednokierunkowymi matami karbonowymi, maty karbonowe o typowej strukturze karbonowej są instalowane na karbonowej ramie głównej monocoque. Z czysto technicznego punktu widzenia nie powinno to mieć większego znaczenia, to bardziej wizualna historia. Naszym zdaniem klasyczny wygląd karbonowej ramy głównej dobrze współgra z frezowanym CNC tylnym trójkątem. Rama główna i tylny trójkąt powinny nie tylko dobrze współgrać optycznie, sztywność ramy głównej i nieco bardziej miękki aluminiowy trójkąt tylny powinny również dobrze współgrać na szlaku.
Tylny koniec HB.130 to typowy 29-belkowy TUZ i jest przeznaczony do kół 130-calowych ze skokiem 27,5 mm z tyłu, ale rowerem można również jeździć w konfiguracji mullet z tylnym kołem 140 ″ przy użyciu wymiennego TUZ. Dzięki tej konwersji skok sprężyny z tyłu wzrasta do 2 mm. Geometrię można zmienić w XNUMX pozycjach za pomocą flip chipa na mocowaniu amortyzatora tylnego trójkąta. Zmienia to również nieco charakterystykę tylnego trójkąta, czyniąc go nieco bardziej progresywnym w ustawieniu „niskim”.
Aby cieszyć się ramą przez długi czas, szczególną uwagę zwrócono na łatwość konserwacji. Również jeśli chodzi o sprzęt, Hope nie pozostawia nic przypadkowi i większość z nich produkuje samodzielnie w uświęconych halach CNC. Jeśli coś jest nie tak z ramą, Hope udziela dożywotniej gwarancji pierwszemu właścicielowi.
Zestaw ramek jest dostępny w rozmiarach M, L i XL. Według Hope powinien pasować na jeźdźców o wzroście 165 cm - 195 cm. Geometria Hope HB.130 idzie w nowoczesnym kierunku, nie stając się zbyt ekstremalna. Jak już wspomniano, geometrię można regulować o pół stopnia za pomocą flip chipa. Niskie ustawienie jest skierowane bardziej do rowerzystów, którzy lubią przyspieszać w dół i jeździć wesoło. Wysokie ustawienie ma bardziej przemawiać do jeźdźców, którzy cenią sobie dobre, wszechstronne właściwości. W niskim ustawieniu kąt główki wynosi 66,5°, a kąt siedziska wynosi od 76,2° do 75,2°, w zależności od rozmiaru. W trybie High kąty te zwiększają się o pół stopnia. Przy 469,5 mm zasięg mieści się w zakresie nowoczesnych rowerów terenowych. Podpory łańcucha zostały zaprojektowane tak, aby były krótkie i miały 435 mm, co zapewnia większą zwrotność. Ogólnie rzecz biorąc, geometria HB.130 jest nowoczesna, ale niezbyt ekstremalna, co przyniesie korzyści wielu rowerzystom.
M niski / wysoki | L niski / wysoki | XL niski / wysoki | |
---|---|---|---|
Dosięgnąć | 449,5 / 455 | 469,5 / 475 | 489,5 / 495 |
długość górnej rury | 600 | 627 | 654 |
główka | 100 | 105 | 110 |
rura podsiodłowa | 415 | 440 | 480 |
tylne trójkąty | 435 | 435 | 435 |
Radstand | 1192 / 1191 | 1214 / 1213 | 1236 / 1235 |
Spadek BB | -39,5 | -39,5 | -39,5 |
kąt skrętu | 66 / 66,5 | 66 / 66,5 | 66 / 66,5 |
kąt siedziska | 76,2 / 76,7 | 75,2 / 76,2 | 75,2 / 75,7 |
Mam nadzieję, że sprzęt HB.130
Hope HB.130 można kupić jako zestaw ramek za około 4240 euro i ustawić według własnego uznania. Jako kompletny rower Hope HB.130 osiąga poziom integracji pionowej, z którym nie może się równać żaden inny rower górski na rynku. Rama, mostek, kierownica, hamulce, koła, zacisk siodełka, stery i korby, w tym korba i tarcza (dopłata 300 € za standardową korbę XO1) pochodzą z legendarnej kuźni CNC w Barnoldswick. Zwykle większość części firmy Hope jest dostępna w siedmiu różnych anodowanych kolorach, można również wybrać kolory części do HB.130, a także dopasować kolory osprzętu ramy. Nasz rower testowy był prawie trochę nudny z całkowicie czarnym wyglądem, ale czarny zawsze działa. Jeśli lubisz bardziej kolorowe, zdecydowanie możesz się tu wyładować.
