Test: Niektórzy fani kolarstwa mogą być zaznajomieni z BH Ultralight Evo. Na sezon 2021 jest jednak mało rozpoznawalny, bo wyścigowy motocykl Hiszpana otrzymał kompletną aktualizację i lśni w nowym blasku. Sprawdziliśmy dla Was, co się zmieniło i jak to wygląda na drodze.
Hiszpański producent BH Bikes dokonał kompletnej aktualizacji swojej oferty Ultralight Evo i jednocześnie wprowadza kilka poprawek. Ponieważ nie tylko rama stała się lżejsza, ale także dopracowano wartości sztywności. Ponadto przewody i linki hamulcowe zostały całkowicie zintegrowane z ramą, co nie tylko przynosi korzyści aerodynamiczne, ale także zapewnia atrakcyjny wygląd.
BH Ultralight Evo – Rama
Ważąca zaledwie 750 gramów rama jest jedną z absolutnie lekkich i dlatego powinna zapewniać dużo zabawy podczas wspinaczki. Przy tak niskiej wadze wartości sztywności producenta są tym bardziej zdumiewające, co w połączeniu z niską wagą przemawia za wysokiej jakości układem karbonowym i pierwszorzędnym wykonaniem. Nawet jeśli BH Ultralight Evo wyraźnie ma swoje mocne strony w górach, staramy się nie utrzymywać zbyt minimalistycznego kształtu rury, aby nie całkowicie ignorować aerodynamikę. Problemem jest również pełna integracja pociągów, bo oczywiście rower nie tylko wygląda czyściej, ale jest też szybszy.
Jeśli chodzi o geometrię, BH nadal koncentruje się na bardzo sportowej orientacji z kompaktowym kształtem ramy i lekko zapętloną górną rurą. Droga pokaże, jak bardzo sportowy jest motocykl, ale wyjątkowo krótki tył obiecuje dużą zwinność.
BH Ultralight Evo – funkcje
Gama produktów obejmuje cztery modele w cenach zaczynających się od 5499 euro, z których wszystkie są dostępne w pięciu różnych kolorach. Wszystkie modele są wyposażone w elektroniczną zmianę przełożeń, nawet jeśli rama jest kompatybilna z mechanicznymi grupami osprzętu. Topowy model Ultralight Evo 9.5 jest wyposażony w przerzutki Sram Red Etap AXS, kombinację kierownicy i mostka od Vision oraz koła Zipp 454 Disc i ma kosztować aż 11.999 8999 euro. Ultralight Evo 9.0 z przerzutkami Shimano Dura-Ace Di2 i kołami Vision kosztuje XNUMX euro.
Przetestowaliśmy model 8.5, który ze zintegrowanym kokpitem, przerzutkami Shimano Ultegra Di2 i kołami z włókna węglowego od EVO za 6.299 euro oferuje wysokiej jakości ogólny pakiet bez żadnych dodatków i nadal jest w rozsądnej cenie. Jednak nie znajdziesz tutaj sprzętu 0815, ponieważ części dodatkowe zostały starannie dobrane i nadają szczególny charakter. Mowa np. o karbonowej korbie FSA SLK, siodełku Prologo Dimension czy kokpicie EVO. Wszystkie części, których nie znajdziesz łatwo w innym rowerze wyścigowym.
Biustonosz Ultralight Evo wystawiony na próbę
Dzięki niskiej masie ramy wynoszącej zaledwie 750 gramów i całkowitej masie prawie 7 kilogramów szybko stało się jasne, że BH Ultralight Evo zapewni dużo zabawy pod górę. Ale BH Renner przekonuje nie tylko w górach...
..., ze względu na swoją dużą sztywność, jest również prawdziwym zawodowcem przyspieszającym. Szczególnie w połączeniu ze stosunkowo krótkim tyłem odjeżdża tak szybko, że trzeba się do tego przyzwyczaić. Dzięki temu całe prowadzenie jest niezwykle zwinne, co jest naprawdę zabawne na zjazdach i technicznych pasażach. Nawet jeśli ta figlarność może sprawiać ogromną przyjemność z jazdy, niektórzy prawdopodobnie opisują również motocykl jako nerwowy. Jeśli wiesz, jak sobie z tym poradzić, nie powinno być problemu. Nasza rekomendacja: podczas pierwszych przejażdżek zbliżaj się do granic w zrelaksowany sposób i nie ryzykuj wszystkiego od razu. Ale BH Ultralight Evo ma również swoje zalety na dłuższych odcinkach, ponieważ podczas gdy przód działa bardzo bezpośrednio, zacisk sztycy zintegrowany z ramą zapewnia przyjemne wrażenia z jazdy i dobry komfort siedzenia. Więc możesz też spokojnie, tylko pytanie brzmi, jak długo możesz wytrzymać, aby ponownie nie przyspieszać, aby poczuć wspaniały napęd.
Dopiero podczas jazdy odkryliśmy kolejną praktyczną cechę, ponieważ dźwignie do beznarzędziowego demontażu kół zostały zintegrowane z osiami szybkozamykaczy. Z jednej strony na pewno ułatwia życie wielu rowerzystom, z drugiej strony można wydobyć z niego kilka watów i zapewnić sobie jeszcze czystszy wygląd.
Unikalny program BH
Dla każdego, kto chce mieć wyjątkowy rower, BH Ultralight Evo jest również dostępny w „Programie BH Unique”. Tutaj masz możliwość stworzenia własnego projektu z około 30 000 kombinacji kolorystycznych i odpowiedniego skonfigurowania swojego roweru.
Schreibe einen Kommentar