Nowości produktowe / E-MTB: Wraz z M1 Erzberg, szlachetny producent z Górnej Bawarii wysyła zupełnie nowy rower na wysoce konkurencyjny rynek E-MTB. Mogliśmy podejrzeć rower wyposażony w Brose Drive S Mag i akumulator 750 Wh.
Większości e-rowerów zapewne kojarzy się nazwa M1 Sporttechnik z wysokiej jakości karbonowymi ramami, mocnym silnikiem TQ i dużymi pojemnościami akumulatorów. Spitzing Evo jest jeszcze jakiś czas po swojej prezentacji unikalny e-rower górski na rynku i ma całkiem sporą rzeszę fanów - nic dziwnego, biorąc pod uwagę maksymalny moment obrotowy 120 Nm i ogromną baterię o pojemności ponad 1.000 Wh. Jednak kompromis, jaki muszą pójść rowerzyści e-górscy ze Spitzingiem, biorąc pod uwagę te liczby, to jego wysoka waży grubo ponad 25 kg, co przekłada się na żwawość i zwinność pomimo mocnego silnika.
Oczywiście sam M1 zna zalety swojego bestsellera e-MTB - ale jest też świadomy jego słabości. Z tego powodu od dłuższego czasu za zamkniętymi drzwiami pracują nad kolejnym motocyklem. Z jednej strony powinien mieć dobrze znane DNA M1 - wysokiej jakości karbonową ramę, wygodny tył, daleki zasięg - ale jeśli chodzi o napęd, powinien opierać się na rozwiązaniu, które nie jest tak mocne, ale jest wyraźnie lżejszy. Rezultatem jest nowy M1 Erzberg.
Nawet jeśli Erzberg jest od razu rozpoznawalny jako M1 E-MTB, a związek ze Spitzingiem jest wyraźny pod względem kształtu, linii i szczegółów ramy, sylwetka jest znacznie szczuplejsza. Jest to możliwe w szczególności dzięki temu, że w obszarze suportu M1 Erzberg znajduje się silnik Brose Drive S Mag, który z kolei jest zasilany akumulatorem 750 Wh w dolnej rurze karbonowej ramy i ma za zadanie zapewnić duże zasięgi. Nawet jeśli wyraźnie odstaje od TQ pod względem mocy wyjściowej, napęd o maksymalnym momencie obrotowym 90 Nm jest jednym z najmocniejszych klasycznych silników typu middrive na rynku.
Ale: Erzberg to znacznie więcej niż tylko silnik Spitzing Brose. Na przykład geometria jest teraz znacznie bardziej nowoczesna i progresywna. Kąt skrętu jest zauważalnie bardziej płaski i wynosi 65° w wariancie BR, a rama główna wydłużyła się o kilka centymetrów, co powinno odpowiadać aktywnym kierowcom. Tylna rura dzielona pozostaje nietknięta, a wygodna kinematyka spitzingu już nam się podobała.
M1 Erzberg: Jedno nazwisko, wiele twarzy
M1 wysyła do wyścigu trzy warianty modeli z nowego Brose E-MTB. Różnią się one jednak nie tylko ceną czy jakością sprzętu, ale także ogólną orientacją. Podczas gdy na przykład Erzberg BR ze skokiem 170 lub 165 mm i mieszanką rozmiarów kół jest wyraźnie zaprojektowany do jazdy po szlaku z pełnym otwarciem przepustnicy, modele Erzberg CC i Erzberg GT są nieco bardziej cywilizowane. Oba opierają się na 27,5-calowych kołach z przodu iz tyłu i mają skok 160 mm z przodu i 150 mm z tyłu. CC to poskromiony wariant roweru górskiego, natomiast GT skierowany jest na tereny miejskie – z błotnikami, bagażnikiem i standardowym oświetleniem w pełni nadaje się do codziennego użytku.
Wszystkie trzy modele Erzberga są również dostępne jako warianty S-Pedelec - prawdziwa szczególna cecha, nie tylko jako sam w sobie E-MTB S-Pedelec, ale także dla fanów Brose, którzy inaczej nie mają dużego wyboru w tym zakresie.
Pierwsze spojrzenie: M1 Erzberg BR
Mieliśmy już wyjątkową okazję zobaczyć M1 Erzberg na żywo i zrobić kilka okrążeń na lokalnych trasach na Geißkopf. Ponieważ był to jeszcze prototyp, nie możemy jeszcze opisać żadnych końcowych wrażeń z jazdy - tylko z takim wyprzedzeniem: Erzberg jeździ zauważalnie szybciej, bardziej sportowo i zwinniej niż Spitzing Evo - nawet jeśli oczywiście musisz obejść się bez nieokiełznanego moc silnika TQ.
