Test: Bottechia Proton jest dość interesująca na pierwszy rzut oka ze względu na stosunkowo niską cenę poniżej 4.500 euro. Niestety spowalnia ją ogólnie niespójne wyposażenie i nieco słabnący silnik.
Bottechia Proton: fakty
Skok zawieszenia: 150/150mm
rozmiar koła: 27,5 cali
Napęd: Shimano E7000
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E7000
Pojemność akumulatora (rower testowy): 504Wh
Materiał ramy: Alu
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 25,51 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 120 kg
Cena: € 4.399
Oddzielny film testowy jest obecnie tworzony dla każdego testu E-MTB 2020 i zostanie tu dodany w nadchodzących dniach i tygodniach.
Ramki do zdjęć | Aluminiowy MTB |
widelec amortyzowany | RockShox Recon |
napęd | Shimano E7000 |
akumulator | 504Wh |
niemy | RockShox Monarch RL |
wirniki | Raxe TL40 |
Opona VR | Vittoria Barzo 2,6" |
Tętno opon | Vittoria Barzo 2,6" |
przerzutka tylna | SRAM NX |
dźwignia zmiany biegów | SRAM NX |
korba | Shimano E7000 |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | SHIMANO M500 |
tarcze hamulcowe | Shimano RT32 203/180mm |
sztyca | Oś 125mm |
siodło | Pieczęć Włochy |
trzon | Bottechia aluminium 90mm |
Lenker | Podkładki Bottechia Alu |
Za niecałe 4.400 euro Bottechia Proton jest jednym z tańszych motocykli w naszym polu testowym. Jednak, jak pokazują inni kandydaci do testów, sprytne oszczędności na sprzęcie nie zawsze muszą mieć negatywny wpływ na ogólne osiągi e-MTB. Niestety, Bottechii nie udało się tego wyczynu z Protonem.
Na płaskim, mocny rower ze zintegrowanym akumulatorem 504 Wh początkowo robi solidne wrażenie. Kokpit może wydawać się nieco nieporządny, ale korzysta z bardzo dobrej jednostki sterującej silnikiem Shimano i wyświetlacza obok mostka, który jest zawsze czytelny. Pozycja siedząca jest dość wyprostowana, ale powinna dobrze pasować do zamierzonego zastosowania Protona.
Podobne e-rowery górskie w teście
Test Kettler Scarpia FS 2.0 E-MTB: Turysta terenowy dalekiego zasięgu
Test: Kettler Scarpia FS 2.0 to dość mocny, nowy E-MTB z kuźni tradycyjnego niemieckiego producenta. Mocne wyposażenie i bardzo dobroduszne zachowanie podczas jazdy powinno spodobać się szerokiemu gronu nabywców i potrafiło przekonać w teście. Kettler Scarpia FS 2.0: Fakty Skok zawieszenia: 150mm/150mm Rozmiar koła: 27,5 cala Napęd: Shimano E8000 Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E8000 […]
Corratec E-Power RS 160 Pro E-MTB w teście: Dobroduszna rakieta szlakowa, aby czuć się dobrze
Test: dzięki Corratec E-Power RS 160 Pro producent z Raubling jest liderem na rynku E-MTB. Nowoczesna, ale nie ekstremalna geometria łączy się z przekonującym silnikiem Bosch CX i solidnym lub wysokiej jakości wyposażeniem. Koło 160 mm z kołami mullet można wybaczyć za gram lub dwa nadwagę. Corratec […]
Fuji Blackhill Evo 27,5 Plus 1.3 E-MTB w teście: Wygodny terenowy tourer ze świetnym podwoziem
Test: Fuji Blackhill Evo 27,5 Plus to potężny E-MTB dla rowerzystów, którzy cenią sobie maksymalny komfort. Grube opony, pluszowe podwozie, wygodna pozycja siedząca - to pasuje! Jednak gdy teren staje się trudny, a prędkość wzrasta, jaskrawoczerwony motocykl musi stracić kilka piór. Fuji Blackhill Evo 27,5 Plus 1.3: […]
Strome podjazdy stają się tour de force
Jednak gdy tylko podjazd staje się nieco bardziej stromy, silnik Shimano E7000 w Bottechii zaczyna się naprawdę pocić. Nawet przy najwyższym poziomie wspomagania nadal trzeba mocno pedałować, aby na przykład poradzić sobie ze stromymi rampami. Niestety, ograniczona przepustowość 11-biegowego obwodu Sram NX1 okazuje się dodatkowym klockiem hamulcowym. Szersza stopniowana kaseta znacznie poprawiłaby właściwości wspinaczkowe. W końcu silnik jest jednym z najcichszych na naszym polu testowym, a także przekonuje dynamiką i naturalnością.
