Rowery testowe/gravelowe: Wraz z Breezer Inversion Pro, kultowy producent wprowadza na rynek ekscytujący rower szutrowy ze stalową ramą, który łączy wszechstronne podejście z wysoką użytecznością turystyczną i codzienną.
Breezer Inversion Pro: Fakty
Materiał ramy: stal
Rozmiar kół: 700c (kompatybilny z 650b)
Maksymalny prześwit opony: 45 mm (700c) / 47 mm (650b)
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Tak / Tak
uchwyt na butelkę: Rura dolna w górę, rura podsiodłowa
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.640g/1.751g/3.391g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 10,68 kg
Cena: € 2.099
Amerykański producent Breezer niekoniecznie jest znaną marką w branży rowerowej, zwłaszcza w tym kraju. Ale firma założona przez Joe Breeze w latach 80. powinna być dobrze znana zwłaszcza fanom rowerów górskich. Wraz z Tomem Ritcheyem i Garym Fisherem Breeze jest uważany za jednego z przodków kolarstwa górskiego. Jest to tym bardziej zdumiewające, że „prawdziwe” rowery górskie stanowią dziś wyjątek w portfolio Breezera. Jednak sam Joe Breeze nie widzi w tym żadnej sprzeczności - dla niego rower górski zawsze oznaczał wolność na dwóch kołach i obcowanie z naturą; Dlatego w niedawnej przeszłości prawie logiczne było przejście na nowoczesne rowery trekkingowe i oczywiście rowery szutrowe, takie jak Breezer Inversion Pro. W duchu są prawdziwym następcą „oryginalnych rowerów górskich” z przeszłości.
W klasyczny sposób Breezer używa stalowej ramy do inwersji - nie jest to rzadkością w szczególności w przypadku rowerów szutrowych. Stal oferuje – nieco uogólniając – większy komfort niż aluminium i minimalistyczny wygląd. Oczywiście przemawia za tym fakt, że większość fanów Gravela nie dba o ostatni gram. Ale nawet bardziej niż w przypadku innych materiałów, stal nie zawsze jest tylko stalą - chociaż dotarliśmy już do pierwszej cechy szczególnej Breezer Inversion. Zastosowano tutaj specjalną stal japońską, która jest szczególnie łatwa do hydroformowania. Pozwala to Breezerowi na kształtowanie rurek w specjalny kształt litery D (stąd nazwa: D'Fusion), co pozwala na łączenie rur bez dodawania dużej wagi.
Inversion został zaprojektowany jako sportowy rower przygodowy - nic więc dziwnego, że rama i widelec zapewniają szczególnie duży prześwit dla szerokich opon. W przypadku kół 28″ jest to do 45 mm – można również zamontować koła 650b, choć niewiele to zwiększa prześwit na opony (Breezer podaje 47 mm). Punkty mocowania akcesoriów są prawie tak samo zróżnicowane; Możliwe są również błotniki z przodu iz tyłu, podobnie jak bagażnik, do którego widelec ma również odpowiednie oczka.
Geometria Inversion jest również dość wyjątkowa - Breezer mówi o „Compact Geometry”. Wyrażone w liczbach oznacza to, że rama jest dość mała i zwarta jak na swój rozmiar z decydującymi wymiarami, tj. rurą podsiodłową, główką ramy i rurą górną. W praktyce powinno to zostać zrekompensowane dłuższymi łodygami i większym rozstawem podpór. Idea, która się za tym kryje: Mniejsza rama jest lżejsza i umożliwia więcej regulacji dla różnych rozmiarów ciała.
