Nowości produktowe: nowy Orbea Oiz OMX 2021 ma nowy, imponująco lekki układ karbonowy i twierdzi, że jest najlżejszym XC w pełni na świecie. W porównaniu z poprzednikiem Oiz, geometria została nieco dostosowana, a wypróbowana i przetestowana seria MyO została ponownie rozszerzona, aby zapewnić indywidualny wygląd i przyjemność z jazdy.
Dzięki nowej Orbea Ois OMX 2021 hiszpański producent wywołał poruszenie podczas wirtualnej premiery prasy, ponieważ według producenta jest to najlżejszy XC w pełni na świecie. Jest to możliwe dzięki nowemu układowi karbonu OMX w połączeniu z niewielkimi zmianami, które nie tylko zapewniają imponującą masę całkowitą wynoszącą zaledwie 1740 gramów w rozmiarze M, a tym samym 250 gramów redukcji masy, ale także zapewniają pierwszorzędną jakość jazdy. Oprócz masy skupiono się tutaj również na sztywności, komforcie i niezawodności. Nowy układ OMX nie tylko zmniejsza wagę, ale także zwiększa sztywność. Niemniej twórcy zadbali o przyjemny komfort dzięki pomysłowym konstrukcjom. Kolejną cechą szczególną są krótsze o 5 mm tylne widełki, które powinny zapewnić większą zwinność i zorientowanie na rywalizację.
Oprócz tylnych widełek, które zostały skrócone do 430 mm, geometria pozostaje w dużej mierze taka sama jak w poprzedniku. Jednak nadal widać, że geometria Orbea Oiz OMX 2021 jest dość tradycyjna. Widać to choćby po kącie skrętu 69 stopni czy zasięgu 435 mm dla rozmiaru M, czyli dość krótkim w porównaniu do innych producentów.
Dzięki nowej kierownicy i mostkowi naszej własnej firmy Orbea Oiz OMX 2021 może pochwalić się kolejną innowacją. Ponadto ulepszono wewnętrzne prowadzenie kabli, aby zapewnić mniejszą podatność na uszkodzenia i zapewnić bardziej przejrzysty wygląd. Jeśli chodzi o wady, należy również wspomnieć o wymiennym haku przerzutki UDH, który można szybko i łatwo wymienić. Poza tym wiele funkcji poprzednika zostało również zastosowanych w nowej Orbea Oiz. Na przykład nadal używany jest rocker Fiberlink, a także blokada Squidlock, która umożliwia sterowanie widelcem i amortyzatorem w trzech etapach. Istnieje również opcja zintegrowania dźwigni do sztycy. Jeźdźcy długodystansowi powinni być również zadowoleni, że w trójkącie ramy jest miejsce na dwie butelki do picia w rozmiarach M, L i XL.
Orbea Oiz OMX 2021 – Modele
Podobnie jak jego poprzednik, Orbea Oiz OMX 2021 jest dostępny w kilku wariantach. Wersja wyścigowa XC ma 100 mm skoku. Wersja TR ze 120 mm jest również dostępna dla sportowych rowerzystów terenowych. Zasadniczo rowery można odróżnić również po materiale ramy. Dla świadomych cenowo rowerzystów dostępna jest wersja trailowa wykonana z aluminium. Ale wysokiej jakości i niezwykle zorientowany na osiągi karbon OMX jest również używany do ram karbonowych. Z drugiej strony istnieje również nieco cięższy wariant OMR Carbon, który oferuje również najlepszą jakość jazdy we wszystkich innych obszarach. Waga ramy Orbea Oiz ORM 2021 wraz z amortyzatorem wynosi 2080 gramów w rozmiarze M.
W przeciwnym razie kierowca może wybierać spośród czterech różnych modeli podstawowych. Można je jednak indywidualnie zmieniać i dostosowywać za pomocą programu MyO. Na przykład topowy model Oiz M-LTD jest wyposażony w podwozie Fox i napęd SRAM XX1 Eagle AXS za 8.599 euro.
Dla nowego Oiza dostępny jest również program MyO, dzięki któremu rower można indywidualnie zaprojektować pod względem kolorystycznym i wyposażenia. Oprócz różnych elementów wyposażenia dostępne są opcje wykończenia Marble, Terrazo, Geometric Camouflage i Matte/Glossm.