Wybór czytelników 2021: Przez kilka tygodni wy, nasi czytelnicy, głosowaliście na najbardziej ekscytujące motocykle sezonu 2021. Oddano łącznie ponad 3.600 głosów, a teraz oceniliśmy każdy z nich. Wyniki były również dla nas niezwykle ekscytujące - w przypadku rowerów E-MTB 2021 Twój wybór wyraźnie pokazuje trend w kierunku niższej masy całkowitej.
Wybory czytelników Velomotion odbyły się między 15 grudnia 2020 a 15 stycznia 2021 roku. Wybrałeś swoje ulubione z łącznie 17 kategorii rowerów. Po dokonaniu oceny nie chcemy zatajać przed Tobą wyników i przedstawiać Ci odpowiednie top 3.
Tutaj znajdziesz przegląd wszystkich kategorii i ich zwycięzców:
Wybór czytelników 2021: Ulubione motocykle naszych czytelników
Wiadomości od redakcji: Przez cztery tygodnie na przełomie roku 2020/21 nasi czytelnicy mogli głosować na najbardziej ekscytujące nowe rowery i e-rowery na sezon 2021. Ponad 3.600 uczestników wybrało swoich faworytów w 17 kategoriach i zapewniło emocjonujący wynik. My w redakcji nie mogliśmy się doczekać oceny głosów – […]
E-MTB z pełnym zawieszeniem: oto Twoi ulubieńcy na rok 2021
Od wielu lat bez przesady mówi się, że rowery E-MTB z pełnym zawieszeniem to najbardziej wszechstronne rowery na rynku. Wygodne, sportowe, czasem nadające się do codziennego użytku – nawet jeśli nie spełniają każdego możliwego celu, to i tak dobrze sprawdzają się w wielu scenariuszach. W sezonie 2021 ta gama będzie jeszcze większa - pokazuje to również wybór najbardziej ekscytujących rowerów sezonu: Orbea Rise i Specialized Levo SL to dwa bardzo lekkie E-MTB, z których oba ważą znacznie poniżej 20 kilogramów i przygotowują się do zmniejszenia dystansu do tradycyjnych motocykli pod względem wyczucia jazdy i prowadzenia. Zaprezentowany niedawno Santa Cruz Bullit uzupełnia podium, a dzięki dużej baterii 630 Wh i silnikowi Shimano EP 85 o momencie obrotowym do 8 Nm jest bardziej tradycyjny.
Orbea Rise to zdecydowanie jeden z najbardziej ekscytujących E-MTB roku 2021. Pomimo swojej zdumiewająco niskiej wagi ok. 16 kg (w topowej wersji), nie jest on w żadnym wypadku niedostateczny z 60 Nm momentu obrotowego silnika Shimano EP8 RS i obiecuje zupełnie nowe wrażenia z jazdy. W smukłej rurze ukryta jest bateria 360 Wh. Całkowitą pojemność można zwiększyć do 612 Wh za pomocą opcjonalnego przedłużacza zasięgu w kształcie butelki do picia. Chapeau Orbea!
Cena: 5.849 – 9.649 euro
Orbea Rise w pierwszym teście: Z rekordową wagą i Shimano EP8 na tronie E-MTB?
First Ride / E-MTB: Nowy Orbea Rise może zmienić rynek E-MTB. Jak prawdopodobnie żaden inny E-MTB wcześniej, rower na szlaki Hiszpanów udaje się zrównoważyć wagę, wsparcie i wrażenia z jazdy. Rower, który jest wyposażony w specjalny silnik Shimano EP8-RS i waży mniej niż 17 kg, to marzenie miłośników sportowych rowerów górskich. Powstanie Orbei: […]
Dzięki Levo SL firma Specialized po raz kolejny zademonstrowała swojego pionierskiego ducha i odważyła się wejść do świata lekkich, delikatnie wspierających e-rowerów górskich. Specjalnie opracowany silnik umieszczony centralnie zapewnia „tylko” 35 Nm momentu obrotowego, a przy tym ma jedynie bardzo niską masę całkowitą wynoszącą ok. 17 kg. Wewnętrzny akumulator 320 Wh można „powiększyć” za pomocą przedłużacza zasięgu. 29er, 150 mm skoku i niska waga obiecują orzeźwiającą zabawę na szlaku.
