Nowości produktowe: Z Graal ma Kanion wywołał spore zamieszanie w kolarskim świecie kilka lat temu, kiedy pierwszy rower szutrowy niemieckiego producenta pojawił się z innowacyjną i przyciągającą wzrok kierownicą „double-decker”. Teraz, dzięki Canyon Grizl, masz drugie żelazko w ogniu, jeśli chodzi o rowery szutrowe, chociaż Grail jest jednym z najpopularniejszych i odnoszących sukcesy rowerów na rynku. Przyjrzeliśmy się bliżej, dlaczego to rozszerzenie asortymentu do użytku na szutrze nadal ma sens i jakie zmiany zostały wprowadzone.
W ostatnich latach temat szutrowy nadal się rozwija i z trendu powstała zupełnie nowa dyscyplina kolarstwa. Ale nikt tak naprawdę nie może odpowiedzieć, czym dokładnie jest gravel, ponieważ mówi się: „To zależy…” Ponieważ jazda na rowerze szutrowym może być tak różnorodna, producenci rowerów również starają się sprostać różnym wymaganiom i oferować odpowiednie produkty. Na tym tle powstał również Canyon Grizl, ponieważ będąc z Graal kanionu opracował rower do lżejszego użytku w terenie i nadal ma dobre właściwości toczenia na asfalcie, teraz Canyon Grizl radzi sobie również w trudniejszym terenie. Podstawową ideą było zaoferowanie roweru, który może zrobić wszystko, dzięki czemu możesz dostosować platformę do określonych obszarów użytkowania, a tym samym znaleźć idealnego towarzysza na przykład na wycieczki rowerowe, wyścigi lub małe codzienne przygody. Celem jest pogodzenie radości z jazdy, wysokiej funkcjonalności i sportowych osiągów.
Chociaż Canyon Grizl i Grail na pierwszy rzut oka wyglądają zupełnie inaczej, oba motocykle opierają się na tej samej koncepcji geometrii. Ponieważ Grizl nadal polega na większym rozstawie osi, co powinno zapewnić płynną jazdę, zwłaszcza w terenie. Aby nadal móc wykazywać niezbędną zwinność i kontrolę, zastosowano krótsze mostki i szerszą kierownicę niż na przykład w rowerach wyścigowych Canyons.
Duży prześwit na opony nawet bez 650B
Canyon Grizl jest wyposażony w dwie ramy z włókna węglowego jako punkt wyjścia. Masz standardowy model Grizl CF SL i wariant premium Grizl CF SLX z super lekką ramą ważącą zaledwie 950 gramów w rozmiarze M. Obie ramy są dostępne w 7 rozmiarach ramy, cecha szczególna: tylko rowery w rozmiarze 2XS i XS mają Zastosowano koła 650B, wszystkie inne rozmiary można jeździć tylko z kołami 700c. To, co na pierwszy rzut oka mogłoby sugerować wadę konstrukcyjną, było bardzo świadomą decyzją twórców. Według Canyon, musisz iść na znaczne kompromisy pod względem geometrii i osiągów, mając rower zbudowany zarówno na koła 700C, jak i koła 650B.
Ponieważ jednak prześwit na opony jest jedną z kluczowych kwestii w rowerach szutrowych, szczególny nacisk położono na kompatybilność z Grizlem. Wszystkie modele są standardowo wyposażone w opony o szerokości 45 mm na obręczach przystosowanych do zastosowania bezdętkowego. Ale to nie wszystko, ponieważ nowy rower szutrowy Canyon oferuje również miejsce na opony o szerokości do 700 mm, nawet z kołami 50C. To powinno zapewnić wystarczającą przyczepność i wygodę w trudnym terenie i na różnych szlakach. Ale nawet poza oponami chcą oferować jeszcze więcej frajdy z jazdy po szlakach, dlatego rower został wyposażony w wewnętrzne prowadzenie linek dla opcjonalnej, opuszczanej sztycy. Każdy, kto zdecyduje się zrezygnować z regulowanej sztycy, skorzysta ze sprawdzonej kombinacji Canyon
zintegrowany zacisk siodełka i elastyczna sztyca VCLS 27,2 mm wykonana z włókna węglowego. System ten zapewnia duży komfort i dobrą elastyczność w obszarze siedziska.
Kolejna wyprawa bikepackingowa może nadejść
W strumieniu rowerów szutrowych temat bikepackingu nadal się rozwija i jest bardzo popularny. Jest rzeczą oczywistą, że Canyon Grizl nie powinien być pozbawiony niezbędnych opcji mocowania bagażu i sprzętu. Do widelca przymocowane zostały dwa punkty mocowania mniejszych rozwiązań bagażowych lub dodatkowych bidonów. Na górnej rurze znajdują się również punkty mocowania toreb na ramę, aw modelach CF SL istnieje możliwość zamocowania trzeciego bidonu pod dolną rurą. W przypadku zgubienia śruby dane techniczne są drukowane bezpośrednio na ramie, dzięki czemu można szybko uzyskać odpowiednią część zamienną w trasie.
Ale Canyon poszedł nawet o krok dalej i nawiązał współpracę z producentem systemów pakowania Apidura i od razu zaprojektował odpowiednią kolekcję dla Grizl.
Canyon Grizl – modele w skrócie
Rodzina Canyon Grizl będzie miała łącznie siedem motocykli, w tym dwa modele z ramą CF SLX i zestawem osprzętu Shimano GRX Di2 lub Campagnolo Ekar za odpowiednio 4.599 i 4.499 euro.
Wszystkie pozostałe 5 modeli Grizl mają wspólną ramę z włókna węglowego CF SL i są dostępne w cenie od 1.999 do 2.699 euro.
Schreibe einen Kommentar