Inwersja Breezera geometrii
XS | S | M | L | XL | XXL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 450 | 480 | 510 | 540 | 570 | 600 |
Pozioma rura górna (w mm) | 515 | 540 | 555 | 570 | 585 | 605 |
główka ramy (w mm) | 100 | 115 | 130 | 155 | 180 | 210 |
tylny trójkąt (w mm) | 425 | 425 | 425 | 425 | 425 | 425 |
Rozstaw osi (w mm) | 1005 | 1023 | 1028 | 1030 | 1050 | 1057 |
Kąt skrętu (w °) | 70 | 70 | 70.5 | 71 | 71 | 71.5 |
Kąt siedziska (w °) | 75 | 74 | 73 | 73 | 72.5 | 72 |
Zasięg (mm) | 369 | 379 | 384 | 387 | 391 | 394 |
Stosy (mm) | 537 | 553 | 566 | 589 | 610 | 636 |
Breezer wprowadza dwa warianty wyposażenia Inversion na rok modelowy 2020. Z Inversion Pro za 2.099 euro przetestowaliśmy tańszy z dwóch motocykli. Ważący 10,68 kg rower zdecydowanie nie należy do lekkich - to chyba przede wszystkim zasługa stalowego materiału ramy, bo wyposażenie nie jest szczególnie szlachetne, ale zdecydowanie mieści się w solidnej klasie średniej.
Jeśli chodzi o napęd, to w segmencie drop barów spotykamy uosobienie solidnej klasy średniej: grupa 105 od Shimano od lat oferuje bardzo dobre osiągi w atrakcyjnej cenie. Konstrukcja grupy w Inversion Pro jest całkiem dobrze dobrana: z kompaktową korbą 50/34 i kasetą 11-34, zasięg jest bardzo dobry i wynosi ponad 450%, nawet jeśli nieco lżejsze przełożenie nie byłoby złe na stromych podjazdach na nieutwardzonych ścieżkach.
Ramki do zdjęć | Stal Breezer DFusion |
widelec amortyzowany | Dysk w całości karbonowy |
wirniki | Dysk / Formuła WTB ST i21 |
opona | Ekspozycja WTB 34 mm |
przerzutka tylna | Łopatka 105 |
dźwignia zmiany biegów | Łopatka 105 |
korba | Shimano105 50/34 |
przerzutka | Łopatka 105 |
Hamulec | Mocowanie płaskie TRP HY/RD |
sztyca | Breezer Alu 27.2 |
siodło | WTB Volt Comp |
trzon | Breezer B Road |
Lenker | Pojęcia owalne 325 |
Breezer stosuje nietypowe podejście, jeśli chodzi o hamulce: oczywiście hamulce tarczowe - ale w przypadku TRP HY/HRD instalujesz układ półhydrauliczny, który pod względem wydajności plasuje się gdzieś pomiędzy hydraulicznymi a czysto mechanicznymi hamulcami. To zdecydowanie powinno wystarczyć na rower szutrowy, ale masywne zaciski hamulcowe z pewnością nie są wizualną atrakcją.
Koła są zdecydowanie główną atrakcją Breezera: chociaż obręcze WTB ST i21 i piasty Formula nie mają dużych logo, dane techniczne są prawidłowe: nie są ciężkie, obręcze są wystarczająco szerokie na grubsze opony, a także kompatybilne z systemem bezdętkowym. Fabrycznie montowane są opony WTB Exposure o szerokości 34 mm, które należą do opon szutrowych o bardziej powściągliwym profilu.
Kokpit Inversion jest niezwykły, co wynika ze wspomnianej na początku kompaktowej geometrii ramy - mostek mierzy aż 100 mm w naszej ramie w rozmiarze M, a zatem jest prawie dwa razy dłuższy niż w wielu innych rowerach w teście pole. To nie jest ani dobre, ani złe - ale po prostu inne niż większość konkurentów.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
Let's Gravel: Breezer Inversion Pro
Dzięki dobrze wykonanej stalowej ramie Breezer Inversion Pro ma klasyczny wygląd. Kształty rur, zewnętrznie poprowadzone kable i konstrukcja ramy przypominają bardziej klasyczne ramy rowerów szosowych. Z drugiej strony geometria wydaje się być zaprojektowana nieco bardziej nietypowo, ponieważ Breezer ma dość kompaktowe wymiary. Nie jest to bynajmniej rozumiane w negatywny sposób, wręcz przeciwnie. W zależności od rozmiaru ramy daje to możliwość uczynienia roweru bardziej sportowym lub wygodniejszym za pomocą mostka i sztycy, spełniając w ten sposób szeroki zakres wymagań. W praktyce otrzymujesz bardzo zrównoważoną geometrię, która powinna być idealna dla sportowego motocyklisty turystycznego.