Nawet jeśli redukcja masy w Erzbergu była priorytetem w specyfikacjach deweloperów, nie zastosowano wątpliwej lekkiej konstrukcji. Biorąc pod uwagę nieznacznie zwiększony skok zawieszenia o 170 mm z przodu i 165 mm z tyłu, to również nie oddaje sprawiedliwości nowemu E-MTB. W związku z tym solidne i trwałe dodatkowe części i komponenty można znaleźć w całym wariancie BR: od odwróconego kokpitu z szeroką kierownicą 800 mm, przez widelec Fox 38 z przodu i hamulce Magura MT7 z dużymi tarczami 220 mm z przodu, po opony Eddy Current firmy Swallow. Obecnie nie ma ostatecznej specyfikacji wagowej - ale na podstawie pierwszych wrażeń zakładamy, że od 24 do 25 kg.
M1 Erzberg: warianty modeli, ceny i dostępność
Pomimo wszystkich różnic między różnymi wariantami Erzberg, wszystkie opierają się na wysokiej jakości ramie z włókna węglowego, silniku Brose Drive S Mag i akumulatorze 750 Wh w dolnej rurze. Pod względem ceny zaczyna się od Erzberg CC, który kosztuje prawie 7.000 euro, a także jest wyposażony w wysokiej jakości zawieszenie Performance Elite firmy Fox. Jeśli chcesz w pełni wykorzystać zjazdowy potencjał ramy, musisz sięgnąć głębiej do kieszeni, aby kupić Erzberg BR za 8.999 euro, ale otrzymasz również komponenty premium od A do Z. Hybryda SUV MTB do dojazdów do pracy w postaci Erzberg GT jest dostępny za 7.699 euro.
Oczekuje się, że M1 Erzberg będzie dostępny od lata 2021 r. - będziemy Cię informować o dostępności.
Skok zawieszenia: 170 / mm 165
rozmiar koła: Mieszanka barwena 29″ / 27,5″
Silnik: Magazynek Brose Drive-S
Akku: Zintegrowany 750 Wh
podwozia: Fabryka Fox 38 / Fabryka Fox Float DHX2
Okrążenie: Shimano XTR M9100
hamulce: Magura MT7 220/200mm
wirniki: DT Swiss H1900
opony: Schwalbe prądy wirowe 2,6″
Cena: € 8.999
Skok zawieszenia: 170 / mm 165
rozmiar koła: 27,5 "
Silnik: Magazynek Brose Drive-S
Akku: Zintegrowany 750 Wh
podwozia: Fabryka Fox 38 / Fabryka Fox Float DHX2
Okrążenie: Shimano XTR M9100
hamulce: Magura MT5e 220/200mm
wirniki: DT Swiss H1900
opony: Schwalbe Smart Sam 2,6″
oświetlenie: Lupin SL XS
Cena: € 9.999
Skok zawieszenia: 160 / mm 150
rozmiar koła: 27,5 "
Silnik: Magazynek Brose Drive-S
Akku: Zintegrowany 750 Wh
podwozia: Wydajność Fox 36 Elite / Fox Float DPS
Okrążenie: ShimanoXT M8100
hamulce: Magura MT7 203/203mm
wirniki: DT Swiss H1900
opony: Schwalbe Hans Dampf 2,6″
Cena: € 6.999
Skok zawieszenia: 160 / mm 150
rozmiar koła: 27,5 "
Silnik: Magazynek Brose Drive-S
Akku: Zintegrowany 750 Wh
podwozia: Wydajność Fox 36 Elite / Fox Float DPS
Okrążenie: ShimanoXT M8100
hamulce: Magura MT5e 203/203mm
wirniki: DT Swiss H1900
opony: Schwalbe Smart Sam 2,6″
oświetlenie: Busch&Müller IQ-X
Cena: € 7.699
Skok zawieszenia: 160 / mm 150
rozmiar koła: 27,5 "
Silnik: Magazynek Brose Drive-S
Akku: Zintegrowany 750 Wh
podwozia: Wydajność Fox 36 Elite / Fox Float DPS
Okrążenie: ShimanoXT M8100
hamulce: Magura MT7 203/203mm
wirniki: DT Swiss H1900
opony: Schwalbe Smart Sam 2,6″
oświetlenie: Busch&Müller IQ-X
Cena: € 7.499
Skok zawieszenia: 160 / mm 150
rozmiar koła: 27,5 "
Silnik: Magazynek Brose Drive-S
Akku: Zintegrowany 750 Wh
podwozia: Wydajność Fox 36 Elite / Fox Float DPS
Okrążenie: ShimanoXT M8100
hamulce: Magura MT5e 203/203mm
wirniki: DT Swiss H1900
opony: Schwalbe Smart Sam 2,6″
oświetlenie: Busch&Müller IQ-X
Cena: € 7.999
Schreibe einen Kommentar