Test: Nie ma nic ważniejszego niż kontakt z drogą lub, jak to jest na szutrze, ze żwirem. Opona musi robić wiele rzeczy, najlepiej wszystko perfekcyjnie. Ale jest to zachowanie równowagi między przyczepnością a prędkością, na które producenci muszą uważać. Zwykle stosuje się opony mieszane, które są szczególnie szybkie na tylnym kole i mają szczególnie dobrą przyczepność na przednim kole. Schwalbe G-One Ultrabite może być taką oponą do tego połączenia.
Schwalbe G-One Ultrabite: montaż
Domyślnie nasz rower testowy, Młynek Byka 3, opony Schwalbe X-One Allrounder zamontowane na przedniej i tylnej osi. Dlatego warto było zastosować się do zaleceń Schwalbe i zamontować Ultrabite tylko na przednim kole. Ponieważ według producenta G-One Ultrabite jest idealną przednią oponą w połączeniu z X-One Allround lub podobnie szybką oponą tylną.
Opona Schwalbe jest w pełni przystosowana do zastosowania bezdętkowego, ale mimo to zainstalowaliśmy dętkę. Montaż opony szutrowej był stosunkowo łatwy. Jednak zauważyliśmy stabilne ściany boczne, kiedy zastosowaliśmy łyżki do opon i zdecydowanie podnieśliśmy G-One na obręcz. Skończył również czysto i wskoczył na flankę obręczy z dużym ciśnieniem powietrza. Dokładnie to, czego można oczekiwać od opony przystosowanej do zastosowania bezdętkowego. Podczas naszej jazdy próbnej ciśnienie w przedniej oponie wynosiło około 3,5 bara.
Schwalbe G-One Ultrabite: wrażenia z jazdy
Przetestowaliśmy na asfalcie, żwirze i leśnej glebie i od razu uzyskaliśmy jedno: jesteśmy zachwyceni przyczepnością. Ale najpierw najważniejsze. Pierwsze kilka kilometrów jechaliśmy komfortowo po asfaltowych ścieżkach. Tutaj również od razu widać, że grube ćwieki są po prostu głośne. Ale kiedy już się do tego przyzwyczaisz, nie jest to już irytujące. Tutaj byliśmy zadowoleni z oporów toczenia. Ale nie radośnie, co było prawdopodobnie spowodowane hałasem w tle. Ale to chyba było bardziej subiektywne odczucie.
Aby dokładnie przetestować przyczepność przedniego koła, wybraliśmy naszą trasę testową w Bawarskim Rottal przez szutrowe drogi, a następnie do lasu. Na szutrze, zwłaszcza na zakrętach, Schwalbe G-One Ultrabite zapewnia dużo bezpieczeństwa, co prawdopodobnie wynika z masywnych i stabilnych bocznych klocków. Tutaj również zaliczono opóźnienie.
Możesz całkowicie polegać na przyczepnych oponach na leśnych glebach i technicznych szlakach. Opona szybko się oczyściła i zawsze oferowała wystarczającą przyczepność i stabilność, nawet na luźnym podłożu. Istotne było również odpowiednie dostosowanie ciśnienia powietrza i zwiększenie powierzchni styku. Ze względu na to, że byliśmy masowo wyposażeni tylko na przednie koło, niskie ciśnienie powietrza było prawie nieodczuwalne nawet w drodze powrotnej po asfalcie.
Schwalbe G-One Ultrabite: techniczne
Opona występuje w wielu wariantach i różni się między innymi szerokością, kolorem czy średnicą koła. Testowaliśmy nowy wariant Addix Speedgrip z zieloną ścianą boczną:
Rozmiar: ETRTO 40-622 (28 x 1.50 cala)
Typ: składana opona
Złożony: DODATEK
wykonanie: Strażnik wyścigu
kolor: Klasyczna ściana boczna
Foka: TLE
Waga: 535 g
Ciśnienie: 3.00 – 5.00 barów (45 – 70 psi)
Maksymalne obciążenie: 100 kg (na oponę)
ŚOI: 67
Rower elektryczny: E-25
profil: HS601
Wąż gumowy: 17, 19, 17AP, 18, 19A, 19AP
Schreibe einen Kommentar