Test: Wyposażony w pierwszorzędne wyposażenie i elegancką ramę z włókna węglowego, Pivot E-Vault od amerykańskiego specjalisty od off-roadu jest nie tylko lekki, ale ma też świetne właściwości jezdne. Pokażemy Ci, co jeszcze ma do zaoferowania ten elektryczny rower szutrowy.
Amerykański producent Pivot jest znany ze swoich motocykli terenowych od 2007 roku. Niezależnie od tego, czy chodzi o enduro, hardtaile czy fulle, oferta jest szeroka. Wraz z Vault Gravelbike, pierwszy rower z kierownicą do rowerów wyścigowych został dodany kilka lat temu. Chociaż Pivot był do tej pory reprezentowany tylko w sektorze e-rowerów z e-enduro, za drugim razem idą prosto na e-rower szutrowy. Pivot E-Vault jest bardzo podobny do swojego odpowiednika bez e-wsparcia. Ta platforma została wykorzystana i wyposażona w napęd Fazua Evation, aby móc zaoferować jeszcze więcej zabawy na szutrze.
Pivot E-Vault — naturalne wrażenia z jazdy na pierwszym planie
Aby uzyskać dodatkową moc, Pivot E-Vault opiera się na napędzie Fazua Evation z Monachium. Zapewnia to nie tylko stosunkowo niską wagę, ale także prawie niezauważalnie znika w dolnej rurze. Wsparcie napędu Fazua jest równie dyskretne, co wynika z koordynacji poziomów wsparcia, ponieważ akumulator może w zasadzie dostarczyć do 250 watów dodatkowej mocy do pedału. Koncepcję napędu należy jednak rozumieć w taki sposób, aby pomagał, gdy tego potrzebujesz, na przykład w górach, ale był bardziej powściągliwy na płaskim terenie i skupiał się na naturalnych właściwościach jezdnych. Szczególnie w przypadku Pivota jazda bez wspomagania i powyżej 25 km/h sprawdza się szczególnie dobrze dzięki wysokiej jakości wyposażeniu i lżejszym oponom. Tutaj możesz również rozważyć, czy chcesz całkowicie wyjąć akumulator i od czasu do czasu używać roweru jako klasycznego roweru szutrowego.
Pivot E-Vault - Dobre właściwości toczenia dla dużej prędkości
Nic więc dziwnego, że charakterystyka toczenia i prędkość należą do mocnych stron E-Vault. Połączenie sportowej geometrii, sztywnej ramy z włókna węglowego i zwinnych kół z włókna węglowego Reynolds z niskoprofilowymi oponami 32 mm firmy Maxxis zapewnia płynną jazdę i napęd. Trzeba jednak iść na pewne kompromisy w zakresie prowadzenia, zwłaszcza poza leśnymi i asfaltowymi drogami. Z jednej strony wynika to z profilu opon, az drugiej z nieco powolnego prowadzenia na bardziej technicznych odcinkach. Niemniej jednak w przypadku Pivot E-Vault nie zapomniano całkowicie o komforcie, ponieważ dzięki specjalnemu mocowaniu na sztycę i elastomerowej wkładce w rurze podsiodłowej zyskujesz znacznie większą elastyczność i komfort w obszarze siedzenia. Fakt, że Pivot nie budował swoich rowerów dla określonej grupy docelowej, jest również szybko widoczny na podstawie wszechstronnych opcji konwersji roweru. Z jednej strony rama i widelec zostały zaprojektowane w taki sposób, aby było miejsce na opony o szerokości do 47 mm, co w mgnieniu oka zwiększa przydatność do jazdy w terenie.Z drugiej strony nazwane mocowanie sztycy zapewnia możliwość doposażenia w opuszczaną sztycę dla większej zabawy na szlaku.
E-Vault zdecydowanie wymaga mniej doposażenia w zakresie wyposażenia, ponieważ z elektryczną grupą osprzętu Shimano GRX Di2 z dwoma zębatkami masz w swoim rowerze śmietankę szuterową. Nie tylko ergonomia chwytów, ale także skuteczność hamowania i zmiany biegów nie pozostawia żadnych życzeń niespełnionych. Wspomniane już karbonowe koła Reynoldsa zapewniają nie tylko dużą prędkość i pierwszorzędny wygląd, ale także pewne właściwości tłumiące.
Pivot E-Vault — przegląd funkcji
Ramki do zdjęć | E Vault Carbon |
widelec | VaultCarbon |
Schaltung | Shimano GRX 815 Di2 |
mechanizm korbowy | Fazua Carbon 50/34 |
w Kassetten | Shimano Ultegra HG-800 11-34 |
hamulce | Shimano GRX810 |
zestaw kołowy | Reynolds ATRx Carbon |
opony | Maxxis RE-BEZPIECZNIK 32mm |
Lenker | Węgiel PRO PLT |
trzon | Drużyna Feniksa 31.8 mm |
siodło | Drużyna Phoenix WTB Volt |
wsparcie | Phoenix Pro ISO Flex Carbon |
Silnik | Fazua Evation |
akumulator | Fazua Evation 250Wh |
koło wagi | 13,46 kilogram |
Schreibe einen Kommentar