Test: GT Force AMP to zupełnie nowy E-MTB na sezon 2020 i od razu zachwyca atrakcyjnym stosunkiem ceny do wydajności. Połączenie przemyślanego, solidnego sprzętu i nowoczesnej geometrii daje dużo frajdy.
GT Force AMP: Fakty
Skok zawieszenia: 150/150mm
rozmiar koła: 29 cali
Napęd: Shimano E8000
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E7000
Pojemność akumulatora (rower testowy): 504Wh
Materiał ramy: Alu
Waga kompletnego roweru (rozmiar S bez pedałów): 23,5 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 120 kg
Cena: € 4.499
Obecnie dla każdego testu E-MTB 2020 tworzony jest osobny film testowy, który zostanie tu dodany w nadchodzących dniach i tygodniach
Ramki do zdjęć | Wymuś zezwolenie 29 |
widelec amortyzowany | RockShox 35 złoty RL |
napęd | Shimano E8000 |
akumulator | 504Wh |
niemy | Wybór RockShox Deluxe |
wirniki | Piasty Shimano MT400 / obręcze WTB STX i29 |
Opona VR | Maxxis Minion DHF Exo+ 2,6" |
Tętno opon | Maxxis Minion DHRII Exo+ 2,6" |
przerzutka tylna | sram sx orzeł |
dźwignia zmiany biegów | sram sx orzeł |
korba | Shimano E8000 34t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | SHIMANOMT420 |
tarcze hamulcowe | Shimano RT30 203/203mm |
sztyca | Słupek AllTerra 120mm (S) |
siodło | WTB Silverado Sport |
trzon | GT AllTerra |
Lenker | Taśmy nośne GT Alloy |
Wraz z Amerykanami z GT kolejny tradycyjny producent poszerza swoje portfolio E-MTB na rok 2020. Najbardziej wyróżniającą się nowością jest Force Amp, który już na papierze obiecuje dużo zabawy: skok sprężyny 2020 mm spotyka się z 150-calowymi kołami z mocnymi oponami i bardzo nowoczesną geometrią. Wymiary ramy są również tym, co pozwala GT wyróżnić się z tłumu i umieścić kierowcę w świetnej, centralnej pozycji siedzącej. Siedzisz ładnie na rowerze zamiast na nim i od razu masz poczucie kontroli. Każdy, kto nigdy wcześniej nie jeździł na nowoczesnym rowerze górskim, będzie potrzebował kilku metrów toczenia, aby się do niego przyzwyczaić, ale wtedy poradzi sobie wspaniale.
Geometria GT Force AMP
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 430 | 450 | 480 | 510 |
Rura górna rzeczywista (w mm) | 539 | 562 | 588 | 617 |
główka ramy (w mm) | 115 | 115 | 115 | 124 |
tylny trójkąt (w mm) | 455 | 455 | 455 | 455 |
Rozstaw osi (w mm) | 1209 | 1234 | 1259 | 1288 |
Kąt skrętu (w °) | 65 | 65 | 65 | 65 |
Kąt siedziska (w °) | 76 | 76 | 76 | 76 |
Zasięg (mm) | 425 | 450 | 475 | 500 |
Stosy (mm) | 617 | 617 | 617 | 626 |
Podobne e-rowery górskie w teście
R Raymon FullRay E-Seven 9.0 E-MTB w teście: Dobroduszny turysta dla rowerzystów rekreacyjnych
Test: Z R Raymon FullRay E-Seven 9.0 przetestowaliśmy klasycznego przedstawiciela kategorii E-MTB „silny rower turystyczny”. Niezawodny silnik Yamaha osiąga dobry zasięg przy dużej baterii, a wyposażenie jest adekwatne do ceny. Niestety w technicznym terenie szybko osiąga swoje granice. R Raymon FullRay E-Seven 9.0: Fakty Podróż: […]
Recenzja BH AtomX Lynx 6 Pro E-MTB: Innowacyjny indywidualista z dużą baterią
Test: BH AtomX Lynx 6 Pro to niezwykły, ale niezwykle innowacyjny E-MTB z przekonującym silnikiem Brose Drive S Mag. Wyjątkowa integracja dużej baterii jest szczególnie atrakcyjna. Na szlaku radzi sobie lepiej pod górę niż z góry, ale dzięki swojemu dobrodusznemu prowadzeniu może przekonać praktycznie wszędzie. BH AtomX Lynx 6 Pro: […]
BMC Trailfox AMP SX dwa E-MTB w teście: Wygodny rower terenowy z doskonałym zawieszeniem
Test: Dzięki skokowi sprężyny wynoszącemu 170 mm z przodu, wariant SX dobrze znanego roweru eMTB evergreen firmy BMC jest dobrze przygotowany do jazdy w trudnym terenie. Inne wyposażenie i świetne podwozie również pasują. Trzeba jednak iść na delikatne kompromisy z silnikiem, a geometria może nie pasować do pełnego otwarcia przepustnicy roweru elektrycznego Shimano. BMC […]
Nieoczekiwanie silny wspinacz
Z tej pozycji pedałowanie jest cudownie łatwe, a dobra równowaga jest widoczna również na przejściach podjazdowych. Leśne drogi czy umiarkowany teren i tak nie stanowią wyzwania dla większości E-MTB - ale gdy tylko robi się technicznie i stromo, ziarno oddziela się od plew. Właśnie w tym miejscu Force Amp może zdobyć punkty: dość długie tylne widełki i stromy kąt siedziska zapewniają odpowiedni nacisk na tylne koło, które przyczepne opony DHRII firmy Maxxis mogą przekształcić w napęd nawet w trudnych warunkach terenowych.
