Rowery szutrowe / test: Salsa Warbird Carbon to wszechstronny rower szutrowy, który jest również dobrze wyposażony na duże, wielodniowe przygody. Nasz rower testowy został również wyposażony w kilka nowych komponentów od e*thirteen.
Salsa Warbird Carbon: Fakty
Materiał ramy: Węgiel
Rozmiar kół: 700c (kompatybilny z 650b)
Maksymalny prześwit opony: 45 mm (700c) / 50 mm (650b)
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Tak / Tak (wymagany dodatkowy zacisk)
uchwyt na butelkę: Dolna rura w górę (2x), dolna rura w dół, rura podsiodłowa
Sonstiges: Oczka na górnej rurze, prowadzenie linek pod dynamo w piaście
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.601g/1.720g/3.321g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar 54.5): 8,51 kg
Cena: ok. 3.799 euro (seria: 2.599 euro)
Wszechstronna rama pokazuje wielkie know-how Gravel
Amerykańskiego producenta Salsę bez wątpienia można określić mianem „weterana żwiru”. Mieli już takie rowery w swoim portfolio, gdy kategoria graverów była znana tylko nielicznym w tym kraju. Rezultatem tej długiej tradycji szutrowej jest Salsa Warbird, którą chłopaki i dziewczyny stojące za Salsą nazywają swoim szutrowym rowerem wyścigowym. W szczególności w USA istnieją już ekscytujące formaty wyścigów dla fanów szutru i sportowców, takie jak Dirty Kanza lub Trans Iowa. Warbird został zaprojektowany właśnie z myślą o tych wyzwaniach: wysokie wymagania dotyczące komfortu, niezawodności i przydatności do podróży. Szykowny karbonowy rower był jednak w stanie pokazać w teście, że ta mieszanka sprawdza się nie tylko we wspomnianych wyścigach, ale także w „zwykłej” szutrowej codzienności.
Karbonowa rama Warbirda od samego początku robi pozytywne wrażenie dzięki różnorodnym opcjom mocowania toreb i naprawdę wszystkich możliwych akcesoriów. W trójkącie ramy można zamontować do trzech koszyków na bidon, czwarty zmieściłby się pod dolną rurą. Bagażniki przednie i tylne są tak samo możliwe jak błotniki czy torba na górnej rurze. Pomyślano nawet o kanale kablowym do dynama w piaście na widelcu. Jeśli regularnie jeździsz również w bardziej wymagającym terenie, możesz doposażyć sztycę regulowaną w wewnętrzne prowadzenie linek. Tutaj naprawdę trzeba powiedzieć: Wszystko zrobione dobrze salsa!
Warbird jest nie mniej wszechstronny, jeśli chodzi o rozmiary kół i prześwit na opony. Fabrycznie jest dostępny z klasycznymi kołami 28″ i oponami 650b. Jeśli chodzi o prześwit na opony, w obu przypadkach nie ma powodu do krytyki: nawet przy dużych kołach opony o dużej objętości 45 mm mieszczą się w widelcu i tylnym trójkącie. Jeśli zdecydujesz się na mniejsze koła, możesz nawet założyć prawdziwe opony do rowerów górskich o szerokości do 2,1″. Jeśli chcesz zamontować błotniki, musisz zrobić trochę krótszy krok – lub: węższy. 38 mm lub 47 mm to koniec.
Podsumowując, rama Warbirda to niezła perełka i wyróżnia się z tłumu pod względem kształtu i linii. Stromo nachylona górna rura oferuje wysoki stopień zmienności pod względem geometrii i doboru rozmiaru, ale prawdopodobnie wymaga trochę przyzwyczajenia się do tego optycznie dla purystów z kierownicą. W każdym razie, jeśli chodzi o geometrię, projektanci Warbirda inspirowali się oczywiście rowerami górskimi: wskazuje na to nie tylko dość luźny kąt skrętu, ale przemawia za tym stosunkowo duży zasięg, który powinien zachęcić rowerzystę do czasem z siodła, aby uzyskać większą kontrolę. Tylne widełki są również nieco dłuższe niż przeciętnie — ogólnie rzecz biorąc, Warbird został zaprojektowany tak, aby działał płynniej i dlatego jest dobrze uzbrojony na długie dni w siodle.
