Test: Rower elektryczny: Kettler Quadriga Town & Country – śrWszechstronny, mocno zmotoryzowany rower do codziennego użytku jest wyposażony w liczne komponenty z E-MTB, dzięki czemu ma niezrównany zakres zastosowań. Dzięki językowi projektowania, który łączy funkcjonalność i wygląd, jest niezwykle elegancki. Przetestowaliśmy to.
Fakt, że rowery górskie są tak popularne, nie musi mieć nic wspólnego z upodobaniem do sportów terenowych wśród szerokich kręgów społeczeństwa. Tym bardziej, że taki MTB jest całkiem praktyczny - solidny, wszechstronny i właściwie w domu w każdym terenie. Poza ich rzeczywistym środowiskiem, szlakami i ścieżkami w naturze, pojazdy terenowe są głównie widoczne w ruchu miejskim i podczas wycieczek - głównie z przeróbkami i dodatkami, takimi jak podłączane błotniki i bagażniki, nie wspominając o obowiązkowych światłach akumulatorowych .
Kettler Quadriga Town & Country Pro - Najlepsze z obu światów
Często wyniki takich działań ekspansji są raczej niezadowalające; Nic więc dziwnego, że wielu rowerzystów chce roweru górskiego, który został fabrycznie zmodernizowany i nadaje się do codziennego użytku. To samo dotyczy rowerów elektrycznych i tutaj firma Kettler ma gotowe ciekawe rozwiązanie: dzięki Quadriga Town & Country innowacyjna tradycyjna marka przedstawia koncepcję, którą prawdopodobnie najlepiej można porównać z SUV-em, aczkolwiek bez jego wad i problemów. Bo Town & Country pokazany tutaj w wersji „Pro” nie jest ani przesadnie duży i ciężki, ani nie zajmuje dużo miejsca, ani też nie zajmuje więcej miejsca niż inne rowery. Ale oferuje dużo komfortu i innych zastosowań poza trasami koncertowymi i codziennym użytkowaniem; to znaczy: jest również w swoim żywiole na uboczu.
Chcesz jeszcze więcej rowerów e-trekkingowych? Sprawdź nasze top 10 na sezon 2021:
Top 10: Najlepsze e-rowery trekkingowe 2021 — wszechstronna różnorodność
Nowości produktowe / E-Bike: Już i tak niezwykle wszechstronne rowery trekkingowe zyskują kolejny aspekt dzięki silnikowi. Wycieczka nie ma więc prawie żadnych ograniczeń, codzienne życie z rowerem jest o wiele łatwiejsze. Podejścia są różne: od szczupłych i lekkich po potężne i dobroduszne, wszystko tam jest. Mamy 10 najlepszych tras trekkingowych […]
Kettler Quadriga Town & Country Pro – mocny silnik, wytrzymała bateria
Pierwszą oznaką specjalnych możliwości Kettler jest motoryzacja z Bosch Performance Line CX Gen4 - najmocniejsza jednostka od specjalisty od elektroniki, która zawsze zapewnia wystarczającą siłę ciągu z wysokim momentem obrotowym nawet na stromych odcinkach i na trudnych trasach i jest bardzo wytrzymała z akumulatorem o pojemności 625 Wh. Uzupełniony przez kompaktowy kolorowy wyświetlacz Kiox, który jest elegancko i bezpiecznie zintegrowany z dzielonym mostkiem, ten napęd jest przejęty od E-MTB jeden do jednego.
Kettler Quadriga Town & Country Pro – sportowe wyposażenie
Wariant przerzutki Kettler jest równie sportowy. Przerzutka oczywiście, ale z nie mniej niż dwunastoma zębatkami na szeroko stopniowanej kasecie, która jest przeznaczona zarówno do szybkich zjazdów, jak i stromych podjazdów. Fakt, że skoki zmiany biegów są czasami bardzo duże, nie stanowi problemu, biorąc pod uwagę silne wsparcie silnika - z łatwością niweluje skoki częstotliwości pedałowania. Każdy, kto pamięta jeszcze dziesięciobiegowy rower, będzie zaskoczony, jak szybko i precyzyjnie łańcuch zmienia się między wąskimi zębatkami, nawet pod obciążeniem - w przeciwieństwie do przerzutki w piaście, można na niej płynnie jechać pod górę.
Nawet w takich sytuacjach podczas jazdy Schwalbe Marathon Plus MTB zapewnia bezpieczną trakcję z dużą przyczepnością dzięki stosunkowo grubym blokom bieżnika. Prawie bez przebicia opona z homologacją do rowerów elektrycznych nadal toczy się dość lekko, a także ma specjalną cechę, która pochodzi również z MTB: ma 27,5 cala, więc jest nieco mniejsza niż klasyczne opony turystyczne 28. Nadrabia to większą objętością, dzięki czemu zapewnia dodatkowy komfort i przyczepność przy nieco mniejszym nacisku. Kettler też o tym pomyślał: gdy spojrzysz na to z boku, zobaczysz, ile miejsca jest między profilem opony a błotnikami – w ten sposób wyrzucane kamienie i brud nie ścierają się tak szybko.
Poszukiwania komponentów MTB trwają - oczywiście hamulce tarczowe są w drodze, a także "końcówki kierownicy" na kierownicach turystycznych w celu uzyskania alternatywnej pozycji chwytu. I oczywiście elementy zawieszenia – z przodu widelec z amortyzacją pneumatyczną, który można miękko wyregulować, a następnie reaguje bardzo delikatnie, a także element, który obecnie jest nadal bardzo ekskluzywny: amortyzowana, opuszczana sztyca podsiodłowa. Z jednej strony zapewniają przyjemną amortyzację, co jest pozytywne, biorąc pod uwagę raczej wyprostowaną postawę na Town & Country, ale z drugiej strony zapewniają większe bezpieczeństwo jazdy: możesz także robić techniczne zjazdy, jak na rowerze górskim i opuszczać siodło , co poprawia położenie środka ciężkości i zwiększa bezpieczeństwo jazdy. Jeśli rowerem jeżdżą różni użytkownicy, sztyca jest oczywiście również praktyczna - ale uważaj: rower nie może być kupowany za duży, jeśli chcesz wykorzystać cały zakres regulacji.
Ramki do zdjęć | aluminium |
widelec amortyzowany | SR Suntour Raidon 34 LOR DS |
napęd | Bosch Wydajność CX |
akumulator | Bosch PowerTube 625 |
wirniki | Shimano SLX/Rodi TRYP30 |
opona | Rower górski Schwabe Marathon Plus |
przerzutka tylna | Shimano XT RD-M8100 12-rzędowa |
dźwignia zmiany biegów | Shimano XT SL-M8100-R |
korba | FSA CK-745 |
przerzutka | |
Hamulec | Shimano BR-MT520 4-tłokowy |
sztyca | Limotec opuszczany |
siodło | Selle Bassano Suprema |
trzon | Kettler Ahead Alu, regulowany |
Lenker | Konkurencja SL |
Kettler Quadriga Town & Country Pro – DNA roweru górskiego, wszechstronny
Pomimo swojego górskiego DNA, Kettler Town & Country jest przede wszystkim rowerem codziennym i turystycznym, a do tego wyjątkowo pięknym. Znany projektant Thomas Fiegl stworzył funkcjonalne kształty ramy, które umiejętnie uwzględniają ważne elementy mocujące: prawy tylny trójkąt jest opuszczony, aby uniknąć uderzeń łańcuchem w terenie; osłona łańcucha nad nią odzwierciedla lewą kolumnę i podobnie jak ona łączy się z centralną rurą ramy.
Niezwykle jasny reflektor jest zintegrowany z mostkiem kierownicy, w którym mieszczą się również kable elektroniczne, a stabilny bagażnik wydaje się unosić nad błotnikiem. Town & Country jest równie funkcjonalny, co stylowy. Oczywiście akumulator jest zintegrowany z ramą, oba koła są połączone z nowoczesnymi szybkozamykaczami, a nawet sprzęg do przyczepki dziecięcej Kettler jest zintegrowany.
Co prowadzi nas z powrotem do korzystania z SUV-a: Oczywiście nie musisz nim robić wymagających wycieczek terenowych - ale możesz. Jeśli jednak mieszkasz na obszarach wiejskich, możesz użyć Town & Country, aby przełączyć się na drogi wiejskie, osoby dojeżdżające do pracy mogą planować swoje trasy poza utwardzonymi ścieżkami rowerowymi, a solidny rower jest bardzo łatwy w użyciu w codziennym życiu miejskim z dziurami i krawężnikami. W przeciwieństwie do „prawdziwego” SUV-a, Town & Country nie ma wad w porównaniu z konwencjonalnymi rowerami elektrycznymi…
Sieć
Schreibe einen Kommentar