Skoro o napędzie mowa: odpowiada za to silnik E8000 firmy Shimano, który zapewnia jak zwykle dynamiczne, naturalne, ale i głośne wspomaganie. Fakt, że nie działa tak mocno, jak niektóre inne silniki środkowe, jest do zniesienia, zwłaszcza że wbudowana dźwignia zmiany biegów Sram Eagle ma szeroki zakres na pokładzie.
Udany sprzęt ze słabymi szczegółami
Udana interakcja wbudowanych komponentów jest również widoczna na poniższym szlaku, chociaż Force Amp musi tutaj oddać hołd niskiej cenie. Jako doświadczony motocyklista czujesz się jak w swoim żywiole na GT i od razu nabierasz prędkości. Do pewnego momentu tanie zawieszenie RockShox może nadążyć, ale widelec 35 Gold z przodu osiąga swoje granice w szczególności przy szybkich, mocnych uderzeniach. To samo tyczy się hamulców od Shimano: MT420 to najtańsze 4-tłokowe hamulce od Japończyków i razem z dużymi tarczami mają wystarczającą moc, choć rezerwy nie są duże, a siły operacyjne rosną zauważalnie, szczególnie przy dłuższych zjazdach. Nie podobała nam się również dwupalcowa dźwignia hamulca, która tak naprawdę nie pasuje do sportowego E-MTB, takiego jak Force Amp.
W każdym razie ergonomia kokpitu nie dorównuje poziomowi innych urządzeń: na przykład klasyczna dźwignia sterowana kciukiem do regulowanej sztycy, która również ma niewielki udźwig, jest niezrozumiała. Z drugiej strony wybór opon okazał się strzałem w dziesiątkę: połączenie Maxxis z DHF i DHRII, oba o szerokości 2,6 cala i ze stabilną karkasem Exo+, to idealny wybór dla mocnego motocykla, takiego jak GT Force Amp.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii bestsellerów: BH AtomX Lynx 6 Pro | BMC Trailfox AMP SX dwa | Proton Bottechia | Bulls E-Stream Evo AM 3 | Kanion Neuron: ON 9.0 | Centurion No Pogo E R2600i | Corratec E-Power RS 160 Pro | Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM | Ducati MIG-S | Ulotka Uproc 3 6.50 | Focus Jam² 6.8 Dziewięć | Fuji Blackhill Evo 27,5+ 1.3 | Ghost Hybrid ASX 6.7+ | Gigantyczna postawa E Pro 0 | Wzmacniacz GT Force | Haibike XDURO AllMtn 3.5 | Hercules Nos Pro FS 1.1 | Kettler Scarpia FS 2.0 | Zdalny CTRL Kona | KTM Macina Chacana 291 | Przepięcie Lapierre'a AM 7.6 | Nox Hybrid All-MTN 5.9 Comp Sachs | Radon Render 8.0 | R Rayom FullRay E-Seven 9.0 | Scott Strike eRide 910 | Wyspecjalizowany Turbo Levo | Stevens E-Pordoi | Stevens E-Sledge ES | Thok Mig 2.0 | Kolejka trekkingowa 7
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar