Test Kettler Quadriga P5 Belt: Ponad 40 lat temu Kettler pchał aluminiową ramę. Dziś firma reprezentuje niezależnie zaprojektowane rowery elektryczne z innowacyjnymi funkcjami, które pomagają kompletnym rowerom elektrycznym, takim jak Quadriga P5, nadal emancypować się od rowerów.
Pas Kettler Quadriga P5 tylko z niskim przekrokiem
Aluminium jako materiał ramy? Kettler oferował to już pod koniec lat 1970., dobre dwie dekady przed tym, jak lekki metal stał się powszechnie akceptowany w sektorach trekkingowym i miejskim. Rowery elektryczne? Innowacyjna marka istnieje od połowy lat dziewięćdziesiątych, co oznacza, że Kettler był tam kilka lat wcześniej niż wielu innych producentów. Dostawca w tym segmencie, który obecnie należy do ZEG z Kolonii, dopiero stopniowo zyskał własną, niepowtarzalną twarz - a dokładniej dzięki prezentacji serii Quadriga, która obejmuje obecnie wiele różnych modeli, od rowerów sportowych z pełnym zawieszeniem po miejskie pedeleki. To ostatnie jest chyba szczególnie typowe dla tej serii - efektowna osłona łańcucha, która idealnie pasuje do konstrukcji ramy, nie występuje nigdzie indziej. Konstrukcja górnej rury na ramach trapezowych i diamentowych jest również niezwykła: to, co tradycyjnie zapewniało większą stabilność ramy, zostało odebrane ze swojej funkcji przez projektanta Tomasa Fiegla i zredukowane do elementu konstrukcyjnego - przełomowy krok w kierunku kształtu ramy unisex, który kobiety mogą znieść bez poświęcając sztywność, jak mężczyźni, zapewnia dużo komfortu i łatwej obsługi.
Co prowadzi nas do pasa Kettler Quadriga P5, który w tej konfiguracji jest dostępny tylko jako model przejściowy – jeśli chcesz go z diamentową ramą, musisz zrezygnować z zalet napędu paskowego, a to byłoby szkoda, zwłaszcza w codziennym użytkowaniu. Pasek zębaty jest praktycznie bezobsługowy; Oprócz tego, że jego naciąg musi być odpowiedni, nie jest konieczne żadne olejowanie ani smarowanie, co oznacza, że uciążliwe czyszczenie à la łańcuch nie jest już konieczne. Oczywiście pasek Quadriga oferuje również wspomnianą już zintegrowaną osłonę łańcucha, a tym samym typowy dla serii wygląd z dyskretnie zamontowanym silnikiem, który prawie całkowicie chowa się za atrakcyjną osłoną.
Podobnie jak w przypadku wielu rowerów elektrycznych z silnikiem umieszczonym centralnie, w Quadriga zastosowano technologię Bosch: Kettler instaluje linię Performance Line o wysokim momencie obrotowym, która pcha z dużą mocą i zachwyca płynną pracą. Propelent jest otoczony wyświetlaczem Intuvia i baterią Intube, która jest dostępna z 400, 500 lub 625 watogodzinami. A miętowozielony rower miejski jest atrakcyjnie wyposażony również pod innymi względami, nawet jeśli biorąc pod uwagę mocne, niezawodne hamulce tarczowe, można zadać sobie pytanie, czy wariant z dodatkowym tylnym pedałem jest naprawdę potrzebny.
Pięciobiegowa przerzutka w piaście: idealna do rowerów elektrycznych
Żadne pytania nie pojawiają się w związku z pięciobiegową przekładnią w piaście; to chyba najlepszy wybór na miejski e-rower. Cóż, dlaczego tak jest, być może trzeba to pokrótce wyjaśnić: w związku z silnym wsparciem zapewnianym przez obecne napędy, sprawdzona ośmiobiegowa piasta Shimano wykorzystuje głównie trzy do czterech górnych biegów - nawet przy dwucyfrowych wartościach procentowych nachylenia . Ponieważ osiem biegów jest stosunkowo blisko siebie, musisz dość często zmieniać biegi, co zawsze wiąże się z krótką przerwą na pedałowanie z przełożeniem w piaście. Piasta z pięcioma przełożeniami eliminuje najlżejsze biegi, ponieważ i tak nie są one potrzebne w rowerze elektrycznym; ponieważ gradacja nie jest tak dobra, przełączasz się również rzadziej. Nie może być wygodniej podczas jazdy na rowerze przez codzienne życie.
Zwłaszcza jeśli możesz cieszyć się korzyściami płynącymi z funkcjonalnego, jeśli nie bardzo długiego, zawieszenia. Podpora sprężynowa i widelec zapewniają duży komfort na Quadriga, zwłaszcza ze względu na wyprostowaną pozycję siedzącą, która jest możliwa dzięki wygodnie wyprofilowanej kierownicy. Jest idealny do jazdy po mieście i możesz cieszyć się innymi cechami pasa P5 - takimi jak solidny bagażnik, który nie jest już przymocowany do ramy jak oryginalna Quadriga, ale w rezultacie wygląda delikatniej, czy naprawdę jasny system oświetlenia LED.
A to nie wszystko: jeśli przyjrzysz się bliżej, odkryjesz dodatkowe szczegóły, takie jak uchwyt magnetyczny na dolnej rurze, do którego można przymocować specjalną butelkę z napojem lub torbę, a także zintegrowany zaczep do przyczepki dziecięcej Kettler w lewą tylną rurę. Jest to również wyjątkowy atut o wysokich walorach użytkowych – może nie tak rewolucyjny jak kiedyś zastosowanie aluminium, ale w każdym razie na tyle praktyczny, że wraz z innymi zaletami Pasek Kettler Quadriga P5 może wystarczyć do podjęcia decyzji o zakupie.
Schreibe einen Kommentar