Geometria Salsa Warbird Carbon
49 | 52.5 | 54.5 | 56 | 57.5 | 59 | 61 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 390 | 440 | 475 | 510 | 520 | 545 | 570 |
Pozioma rura górna (w mm) | 499 | 525 | 545 | 560 | 575 | 590 | 610 |
główka ramy (w mm) | 90 | 120 | 140 | 160 | 180 | 200 | 220 |
tylny trójkąt (w mm) | 430 | 430 | 430 | 430 | 430 | 430 | 430 |
Rozstaw osi (w mm) | 996 | 1011 | 1022 | 1038 | 1054 | 1069 | 1084 |
Kąt skrętu (w °) | 71 | 70.75 | 70.75 | 70.75 | 70.75 | 70.75 | 70.75 |
Kąt siedziska (w °) | 75 | 74 | 73 | 73 | 73 | 73 | 72.5 |
Zasięg (mm) | 360 | 368 | 371 | 381 | 390 | 399 | 407 |
Stosy (mm) | 517 | 547 | 565 | 584 | 603 | 622 | 641 |
Udany sprzęt z małą wadą
Po pierwsze: nasz rower testowy tylko częściowo odpowiadał standardowemu wyposażeniu Salsa Warbird Apex. Rowery są sprzedawane w tym kraju za pośrednictwem Cosmic Sports, który ma również w swoim portfolio producentów komponentów e * trzynaście, którzy dostarczają swoje nowe korby szutrowe XCXr i kasetę 9-39 do naszego przykładu testowego. Szczególnie ten ostatni jest prawdziwym hitem iz pewnością zadajemy sobie pytanie, dlaczego coraz więcej producentów nie korzysta z tego modelu – ale o tym za chwilę.
Ramki do zdjęć | Salsa Warbird Carbon |
widelec amortyzowany | Salsa Waxwing Carbon |
wirniki | WTB ST i23 TCS |
opona | Maxxis Rambler 40mm |
przerzutka tylna | Ram wierzchołek 1 |
dźwignia zmiany biegów | Ram wierzchołek 1 |
korba | e*thirteen XCXr Gravel 38t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | TRP Spyre-C |
sztyca | Przewodnik po salsie |
siodło | WTB Volt Sport |
trzon | Przewodnik po salsie |
Lenker | Krowy dzwonek salsy |
Oprócz wspomnianej kasety i korby napęd składa się w całości z komponentów Srams Apex 1. To zdecydowanie trafiony wybór, bo nawet jeśli jest to podstawowa grupa amerykańskiego producenta, to pod względem wykonania czy ergonomii nie musi odstawać od droższych odpowiedników. Jednak na naszym rowerze robi się ekscytująco, głównie ze względu na dwa komponenty e*thirteen. Karbonowa korba, która nie tylko dobrze wygląda, jest niezwykle lekka (398 g, wliczając w to tarczę 38) i oszczędza prawie 300 g (!) w porównaniu na przykład ze zwykłą korbą Apex. Kaseta e*thirteen również oszczędza wagę (ok. 200g w porównaniu do Apex), ale szczególnie warto wspomnieć o większej przepustowości. Z 9-39, e*thirteen XCX ma niezwykłą gradację, ale z ogromną przepustowością 433%. Jeśli to nie wystarczy, możesz również zainstalować wariant 9-42 i uzyskać nieco łatwiejsze wyposażenie.
W ten sposób napęd zapewnia udaną równowagę między solidnymi, trwałymi i niezbyt drogimi komponentami z jednej strony, a lekkimi, szlachetnymi częściami z drugiej strony, które zapewniają wyraźną przewagę w zakresie wagi i wydajności. Niestety hamulce nie do końca nadążają: TRP Spyre-C jest jednym z lepszych mechanicznych hamulców tarczowych, ale nie gra w lidze hydraulicznych ograniczników pod względem sterowności lub skuteczności hamowania. Zaletą mechanicznego rozwiązania jest jednak to, że jest łatwe w utrzymaniu i mniej podatne na błędy – doceni to każdy, kto chce spędzić kilka dni z dala od cywilizacji z Warbirdem.
Dobre wrażenie robią koła firmy WTB, które pomimo dość szerokich obręczy bezdętkowych i dość szerokich opon Maxxis są ogólnie przyjemnie lekkie. Dzięki wewnętrznej szerokości 23 mm, duży prześwit na opony Warbirda może być wykorzystany również tutaj bez żadnych problemów.
Podczas gdy część wypoczynkowa jako całość należy do kategorii „solidnych i nieskomplikowanych”, kokpit jest zdecydowanie główną atrakcją Warbirda. Wynika to głównie z kierownic cowbell, które naszym zdaniem należą do najlepszych w tej dziedzinie dzięki swoim wymiarom i świetnej ergonomii.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
Let's Gravel: Salsa Warbird Carbon
Dzięki atrakcyjnemu wyglądowi i wysokiej jakości ramie z przetworzonego włókna węglowego Salsa Warbird Carbon przyciąga wzrok już na pierwszy rzut oka. Oczywiście Salsa może odwoływać się do dużego doświadczenia w Gravel i dlatego jest technicznie przekonująca.
Salsa Warbird ma geometrię mocno inspirowaną rowerami górskimi, co jest szczególnie widoczne w zapętlonej górnej rurze. Zapewnia to wyważoną geometrię i pozwala ustawić Salsa Gravelbike bardziej sportowo lub wygodniej, zgodnie z indywidualnymi preferencjami. Zasadniczo jednak nie będziesz w stanie zamienić Salsy w rower wyścigowy ze względu na pozycję siedzącą, ale co najwyżej otrzymasz sportowego tourera, który powinien być bardziej odpowiedni do obszaru zastosowania Warbirda.
Ale Salsa Warbird jest również bardzo zrównoważona pod względem wydajności. Dzięki tylnej konstrukcji w połączeniu ze sztycą rower zyskuje solidny komfort jazdy i potrafi umiejętnie pokonywać trudniejsze odcinki. Jednak Salsa Warbird Carbon opiera się na spokoju i kontroli na całej planszy. Na przykład duży zasięg i płaski kąt skrętu zapewniają bezpieczną jazdę, która zachęca do wstawania, zwłaszcza na zjazdach i technicznych przejściach, aby móc lepiej prowadzić rower.
Ale nieco dłuższe tylne widełki zapewniają również płynniejszą pracę i zapewniają bezpieczną jazdę. Dodatkowo w połączeniu z wysokiej jakości karbonową ramą, która zapewnia dobre przenoszenie mocy, zapewniają atrakcyjny napęd. Takie połączenie sprawia nam wiele przyjemności, zwłaszcza na dłuższych dystansach, ponieważ możemy nie tylko bezpiecznie i płynnie dojechać do celu, ale także szybko i wykonać odpowiedni odcinek.
Ze względu na płynne działanie musimy jednak pójść na kilka kompromisów w zakresie żywotności. To wciąż bardzo solidne i więcej niż wystarczające dla turysty, ale jest tu miejsce na ulepszenia. Oczywiście wynika to prawdopodobnie z ogólnej konstrukcji z dłuższymi rozpórkami, które po prostu trochę zmiękczają Salsa Warbird i sprawiają, że nie jest tak bezpośredni.
Udana kompatybilność akcesoriów i wyposażenie odpowiednie do jazdy w terenie dopełniają to, co uważamy za atrakcyjnego szutrowego tourera.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
Recenzja roweru szutrowego Bombtrack Hook 1: Początkujący szutr z dużą wygodą
Test: Z Bombtrack Hook 1 przetestowaliśmy jeden z nielicznych rowerów szutrowych ze stalową ramą - a materiał, z którego wykonana jest rama, zasługuje na swoją reputację. Wysoka waga stoi na drodze do doskonałego komfortu. Bombtrack Hook 1 2020: Fakty Materiał ramy: Stal Rozmiar kół: 700 cm40 Maksymalny prześwit na opony: XNUMX mm Rozmiar osi (v/r): Szybkozamykacz Mocowania błotników: Tak Mocowania bagażnika (v/r): Tak / Tak Uchwyt na butelkę : […]
Recenzja roweru szutrowego Salsa Journeyman Sora 650b: Niedrogi towarzysz podróży w każdym terenie
Test: Salsa Journeyman 650b Sora to tani rower szutrowy, który powinien polubić bikepacker dzięki różnorodnym opcjom montażu i wygodnej geometrii. Trzeba jednak iść na kompromisy, jeśli chodzi o przyspieszenie i żwawość. Salsa Journeyman Sora 650b: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 650b (kompatybilne z 700cc) Maksymalny prześwit na opony: 57mm / 2,2″ (650b) | Wymiar osi 51mm / 2,0″ (700c) (v/h): szybkozamykacz […]
Recenzja roweru szutrowego Cube Nuroad SL: Płynnie działający rower z mocnym osprzętem
Test: Cube Nuroad SL to aluminiowy rower szutrowy, który jest niezwykle popularny w tym kraju i wchodzi już w trzeci sezon w 2020 roku. Za atrakcyjną cenę otrzymujesz doskonały sprzęt i przyjemnie płynnie działający, wszechstronny rower szutrowy. Cube Nuroad SL: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700 cm40 Maksymalny prześwit na opony: 12 mm Wymiar osi (przód/tył): 100×142 / 12×XNUMX Mocowania błotników: Tylko mocowania tylnego bagażnika […]
Schreibe einen Kommentar