Rynek: Rowerowi wróżbici przewidzieli kilka lat temu, że e-rower będzie kolejną wielką rzeczą. Ale mało kto spodziewałby się takiego wzrostu popularności, jaki obserwujemy ostatnio na ulicach.
Reprezentatywna ankieta YouGov zlecona przez firmę energetyczną E.ON ujawnia obecnie ekscytujące wyniki. Jasne stwierdzenie: w strumieniu kryzysu związanego z koronawirusem rewolucja e-rowerów ponownie nabrała tempa. Nie chcemy ukrywać przed Państwem pięciu najważniejszych stwierdzeń z badania E.ON.
- Więcej niż co drugi obywatel Niemiec jest zainteresowany samodzielnym wypróbowaniem e-roweru. Opinię tę podzielało około 56% z 8 osób ankietowanych w dniach 11-2.048 maja, które nigdy wcześniej nie korzystały z e-roweru. Dla wszystkich respondentów, którzy obecnie korzystają z e-roweru, pytanie jest oczywiście zbędne.
- Użytkownicy rowerów elektrycznych częściej niż wcześniej jeżdżą na rowerach konwencjonalnych. Takie stwierdzenie złożyło 61% wszystkich ankietowanych użytkowników e-rowerów. Szczególnie interesujące jest zwiększone korzystanie z rowerów w grupie wiekowej powyżej 55 lat (66%). „Tylko” 18% osób w wieku 24-54 lat stwierdziło, że częściej korzysta z rowerów z powodu e-rowerów.
- Jednak wbrew początkowej intuicji, osoby młodsze są generalnie bardziej otwarte na korzystanie z e-rowerów. W sumie 67% stwierdziło, że zdecydowanie lub przynajmniej może chcieć wypróbować e-rower. Wśród osób powyżej 55 roku życia było to tylko 50%. Średnio poparcie wyniosło 56%.
- 42% ankietowanych przeszacowało koszty eksploatacji e-rowerów. Około 20 procent liczyło się nawet z kosztami energii elektrycznej w wysokości jednego euro za 100 km. Mniejszość 5% podejrzewała nawet koszty do 10 euro za 100 kilometrów. Energia elektryczna jest w Niemczech droższa niż gdziekolwiek indziej na świecie - ale z drugiej strony nie aż tak droga. W rzeczywistości 100 kilometrów akcji na rowerze elektrycznym kosztuje średnio zaledwie 21 centów.
- Motywy użycia są różne. Podczas gdy większość wszystkich posiadaczy e-rowerów (67%) kupiła rower „do użytku rekreacyjnego”, 67% wskazało „ćwiczenia na świeżym powietrzu” jako główny motyw. Około 40% uznało e-rower za sytuacyjną alternatywę dla samochodu, a 35% uznało e-rower za substytut transportu publicznego.
Schreibe einen Kommentar