Nowości produktowe: Nowy Focus Atlas Gravelbike jest prezentowany pod hasłem „Made to lose”. Jeden lub drugi na pewno się zdziwi, bo po co komu rower, który został stworzony do przegrywania?! Ale Focus Bikes ma również kilka gotowych argumentów na to, ponieważ Atlas nie został opracowany przede wszystkim do wyścigów, ale o wiele więcej do wyjątkowych doświadczeń i przygód, w których można się zatracić i po prostu odpuścić.
Atlas to pierwszy rower szutrowy niemieckiego producenta Focus. To wszechstronny rower, który nie został stworzony do szybkiej jazdy, ale jest idealnym towarzyszem każdej przygody. Niezawodny jak stary przyjaciel i doprawiony zdrową szczyptą zabawy na szlaku, daje dużo radości z jazdy.
Dwie głowy stojące za Focus Atlas nazywają się Nacho i Steffen i mają sławę w rozwoju roweru szutrowego
pomyślały Góry Atlas. Atlas Mountain Race, jedno z najpopularniejszych wyzwań w społeczności szutrowej, nie polega przede wszystkim na szybkości, ale na wyzwaniu i przygodzie. Właśnie to powinien oznaczać Focus Gravelbike i powinien być rowerem, który spokojnie bierze udział w każdej przygodzie, z łatwością pokonuje każdy teren i zawsze budzi pewność siebie.
I dlaczego właściwie otrzymał nazwę Atlas? Ponieważ leży tak płasko na ziemi jak góry Atlas w północnej Afryce, wyjaśnia deweloper Nacho.
Rower szutrowy Focus Atlas w skrócie
Dzięki obszernej konstrukcji ramy oferuje miejsce na opony o szerokości do 47 mm, dzięki czemu możesz wyładować się przy wyborze opon i jeździć prawie wszystkim, na co masz ochotę. Oczywiście również z kołami 650B. W zależności od osobistych preferencji, Atlas można zamienić w szutrową wyścigówkę lub zabawne urządzenie na szlak.
Atlas to dość długi rower: połączenie większego zasięgu i krótkiego mostka zapewnia wyjątkowo płynne prowadzenie. Przód jest stosunkowo wysoki, co zapewnia kierowcy bezpieczeństwo na zjazdach i zapewnia zrelaksowaną pozycję siedzącą. Aby zachować zwrotność Focus Gravelbike, rama jest wyposażona w wyjątkowo krótkie dolne rury tylnego trójkąta, co powinno oznaczać dużą zwinność.
Focus Atlas – cechy techniczne
Zintegrowane rozwiązanie kokpitu
Kokpit CIS został opracowany specjalnie dla Atlasa. Wznosi to integrację na nowy poziom, a pociągi nie powinny przeszkadzać ani być widoczne. Łatwy w użyciu, bezpieczny, a także piękny dla oka, to motto CIS Cockpit. Linki biegną od kierownicy bezpośrednio do główki ramy, umożliwiając płynną zmianę przełożeń i uporządkowanie kierownicy - szczególnie ważne dla każdego, kto chce zamontować torbę na kierownicę.
Wzmocnienie drogi
Technologia Road Boost zapewnia wysoką stabilność i jednocześnie najlepsze napięcie szprych. Dzięki temu koła podążają za wszystkimi manewrami i obiecują długotrwałą wydajność.
Krótkie tylne widełki
Super krótkie dolne rury tylnego trójkąta sprawiają, że Atlas jest rowerem zabawnym na szlakach. Do tego krótki mostek, który zapewnia jeszcze większą zwinność i komfortową jazdę.
fajne jarzmo
To ulubiona część Atlasa inżyniera Nacho: dzięki pomysłowemu jarzmu, tył umożliwia poprowadzenie linek w taki sposób, że jest duży prześwit na opony i pozostajesz elastyczny.
Focus Atlas Gravelbike – modele w skrócie
Rower Focus Atlas Gravelbike jest dostępny w czterech wersjach z różnym wyposażeniem dla danego obszaru użytkowania.
Atlas ostrości 6.9
Atlas 6.9 jest wyposażony w mechaniczną grupę Shimano GRX 800 za 2.499 euro i waży prawie 10,5 kg.
Atlas ostrości 6.8
Wariant 6.8 Focus Graveler jest wyposażony w mechaniczną grupę Shimano GRX 600 za 1.999 euro i około 300 gramów więcej niż lepiej wyposażony model.
Atlas ostrości 6.7
Focus Atlas 6.7 jest dostępny za 1.599 euro i zdobywa punkty dzięki mechanicznej grupie Shimano GRX 400. Trzeba oszacować prawie 11 kilogramów.
Focus Atlas 6.7 EQP
Jako odpowiednik modelu terenowego Atlas 6.7 dostępna jest również wersja wyposażona w dynamo, błotniki, bagażnik i wszystko, co się z tym wiąże, aby było dobrze wyposażone do codziennego użytku. Ten model kosztuje 1.799 euro i waży 12,8 kilograma.
Heike mówią
Nazywa się program!
Co ma być zabawnego w ciężkim rowerze wyścigowym/szuterowym? Nawet hardtail MTB ze średniej półki nie waży 10,5 kg. Do tego dochodzi brzydka rama poszarpana śrubami.
W tej samej cenie są dużo lżejsze rowery z lepszym wyposażeniem!