Cena: 5.999 – 13.999 euro
Specjalistyczny LevoSL: Oznaki nowej ery E-MTB?
Nowości produktowe: Który kolarz górski nie chce roweru, który jest zwinny na szlakach i nie przegapi żadnych skoków, bez względu na to, jak duże? Moje osobiste doświadczenia z rowerami elektrycznymi pozostawiły do tej pory wiele do zrobienia, ponieważ zwinność i radość z jazdy są zwykle tracone przy wadze grubo ponad 20 kg. Właśnie w tym miejscu pojawia się koncepcja nowego Levo SL. […]
Santa Cruz weszło na rynek E-MTB stosunkowo późno. Dzięki zupełnie nowemu Bullitowi tradycyjna marka ma w swojej ofercie ekscytujący E-MTB. Rama z włókna węglowego z tylnym trójkątem VPP elegancko mieści nowy silnik Shimano EP8 i akumulator 630 Wh. Mieszany rozmiar kół i skok zawieszenia 170 mm powinny zapewnić maksymalną frajdę z jazdy, zwłaszcza na zjazdach. Sprzęt jest szlachetny i solidny i sprawia, że serca fanów Santa Cruz biją szybciej.
Cena: 7.699 – 11.699 euro
Rowery typu hardtail do rowerów elektrycznych: oto Twoi ulubieńcy na rok 2021
Trend w kierunku „Lekkich E-MTB”, który można wyraźnie zaobserwować w przypadku rowerów typu full, nie występuje w takim samym stopniu wśród rowerów typu hardtail. Powody tego są oczywiste: niższa waga będzie prawdopodobnie najbardziej zauważalna podczas naprawdę sportowego użytkowania na szlaku, podczas gdy większość hardtaili E-MTB będzie częściej przeznaczona do jazdy po szlakach. Znajduje to również odzwierciedlenie w wynikach wyborów naszych czytelników: dzięki zespołowi Macina z KTM, bardzo wszechstronny hardtail jest tutaj na szczycie, który wyróżnia się mocnym silnikiem CX, dużym akumulatorem i bardzo atrakcyjnym wyglądem. W zestawie znajdują się również oczka do mocowania np. bagażnika. Focus Raven² z napędem Fazua jest lżejszy i bardziej sportowy na drugim miejscu, podczas gdy Levo Hardtail od Specialized plasuje się gdzieś pomiędzy pozostałymi dwoma kandydatami.
Dzięki ponad 25-letniemu doświadczeniu w e-rowerach, tradycyjny austriacki producent KTM jest jednym z „starych wyjadaczy” na rynku. Znajduje to odzwierciedlenie w popularnej serii Macina Team: wysokiej jakości aluminiowe ramy łączą się z elegancką integracją. Austriacy, napędzani potężnymi silnikami Bosch Performance CX, pokazują, że rozumieją wymagania swoich klientów. Potwierdzają to w pełni wyposażone wersje do codziennego użytku oraz wersja „XL” dla ciężkich kierowców.
Cena: 2.999 – 3.999 euro
Focus był jednym z pierwszych producentów, którzy zobowiązali się do niskiej masy całkowitej e-rowerów górskich. Raven jest tego praktycznie najlepszym przykładem: dzięki zastosowaniu lekkiego układu napędowego Fazua i rozsądnie dobranym komponentom, Focus Raven jest jednym z najlżejszych E-MTB na rynku o wadze około 16 kg. Dwa rowery w jednym: silnik i akumulator można wyjąć jako jedną całość, zamieniając e-rower w klasyczny MTB.
Cena: 3.999 euro - 4.999 euro
Specialized Turbo Levo stał się integralną częścią rynku e-rowerów. Podobnie jak jego odpowiedniki z pełnym zawieszeniem, hardtail opiera się na silniku Specialized 1.3 o momencie obrotowym 90 Nm. Charakteryzuje się przede wszystkim mocnym napędem i niemal bezoporowym pedałowaniem powyżej granicy wyłączenia. W wyjątkowo smukłej rurze dolnej ukryta jest bateria o pojemności 500 Wh. 29-calowe koła i dobrze dobrane wyposażenie obiecują dużo frajdy z jazdy.
Cena: 2.899 – 3.899 euro
Schreibe einen Kommentar