Nowości produktowe / E-MTB: Nowości od Giant! E-Enduro Reign E+ otrzymuje nową ramę i nowy silnik na rok modelowy 2022. Baterie o pojemności do 750 Wh można teraz umieścić również w dolnej rurze.
Nowa rama z mieszanką barweny
Nawet jeśli Reign E jest całkowicie odnowionym E-MTB - zarówno pod względem optycznym, jak i technicznym - nadal zachowuje nazwę swojego bezpośredniego poprzednika. To już pokazuje, że podstawowa koncepcja i orientacja nie zmienią się również w roku modelowym 2022. Przy 170 mm skoku z przodu i 160 mm z tyłu nadal mamy do czynienia z motocyklem enduro z klasą, który powinien również bardzo dobrze radzić sobie z dużymi prędkościami i technicznym terenem.
Aby wydobyć ostatnią odrobinę osiągów z nowego motocykla, podczas opracowywania ściśle współpracowali z Joshem Carlsonem. Australijczyk był kiedyś zawodowcem wewnętrznego zespołu wyścigowego na torach na całym świecie i od około roku koncentruje się na wyścigach E-MTB.
Jednym z czynników, który sprawia, że Reign jest szybszy o kilka dziesiątych i mocniejszy na szlaku, jest rozmiar koła. Podczas gdy poprzednik konsekwentnie polegał tylko na małych 27,5-calowych kołach, Giant Reign E+ 2022 jest teraz wyposażony w mieszankę mullet: duże koło 29-calowe z przodu, małe koło 650b z tyłu. Wiele obecnych E-MTB opiera się na tej sztuczce, która została ustalona w motocrossie od wielu lat – nie bez powodu. W ten sposób można pogodzić lepsze zachowanie podczas przewracania się dużych kół ze zwinnością mniejszych kół.
Zmienna geometria z dużym prześwitem
Geometria ma prawdopodobnie największy wpływ na prowadzenie i ustawienie każdego nowoczesnego (E-)MTB. Tutaj Giant poprawił kilka rzeczy w nowym Reign E+ – jest znacznie nowocześniejszy: dłuższa rama główna, mniejszy kąt skrętu, bardziej stromy kąt siedziska. Fajnie też, że ekstremalnie długie tylne rurki poprzednika należą już do przeszłości - to obiecuje większą zwinność na szlaku. Prawdziwą innowacją jest również flip chip w ramie, za pomocą którego można dwustopniowo dopasować geometrię do własnych preferencji i wymagań terenu.
Szczególną wagę przywiązano również do jak największego prześwitu. Jednak w przypadku E-MTB można to odczytać tylko w ograniczonym zakresie z danych geometrii gołej, ponieważ zwykle jest to po prostu przesunięcie suportu w stosunku do osi kół. Ale jeśli silnik wystaje daleko w dół, przyziemienie jest nieuniknione. Dzięki nowemu silnikowi SyncDrive Pro2 nie musisz się o to martwić w Giant... ale jego kompaktowe wymiary to tylko jedna z wielu specjalnych cech nowego napędu Giant.
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
Stos | 636 | 632 | 635 | 632 | 645 | 641 | 654 | 650 |
Dosięgnąć | 425 | 430 | 450 | 455 | 475 | 480 | 500 | 505 |
długość górnej rury | 569 | 568 | 595 | 594 | 622 | 621 | 649 | 648 |
główka | 100 | 100 | 110 | 120 |
rura podsiodłowa | 400 | 425 | 450 | 475 |
tylne trójkąty | 457 | 455 | 454 | 454 | 454 | 454 | 454 | 454 |
Radstand | 1209 | 1210 | 1236 | 1237 | 1265 | 1266 | 1295 | 1296 |
spadek BB | 25 | 15 | 25 | 15 | 25 | 15 | 25 | 15 |
kąt skrętu | 63,7° | 64,5 stopnia | 63,7° | 64,5 stopnia | 63,7° | 64,5 stopnia | 63,7° | 64,5 stopnia |
kąt siedziska | 76,7° | 77,5 stopnia | 76,7° | 77,5 stopnia | 76,7° | 77,5 stopnia | 76,7° | 77,5 stopnia |
SyncDrive Pro2 - 85 Nm, do 750 Wh i niska waga
Nowości dotyczą również napędu. Tak jak poprzednio, Giant polega na własnym SyncDrive, który jest rozwijany we współpracy z Yamahą - ale teraz w nowym wariancie Pro2. Sercem jest nowy silnik Yamahy (PW-X3?), który jest nie tylko wyraźnie mniejszy od swojego poprzednika, ale też lżejszy o kilkaset gramów i ważący 2,8 kg. Mocy jednak jest pod dostatkiem: powinna zapewniać do 85 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Nowy silnik współpracuje albo ze dobrze znaną baterią 625 Wh, albo z nowym wariantem o pełnej pojemności 750 Wh. Tryb Smart Assist, który dynamicznie dopasowuje moc silnika do potrzeb za pomocą licznych czujników na kole – analogicznie jak w Trail pozostaje tryb Shimano lub tryb E-MTB firmy Bosch.
Minimalistyczna koncepcja obsługi bez wyświetlacza
Oprócz napędu i akumulatora Giant całkowicie zmienił także koncepcję obsługi. Zgodnie z mottem „mniej znaczy więcej”, i tak już minimalistyczna jednostka sterująca RideControl ONE poprzednika została jeszcze bardziej zmniejszona: Kolorowe diody LED w górnej rurze informują teraz o poziomie wsparcia i poziomie naładowania akumulatora, obsługa odbywa się za pomocą niezwykle niepozorna wizualnie jednostka sterująca z trzema przyciskami mocowana bezpośrednio do zacisku rękojeści.
Giant Reign E+ 2022: modele i poziomy wyposażenia
Nowe modele Giant Reign E+ pojawią się na rynku już pod koniec sierpnia. Na starcie będziesz mógł wybrać pomiędzy czterema różnymi wariantami wyposażenia w cenie od 4.799 euro do 7.399 euro; wszystkie mają wspólny nowy silnik i ramę Giant SyncDrive Pro2, choć w różnych kolorach. Oprócz części dodatkowych istnieją również różnice w akumulatorze: w dwóch tańszych wariantach wyposażenia Giant instaluje dobrze znaną baterię o „tylko” 625 Wh.
Gigantyczne rządy E+ 0
Silnik: Gigantyczny SyncDrive Pro2
Akku: 750 Wh
podwozia: Fabryka Fox 38 / Fabryka Fox Float X2
Napęd: Sram X01 Orzeł
hamulce: Kod Sram RSC 220/200mm
Cena: € 7.399
Gigantyczne rządy E+ 1
Silnik: Gigantyczny SyncDrive Pro2
Akku: 750 Wh
podwozia: Fox 38 Performance Elite / Fox Float X2 Performance Elite
Napęd: Shimano Deore XT M8100
hamulce: Shimano Deore XT M8120 203/203mm
Cena: € 6.499
Gigantyczne rządy E+ 2
Silnik: Gigantyczny SyncDrive Pro2
Akku: 625 Wh
podwozia: RockShox ZEB Select / Fox Float DPX2 Wydajność
Napęd: Sram GX/NX Eagle
hamulce: Kod Sram R 220/200mm
Cena: € 5.499
Gigantyczne rządy E+ 3
Silnik: Gigantyczny SyncDrive Pro2
Akku: 625 Wh
podwozia: Wydajność RockShox Domain / Fox Float DPS
Napęd: Shimano Deore M6100
hamulce: Shimano Deore M6120 203/203mm
Cena: € 4.799
Schreibe einen Kommentar