Ze względu na klasyczny kształt i zwartą konstrukcję rama pozostawia kilka punktów pod względem komfortu jazdy. Ze względu na dobre wykonanie i materiał ramy, Breezer ma w zasadzie atrakcyjny komfort. Jest to jednak nieco spowalniane przez np. podniesione wsporniki siodełka.
Kompaktowa geometria ramy ma również znaczący wpływ na prowadzenie Breezer Inversion Pro, ponieważ nasz model w rozmiarze ramy M był wyposażony w mostek 100 mm, co jest jednym z wyjątkowych przypadków, zwłaszcza w przypadku rowerów szutrowych. Z jednej strony ta koncepcja ma sens i, jak już opisano, umożliwia stosunkowo sportową pozycję siedzącą. Ponadto kompaktowa rama jest nieco bardziej wyraźna podczas jazdy i zapewnia dodatkowy sportowy akcent. Jednak ze względu na długi mostek niektóre z tych bezpośrednich właściwości jezdnych są tracone, zwłaszcza pod względem prowadzenia, ponieważ Breezerem można spokojnie kierować tylko w ciasnych zakrętach, zwłaszcza w połączeniu z szerszą kierownicą z zauważalnym rozbłyskiem.
Podobnie jest z żywotnością: podstawowa koncepcja jest słuszna, ale ciężka rama o masie prawie 10,7 kg spowalnia ją. Potrzeba więc trochę czasu, żeby dojść do siebie. W przypadku wielodniowych wycieczek i przydatności do codziennego użytku Breezer Inversion Pro ma różne opcje montażu akcesoriów. W praktyce są one zdecydowanie wystarczające i w porządku dla turysty, ale pozostawiają tu również miejsce na ulepszenia. Nie możesz się pomylić z grupą Shimano 105 i znalazłeś udane połączenie trwałości i stosunku jakości do ceny w asortymencie przerzutek szutrowych.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
Rondo Ruut CF 2: Fakty Materiał ramy: karbon Rozmiary kół: 700c (kompatybilne z 650b) Maksymalny prześwit na opony: 50 mm (700c) / 53 mm (650b) Rozmiar osi (przód/tył): 12×100 / 142×12 Mocowania błotników: Tak Mocowania bagażnika (f/r): Nie Uchwyt na bidon: Dolna rura u góry, rura podsiodłowa Inne: Oczka Oberror / 1.560g Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 1.666g […]
Rennstahl 853 Speed Gravel na teście: Rower dla miłośników asfaltu i łatwego terenu
Test: Rennstahl 853 Speed Gravel to bardzo wyjątkowy rower szutrowy, ponieważ jest bliższy klasycznemu rowerowi wyścigowemu niż jakikolwiek inny rower na naszym polu testowym. Mały bawarski producent obiecuje jak najwięcej rowerów wyścigowych, tyle szutru, ile potrzeba. Czy podejście działa? Rennstahl 853 Speed Gravel: fakty Materiał ramy: stal Rozmiar(y) kół: 700c Maksymalna […]
NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
NS Bikes Rag+ 2: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700c (kompatybilne z 650b) Maksymalny prześwit na opony: 45mm (700c) / 55mm (650b) Rozmiar osi (v/h): 15×100 / 142×12 Mocowania błotników: Tak Mocowania bagażnika (przód/tył): Nie/Tak Koszyk na bidon: Dolna rura u góry, rura podsiodłowa Masa kół przód/tył/całkowita (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.810 g / 2.003 g / 3.813 g Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 10,91 kg Cena: […]
Schreibe einen Kommentar