Szczegółowo, w hamulcach zamontowane są czterotłokowe hamulce Hope Tech 3 E4 z pływającymi tarczami 180 mm. Zasięg i punkt nacisku hamulca można indywidualnie regulować na dźwigni hamulca. W kołach zastosowano sprawdzone piasty Hope Pro4 Boost oraz obręcze Fortus o szerokości wewnętrznej 26 mm. To powinno wystarczyć dla kombinacji opon Minion DHF i DHR w rozmiarze 2,5″ z przodu i 2,3″ z tyłu. Opcjonalnie można wybrać inne felgi Fortus o szerszym profilu. Kierownica Hope z włókna węglowego o szerokości 800 mm i średnicy zacisku 35 mm jest montowana tak, aby pasowała do ramy głównej z włókna węglowego.
Jeśli chodzi o podwozie, Hope nie pozostawia nic przypadkowi i polega na podwoziu Fox Factory. Z przodu zamontowano widelec 36 mm z tłumieniem Grip2. Z tyłu znajduje się amortyzator Fox DPX2 z 3-stopniową regulacją kompresji przy niskich prędkościach, co pozwala na dokładne dopasowanie amortyzatora do podjazdów. Zainstalowano słupek Fox Transfer z zakresem regulacji 150 mm, aby pasował do wyglądu Fox Kashima.
Zmiana biegów odbywa się za pomocą grupy Sram X01 z 12 biegami i kasetą 10-52 dla wystarczającego zakresu przełożeń. Zacisk Hope's Matchmaker, który łączy dźwignie zmiany biegów i hamulca na kierownicy, jest tutaj fajnym rozwiązaniem. Radar SDG jest instalowany w Hope Edition jako siodło. A uchwyty są dostarczane z Deathgrips od DMR. W tej konfiguracji rower waży łącznie 13,9 kg w rozmiarze L i bez pedałów, co jest zdecydowanie akceptowalne dla solidnej i mocnej specyfikacji. Węże zostały zainstalowane na rowerze testowym. Dzięki konwersji na system bezdętkowy możesz zdecydowanie zyskać kilka gramów więcej, a także poprawić wydajność.
Nasz rower testowy był standardowo wyposażony w ulepszoną korbę Hope i kosztuje 7860 €. Oczywiście niekoniecznie tanio, ale patrząc na obecny rynek i wysoki stopień integracji pionowej „Made in the UK”, cenę można nazwać uczciwą, również w odniesieniu do topowego sprzętu. Jeśli to nie wystarczy, rower można wyposażyć w bezprzewodowe przerzutki Sram AXS, karbonowe obręcze Santa Cruz Reserve lub ramę Öhlins.
Ramki do zdjęć | Mam nadzieję, że HB.130 |
widelec amortyzowany | Fabryczny uchwyt Fox 36 2 |
niemy | Fox DPX2 Fabryka 3 poz. Metryka fabryczna |
wirniki | Nadzieja Pro 4 / Nadzieja Fortus 26 |
Opona VR | Maxxis Minion DHF 2,5WT 3C Maxx Terra |
Tętno opon | Maxxis Minion DHR 2,3 3C EXO TR |
przerzutka tylna | Sram XO1 Orzeł |
dźwignia zmiany biegów | Sram XO1 Orzeł |
korba | Mam nadzieję, że Ewo |
przerzutka | |
Hamulec | Nadzieja Tech 3 E4 |
tarcze hamulcowe | Nadzieja pływająca 180 mm |
sztyca | Fabryka Transferów Foxa |
siodło | SDG Radar HB Edition |
trzon | Mam nadzieję, że 35 |
Lenker | Hope Carbon 800x35mm |
Nadzieja HB.130 - Na tropie
Czy Hope HB.130 może dołączyć do grona potężnych rowerów terenowych? Zabraliśmy go intensywnie na nasze domowe szlaki w Lesie Bawarskim. Szybko znaleziono pierwszą podstawową konfigurację motocykla, a pierwszy test siedzenia był pozytywny. W rowerze testowym zainstalowano mostek 35 mm, tutaj prawdopodobnie wolelibyśmy mostek 50 mm. Ale to kwestia gustu i zależy też od proporcji kierowcy. W przeciwnym razie wszystko wydaje się bardzo spójne.
Gdy tylko kręcisz korbą i bawisz się nią w drodze na szlak, zauważasz, że masz do czynienia z bardzo sztywnym, ale też zabawnym podwoziem. Jeśli jedziesz pod górę po szutrowych drogach, tył trochę się chwieje. Ale nie ma problemu, dzięki szybkiemu chwyceniu amortyzatora można go zablokować, a tył staje się bardzo neutralny pod względem jazdy. Ze względu na bardzo sztywny suport i stromy kąt siodełka, sprawia wrażenie roweru XC. Rower był łatwy do pedałowania nawet na płaskich odcinkach przejściowych, a także można pokonywać dłuższe odległości między trasami. Kiedy jest technicznie pod górkę, Hope naprawdę pokazuje swoje atuty. Dzięki połączeniu zrównoważonej pozycji siedzącej z szeroką kierownicą, aktywnym zawieszeniem i oponami Maxxis z głębokim bieżnikiem, techniczne podjazdy można niemal zabawnie rozjaśnić na 52-milimetrowej łyżwie kasety Sram X01. Nie przy prędkości XC, ale bardzo kontrolowanej i bezpiecznej. Tylko przy niskim ustawieniu trzeba uważać, aby nie zetknąć się z podłożem z ramionami korby o długości 175 mm. Chociaż trzeba powiedzieć, że większość czasu jechaliśmy na niskim ustawieniu, ponieważ możliwości podjazdowe były w zupełności wystarczające, a niskie ustawienie obiecuje trochę więcej zabawy na zjazdach.
Dość pod górę, teraz na szlaku z górki. Jak powiedziałem, jeździliśmy głównie na niskich ustawieniach i rower naprawdę nam to zaimponował, nawet na zjazdach. Zrównoważona geometria HB.130 została przeniesiona również na szlak. Na odcinkach o dużej prędkości rower pozostaje wyjątkowo stabilny i można nim jeździć w zrelaksowany sposób. Jeśli robi się trochę ciaśniej w zakrętach, rowerem można łatwo manewrować wokół nich. Rower daje również pewność potrzebną do skoków i upadków. Ogólnie rzecz biorąc, Hope HB.130 wydawała się, że 140/130 mm na papierze wymaga więcej ruchu. Z jednej strony sztywność ramy wydaje się być w sam raz, ponieważ rower bardzo dobrze trzymał się na wyboistych odcinkach i można było nim ciągnąć po kamienistych polach jak na sznurku. Ponadto motocykl szybko reagował na zmiany kierunku przez rowerzystę, a wybór linek można było zaprojektować niezwykle precyzyjnie. Widelec Fox 36 mm z przodu, który dobrze współgrał z resztą motocykla, również dobrze pasował. Samo podwozie było idealne dla motocykla. Skończyło się na około 26% z tyłu i ustawieniu widelca zalecanym przez Fox. Podwozie było więc na początku wystarczająco czułe, ale miało też wystarczające rezerwy na mocniejsze uderzenia. Stabilne opony Maxxis nie tylko zapewniły przyczepność, ale także niezbędną stabilność w trudniejszym terenie. Jak już wspomniano, na rowerze testowym zamontowano dętki, przy konfiguracji bezdętkowej osiągi można było nieco poprawić. Tylko 180-milimetrowe tarcze hamulcowe zamontowane w motocyklu testowym z tyłu i z przodu mogły osiągnąć swoje granice w przypadku cięższych rowerzystów. Przynajmniej coś większego może biec z przodu.
Ogólnie rzecz biorąc, rower jest naprawdę wszechstronny, tak jak powinien być nowoczesny rower na szlaki. Oczywiście nie ma rezerw na zjazdy enduro, ale jest jeszcze sporo do pokonania, a doświadczeni jeźdźcy będą w stanie pokonać większość tras enduro z tym sprzętem. Tym bardziej, że potrafisz naprawdę dobrze kopać na rowerze i niekoniecznie musisz polegać na podnośniku. To czyni go interesującym również dla rowerzystów zorientowanych na szlaki, ze względu na możliwe wysokie ustawienie geometrii. Ale nawet miłośnicy zabawy w bikeparku będą się dobrze bawić na domowych szlakach dzięki Hope HB.130.
Jeśli moglibyśmy sobie życzyć czegoś innego: droga ekipo Hope, prosimy o wykonanie tańszej wersji z nieco prostszymi komponentami i aluminiową ramą. Wtedy Hope HB.130 może być dostępny dla jeszcze większej liczby motocyklistów, ponieważ będzie pasował wielu motocyklistom.
Schreibe einen Kommentar