Pozycja siedząca również nie jest zbyt przekonująca na podjazdach: pomimo długiego mostka musisz przenieść ciężar ciała daleko do przodu, aby zapobiec pokonywaniu stromych odcinków przednim kołem. Ogólnie rzecz biorąc, siedzisz również dość ciężko z tyłu, co przynajmniej zapewnia dużą przyczepność tylnego koła. W szybko zmieniającym się terenie niefortunne zamocowanie dźwigni sterującej sztycy regulowanej uniemożliwia jej wysuwanie i chowanie bez zmiany chwytu.
Za długi mostek i słabe hamulce
Na zjeździe Proton wypada ogólnie nieco lepiej. Tylny koniec okazuje się zaskakująco elastyczny i całkiem dobrze sprawdza się nawet przy wyższych prędkościach lub na wymagających trasach. Niestety przedni widelec Rockshox Recon nie nadąża. Chociaż jest zaskakująco sztywny pomimo smukłych 32-milimetrowych goleni, tłumienie osiąga swoje granice już przy umiarkowanych prędkościach. Podobnie jest z hamulcami: Shimano MT500 jest przytłoczony, szczególnie na przednim kole na dłuższych zjazdach, pomimo dużej tarczy hamulcowej. W końcu grube opony Vittoria potrafią przekonać komfortem, aw umiarkowanym terenie dużą przyczepnością.
Geometria Bottechia Proton, która jest dostępna tylko w dwóch rozmiarach, jest ogólnie całkiem udana. Ogólnie rzecz biorąc, motocykl wydaje się nowoczesny i nawet kolarzom turystycznym nie powinno to przeszkadzać. Ale czego nie rozumiemy: mostek 90 mm (!) jest o wiele za długi. Jest w dużej mierze odpowiedzialny za nieporęczną i niezbyt bezpośrednią obsługę. Jesteśmy pewni, że krótsza wersja z 50 mm znacznie poprawiłaby obsługę.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii bestsellerów: BH AtomX Lynx 6 Pro | BMC Trailfox AMP SX dwa | Proton Bottechia | Bulls E-Stream Evo AM 3 | Kanion Neuron: ON 9.0 | Centurion No Pogo E R2600i | Corratec E-Power RS 160 Pro | Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM | Ducati MIG-S | Ulotka Uproc 3 6.50 | Focus Jam² 6.8 Dziewięć | Fuji Blackhill Evo 27,5+ 1.3 | Ghost Hybrid ASX 6.7+ | Gigantyczna postawa E Pro 0 | Wzmacniacz GT Force | Haibike XDURO AllMtn 3.5 | Hercules Nos Pro FS 1.1 | Kettler Scarpia FS 2.0 | Zdalny CTRL Kona | KTM Macina Chacana 291 | Przepięcie Lapierre'a AM 7.6 | Nox Hybrid All-MTN 5.9 Comp Sachs | Radon Render 8.0 | R Rayom FullRay E-Seven 9.0 | Scott Strike eRide 910 | Wyspecjalizowany Turbo Levo | Stevens E-Pordoi | Stevens E-Sledge ES | Thok Mig 2.0 | Kolejka trekkingowa 7
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar