Test: Canyon Neuron:ON 9.0 zastępuje dobrze wychowany rower turystyczny z pełnym zawieszeniem w asortymencie E-MTB z Koblencji, ale był w stanie udowodnić w teście, że jest to doskonały, wszechstronny i wszechstronny rower terenowy . Nawet na zjeździe był (prawie) całkowicie przekonujący dzięki świetnemu podwoziu, jeśli podejdzie się do niego nieco ostrożniej.
Canyon Neuron:ON 9.0: Fakty
Skok zawieszenia: 130/135mm
rozmiar koła: 29 cali
Napęd: Shimano E8000
Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E8000
Pojemność akumulatora (rower testowy): 504Wh
Materiał ramy: Alu
Waga kompletnego roweru (rozmiar L bez pedałów): 23,19 kg
Maksymalna dopuszczalna waga: 130 kg
Cena: € 4.499
Ramki do zdjęć | Kanion Neuron: WŁ |
widelec amortyzowany | RockShox Pike Ultimate |
napęd | Shimano E8000 |
akumulator | Shimano 504Wh |
niemy | Wybór RockShox Deluxe |
wirniki | Piasty Shimano XT / obręcze RaceFace AR30 |
Opona VR | Schwalbe Hans Dampf Addix Speedgrip 2,6" |
Tętno opon | Schwalbe Nobby Nic Speedgrip 2,6" |
przerzutka tylna | ShimanoXT M8100 |
dźwignia zmiany biegów | ShimanoXT M8100 |
korba | Shimano E8000 34t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | ShimanoXT M8120 |
tarcze hamulcowe | Shimano MT800 203/203mm |
sztyca | Irydowy zakraplacz 150mm (L) |
siodło | Kanion SD:WŁ |
trzon | Kanion: ON ST0030 |
Lenker | Canyon: taśmy nośne ON HB0056 |
Obecny Canyon Neuron:ON to już druga generacja wszechstronnego roweru terenowego z silnikiem Shimano. W przeciwieństwie do poprzednika, akumulator znajduje się teraz w dolnej rurze, co zapewnia znacznie smuklejszy i przyjemniejszy wygląd. Niestety pozostała pojemność „tylko” 504Wh; zwykle wystarcza to nawet na dłuższe trasy, ale konkurencja często oferuje teraz kilka watogodzin więcej. W przeciwnym razie sprzęt jest więcej niż odpowiedni do ceny. Prawie wszystkie komponenty XT od Shimano i wysokiej jakości części dodatkowe są dostępne za prawie 4.500 euro.
Dzięki skokowi sprężyny 130 mm i raczej umiarkowanej geometrii Neuron:ON spełnia (terenową) rolę turystyczną w dość obszernym portfolio E-MTB bezpośredniego sprzedawcy z Koblencji. To ustawienie jest zauważalne już od pierwszych kilku metrów – pozytywnie. Prawie żaden inny rower w teście nie miał tak wysokiego współczynnika dobrego samopoczucia. Elementy sprężynowe można regulować w zaledwie kilka minut, nawet dla amatorów, a kokpit, podobnie jak siodło, jest idealny do obszaru użytkowania.
Geometria Kanion Neuron:ON 9.0
S | M | L | XL | |
---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 420 | 440 | 480 | 520 |
Pozioma rura górna (w mm) | 559 | 596 | 617 | 638 |
główka ramy (w mm) | 100 | 120 | 130 | 140 |
tylny trójkąt (w mm) | 435 | 435 | 435 | 435 |
Rozstaw osi (w mm) | 1148 | 1174 | 1197 | 1221 |
Kąt skrętu (w °) | 67.5 | 67.5 | 67.5 | 67.5 |
Kąt siedziska (w °) | 75 | 74.5 | 74.5 | 74.5 |
Zasięg (mm) | 425 | 435 | 455 | 475 |
Stosy (mm) | 607 | 625 | 634 | 644 |
Podobne e-rowery górskie w teście
Haibike XDURO AllMtn 3.5 E-MTB w teście: Specjalista wspinaczki z mocnym sprzętem
Test: Jeśli szukasz roweru typu E-MTB do technicznych przejść wspinaczkowych, Haibike XDURO AllMtn 3.5 jest właściwym wyborem. Rower napędzany silnikiem Bosch CX naprawdę zaskoczył nas pod górę i był świetną zabawą. Dzięki 160-milimetrowemu podwoziu i mocnym komponentom może również zjeżdżać w dół, ale jest nieco spowalniany przez nieporęczne prowadzenie. Haibike […]
Test GT Force AMP E-MTB: Świetna oferta dla spragnionych szlaków rowerzystów górskich z napędem elektrycznym
Test: GT Force AMP to zupełnie nowy E-MTB na sezon 2020 i od razu zachwyca atrakcyjnym stosunkiem ceny do wydajności. Połączenie przemyślanego, solidnego sprzętu i nowoczesnej geometrii daje dużo frajdy. GT Force AMP: Fakty Skok zawieszenia: 150/150 mm Rozmiar kół: 29 cali Napęd: Shimano E8000 Wyświetlacz / jednostka sterująca: Shimano E7000 Pojemność akumulatora (rower testowy): 504 Wh […]
Focus Jam² 6.8 Nine E-MTB w teście: Żywy rower do zabawy w umiarkowanym terenie
Test: E-MTB są powolne i nie wychodzą z kwarka na szlaku? Focus Jam² 6.8 Nine dowodzi czegoś przeciwnego. Dzięki niezwykle zwinnemu prowadzeniu i żwawemu tyłowi budzi instynkt zabawy u e-rowerów górskich. Focus Jam² 6.8 Nine: Fakty Skok zawieszenia: 150 mm/150 mm Rozmiar kół: 29 cali Napęd: Bosch Performance CX Wyświetlacz / jednostka sterująca: Bosch […]
Dynamiczny, ale niezbyt mocny napęd
Silnik E8000 firmy Shimano wie, jak zadowolić swoimi typowymi cechami pod względem dynamiki i reakcji. Przede wszystkim intuicyjny tryb szlaku jest zabawny i bardzo naturalnie reguluje działanie wspomagania w zależności od tego, jak mocno kierowca pedałuje. Kiedy jednak robi się naprawdę stromo, napęd Japończyków zaczyna się pocić. Tymczasem konkurencja Boscha czy Brose'a dostarcza tutaj znacznie więcej mocy.
