Nowości produktowe / E-MTB: Husqvarna ponownie wprowadza na rynek popularny e-rower górski Mountain Cross na rok modelowy 2021. Nacisk kładziony jest na zupełnie nowy silnik Shimano EP8 (LINK). Inne zmiany obejmują dostosowanie geometrii i mieszankę kół. Udało nam się już krótko przetestować Husqvarna Mountain Cross MC7.
Husqvarna Mountain Cross 2021 na pierwszy rzut oka niewiele różni się wizualnie od modelu z poprzedniego roku. Sylwetka sprawia, że rower jest natychmiast rozpoznawalny jako e-rower górski Husqvarna. Jak zwykle niezależny interfejs silnika koncentruje się na nowym silniku Shimano EP8. Ale po bliższym przyjrzeniu się, szczegółowe korekty stają się widoczne.
Husqvarna Mountain Cross MC7 – krótki i słodki
- Materiał ramy: aluminium
- Silnik: Shimano EP8, 85Nm
- Akku: Intuba, 630 Wh
- Skok zawieszenia: 150 / mm 150
- rozmiar koła: Mieszanka barweny (29/27.5)
- Cena: 6.799 Euro
Dostosowana geometria i mieszanka wirnika
Innowacje na rok 2021 obejmują regulację geometrii i zastosowanie mieszanki kół. Oprócz luźniejszego kąta skrętu, dostosowano również długość górnej rury. Ta nowocześniejsza geometria ma przede wszystkim poprawić prowadzenie w bardziej wymagającym terenie. Ponadto Husqvarna stosuje opony mieszane we wszystkich modelach Mountain Cross. 29-calowe przednie koło o szerokości 2,4 cala ma przede wszystkim zapewniać lepsze zachowanie podczas toczenia, podczas gdy mniejsze, 27.5-calowe tylne koło z oponami o szerokości 2,6 cala zapewnia zwinność.
Sprzęt Husqvarna Mountain Cross MC7
Wyposażenie kosztującego 6.800 euro Mountain Crossa MC7 jest wysokiej jakości i zostało dobrane rozsądnie. Za zawieszenie odpowiada zawieszenie wykonane przez Foxa. Fox 36 Factory wykonuje swoją pracę z przodu, podczas gdy tył jest kontrolowany przez amortyzator Fox Float DPS Factory.
Aby bezpiecznie zatrzymać potężne przyspieszenie silnika Shimano EP8, Husqvarna polega na sprawdzonych hamulcach Shimano XT z czterema tłokami i tarczami hamulcowymi o średnicy 203 mm.
Jest przełączany za pomocą mieszanki 12-biegowej przerzutki tylnej Shimano XT i kasety Shimano Deore z szerokim zakresem 10-51 zębów. Niezbędną przyczepność mają zapewnić opony Maxxis Rekon – przód 29×2.40, tył 27.5×2.60.
Shimano EP8 - Większa moc przy mniejszej masie
Największą innowacją jest natomiast nowy napęd Shimano EP8. Zastępuje on sprawdzony i przełomowy silnik E8000 i eliminuje wszystkie jego krytyczne uwagi: z maksymalnym momentem obrotowym 85 Nm, napęd jest teraz na równi z konkurencją E-MTB pod względem mocy, a jednocześnie projektantom udało się zredukować do imponujących 2,6 kg. To sprawia, że EP8 jest o ok. 300 g lżejszy od swojego poprzednika i wielu konkurencyjnych modeli. Co więcej, można było wyciszyć nieco nieprzyjemny hałas w tle poprzednika, a i tak już doskonałe zachowanie reakcji uległo dalszej poprawie.
Wprowadzono silnik Shimano EP8: Nowa referencja E-MTB?
Nowości produktowe / E-Performance: Wraz z Shimano EP8 gigant rowerowy prezentuje zupełnie nowy napęd E-MTB, który zastąpi odnoszący sukcesy i przełomowy E8000. Pod względem maksymalnych osiągów dogania konkurencję, a pod względem masy wręcz ją podcina. Ma też kilka innych asów w rękawie. Kręcimy kołem czasu trochę [...]
Husqvarna Mountain Cross MC7 – pierwsze wrażenia z jazdy
Na prezentacji produktu w Monachium mieliśmy okazję pokrótce przetestować Mountain Cross MC7 na szlakach Isar. Poza nasz wielki test E-MTB były właściwościami jezdnymi poprzedniego modelu był nadal dobrze pamiętany, więc byliśmy ciekawi, jak regulacja geometrii - a przede wszystkim nowy silnik Shimano EP8 - wpłynie na właściwości jezdne.
Gdy tylko wsiądziesz na rower, poczujesz się zauważalnie lepiej zintegrowany z rowerem. Decydujące znaczenie ma bardziej płaski kąt skrętu w połączeniu z 29-calowym przednim kołem. Kokpit jest ergonomiczny i można od razu odnaleźć drogę.
Podwozie pracuje z wyczuciem i chętnie zwalnia skok zawieszenia, szczególnie z tyłu. Prawdziwym rajdowcom brakuje tutaj pewnego przeciwciśnienia, ale dla większości wygodne ustawienie podwozia, szczególnie w odniesieniu do zamierzonego zastosowania, jest bardzo dobrze dobrane. To samo dotyczy opon: Maxxis Rekon z osnową EXO oferują przyjemne połączenie dobrych właściwości toczenia i komfortu. Tylko przy dużych prędkościach lub na błotnistym podłożu gumy czasami osiągają swoje granice.
Nowy silnik Shimano EP8 natychmiast przyciąga wzrok dwoma właściwościami: mocą i głośnością! Moment obrotowy większy o 15 Nm w porównaniu z poprzednikiem E8000 można od razu wyczuć. To zdumiewające, że głośność została znacznie zmniejszona pomimo wyższej wydajności. Niestety w tym momencie zabrakło czasu na dokładniejsze wrażenia z jazdy. Ponadto wbudowany silnik EP8 był nadal modelem przedprodukcyjnym.
Podczas krótkiego testu nowy Husqvarna Mountain Cross MC7 wywarł pozytywne wrażenie. Regulacja geometrii i silnik Shimano EP8 sprawiają, że chcesz więcej. Nie możemy się doczekać przyszłych i bardziej rozbudowanych testów!
Szybki przegląd innych rowerów elektrycznych Shimano EP8
Sprawdzanie pierwszych rowerów elektrycznych Shimano EP8: Nowe motocykle Bulls, Focus, Merida i Husqvarna
Nowości produktowe / E-MTB: Dzisiaj Shimano po raz pierwszy zaprezentowało publicznie nowy silnik EP8. Mogliśmy wcześniej przyjrzeć się kilku nowym E-MTB Shimano EP8. Wierzcie lub nie, ale minęło pięć (!) lat odkąd Shimano zaprezentowało swój pierwszy własny silnik do elektrycznych rowerów górskich, E8000. Trochę wieczności w szybkim tempie […]
Schreibe einen Kommentar