Hałas w tle napędu Shimano jest kwestią gustu: nie jest naprawdę głośny, ale wysoki dźwięk może być niewygodny, zwłaszcza przy wysokich kadencjach. Na pozytywną wzmiankę zasługuje nowy, bardzo minimalistyczny pilot E7000, za pomocą którego napędem można sterować cudownie intuicyjnie. Dodatkowo pozwala to na zamontowanie klasycznej dźwigni do sztycy chowanej. Mały, ale czytelny wyświetlacz obok łodygi jest jak zwykle dobry i czytelny w każdych warunkach oświetleniowych.
Doskonała równowaga i harmonijny ogólny pakiet
Na podjazdach rower korzysta z bardzo wyważonej geometrii, która zapewnia przyczepność, widoczność i mnóstwo zabawy na płynnych lub technicznych odcinkach. Tylny trójkąt, podobnie jak Pike z przodu, reaguje bardzo dobrze. Współdziałanie wygodnego podwozia i doskonale wyważonej, niemal wygodnej pozycji siedzącej powinno spodobać się wielu kierowcom.
Neuron:ON jest podobnie pozytywny w drodze w dół, nawet jeśli od czasu do czasu staje się jasne, że trudny teren nie leży w naturze roweru - ale nie musi. Pokonuje płynne sekcje i łatwiejsze szlaki bez narzekania. Nawet mniejsze stopnie nie stanowią absolutnie żadnego problemu dla mocnego zawieszenia Rockshox - także dzięki lekko progresywnemu tyłowi, który nie spada na dno przy mocniejszych uderzeniach. Jeśli jednak zapuścisz się w trudniejszy teren, rower osiągnie swoje granice. Dotyczy to zarówno podwozia, jak i opon Nobby Nic firmy Schwalbe. Z drugiej strony dobrze zwymiarowane hamulce XT od Shimano z 4-tłoczkowym zaciskiem z przodu i tarczami 203 mm nie robią wrażenia.
Wielki test Velomotion E-MTB 2020: pola testowe, indywidualne testy i podstawowe informacje
Postawiliśmy sobie trudne zadanie sumiennego i obiektywnego przetestowania 57 eMTB. Dzięki naszym dwóm dużym polem testowym „Highend” i „Bestseller” mieliśmy ogromny wybór różnych motocykli.
Nasz wniosek z testu
Test E-MTB 2020: Najlepsze elektryczne rowery górskie do każdego zastosowania
Test E-MTB 2020: W ciągu ostatnich kilku tygodni i miesięcy przeanalizowaliśmy prawie 60 aktualnych e-rowerów górskich. W zależności od obszaru zastosowania wiele motocykli było przekonujących. Podsumowaliśmy dla Ciebie nasze ulubione artykuły redakcyjne w zależności od grupy docelowej lub obszaru zastosowania. E-MTB Test 2020: Nasi zwycięzcy testów W obu naszych testach mieliśmy bardzo wąską przewagę […]
Nasi kandydaci do testu w kategorii bestsellerów: BH AtomX Lynx 6 Pro | BMC Trailfox AMP SX dwa | Proton Bottechia | Bulls E-Stream Evo AM 3 | Kanion Neuron: ON 9.0 | Centurion No Pogo E R2600i | Corratec E-Power RS 160 Pro | Cube Stereo Hybrid 140 HPCTM | Ducati MIG-S | Ulotka Uproc 3 6.50 | Focus Jam² 6.8 Dziewięć | Fuji Blackhill Evo 27,5+ 1.3 | Ghost Hybrid ASX 6.7+ | Gigantyczna postawa E Pro 0 | Wzmacniacz GT Force | Haibike XDURO AllMtn 3.5 | Hercules Nos Pro FS 1.1 | Kettler Scarpia FS 2.0 | Zdalny CTRL Kona | KTM Macina Chacana 291 | Przepięcie Lapierre'a AM 7.6 | Nox Hybrid All-MTN 5.9 Comp Sachs | Radon Render 8.0 | R Rayom FullRay E-Seven 9.0 | Scott Strike eRide 910 | Wyspecjalizowany Turbo Levo | Stevens E-Pordoi | Stevens E-Sledge ES | Thok Mig 2.0 | Kolejka trekkingowa 7
Można to również znaleźć w kiosku Rocznik testowy Velomotion E-MTB 2020. Na ponad 57 stronach znajdziesz wszystkie 160 indywidualnych testów rowerów, ekscytujące historie i porady dotyczące wszystkiego, co ma związek z e-rowerami górskimi.
Tutaj możesz również bezpośrednio u nas zamówić rocznik E-MTB 2020.
Schreibe einen Kommentar