Bombtrack Hook 2: Fakty
Materiał ramy: stal
Rozmiar kół: 700c
Maksymalny prześwit opony: 40mm (700c)
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Nie / Tak
uchwyt na butelkę: Dolna rura w górę, dolna rura w dół, rura podsiodłowa
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.570g/1.692g/3.262g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 10,35 kg
Cena: € 1.999
Mały producent Bombtrack z Kolonii ma za sobą całkiem ekscytującą karierę. Mając korzenie na scenie fixie i kurierów rowerowych, w ostatnich latach byli w stanie wyrobić sobie markę wśród fanów graveli i bikepackingu. Kuźnia z nadreńskiej metropolii jest obecnie znana daleko poza granicami Niemiec, a koła można spotkać w najodleglejszych zakątkach świata.
Jednym z rowerów w portfolio, który towarzyszy tej karierze niemal od początku, jest Hook. Rower szutrowy ze stalową ramą jest prawdopodobnie najbardziej wszechstronnym rowerem typu bombtrack ze wszystkich i oczywiście nie powinno go zabraknąć w portfolio 2020. Rama składa się z zestawu rur Columbus, a jej zwykle smukły profil stalowy może wizualnie wyróżnić Hook z tłumu.
Jak przystało na szutrową uniwersalną maszynę, Hook jest wyposażony w wiele punktów mocowania akcesoriów i przystawek. Możliwość zamontowania błotników oraz pełnego bagażnika z tyłu. Teoretycznie do widelca można by też przymocować bagażnik, ale nie jest to do tego dopuszczone - zamiast tego oczka mogą być stosowane do dowolnych klatek, za pomocą których można również przymocować do widelca bagaż, taki jak kompaktowe śpiwory lub karimaty. Dzięki oczkom na górnej rurze można tu również zamocować niewielką dodatkową torebkę np. na żele. Dzięki trzem punktom mocowania uchwytów na butelki jesteś dobrze przygotowany na dłuższe wycieczki.
Prześwit na opony wynoszący 40 mm nie jest zbyt duży, ale powinien być wystarczający do większości zastosowań. Wskazówka dla wszystkich, którzy nie chcą rezygnować z opon o dużej pojemności: dzięki Hook EXT w portfolio Bombtrack znajduje się również odpowiedni rower.
Geometria haka jest nie mniej wszechstronna niż jego podstawowa orientacja, ale po bliższym przyjrzeniu się ujawnia wyraźne sportowe podteksty. Sprzyja temu wyczuwalne (bez dystansu) uniesienie siodełka oraz dość stromy kąt skrętu. Jednak wymiary nie są w żadnym wypadku tak ekstremalne, że nie można ich złagodzić na przykład za pomocą dystansów lub krótszego mostka, a także dostosować do bardziej spokojnych wycieczek.
Hak Geometry Bombtrack
S | M | L | XL | |
rura podsiodłowa (w mm) | 495 | 525 | 545 | 565 |
Pozioma rura górna (w mm) | 525 | 545 | 562 | 579 |
główka ramy (w mm) | 110 | 130 | 150 | 170 |
tylny trójkąt (w mm) | 425 | 425 | 425 | 425 |
Rozstaw osi (w mm) | 1004 | 1015 | 1027 | 1045 |
Kąt skrętu (w °) | 71 | 72 | 72 | 72 |
Kąt siedziska (w °) | 74 | 74 | 73.5 | 73.5 |
Zasięg (mm) | 370 | 383 | 389 | 400 |
Stosy (mm) | 542 | 564 | 583 | 602 |
Bombtrack oferuje dwa poziomy wyposażenia haka na rok 2020. Niedrogi model podstawowy Hook 1 musiał sprawdzić się w naszym podstawowym polu testowym i był w stanie umieścić tam znacznie droższe rowery. Hook 2 jest wyceniony na nasze pole testowe tourer na niecałe 2.000 euro, co wyraźnie mieści się w tańszym asortymencie, co można zobaczyć w sprzęcie w kilku punktach, ale firma z Kolonii zrezygnowała z osławionego czerwonego ołówka na decydujące punkty.
Napęd Sram Rival 1 stracił nieco na prezencji w porównaniu do Shimano GRX, ale nie pogorszył się: tylna przerzutka ma dobre tłumienie, uderzenia łańcucha są zminimalizowane, a STI są przekonujące pod względem ergonomii. Uważamy, że to trochę wstyd, że Bombtrack nie używa kasety 10-42, ale używa tańszej wersji 11-42. Jest nie tylko cięższy, ale oferuje również zauważalnie mniejszą przepustowość – jeden lub dwa procent więcej byłoby tutaj dobre dla turysty. Uznaliśmy, że korba wykonana we własnym zakresie odniosła sukces dzięki 40-zębowemu pierścieniowi i 30 mm osi.
Ramki do zdjęć | Bombtrack Hook Columbus |
widelec amortyzowany | Dysk w całości karbonowy |
wirniki | Bombtrack Origin / WTB ST Light i19 TCS |
opona | WTB Riddler 37mm |
przerzutka tylna | Ram rywal 1 |
dźwignia zmiany biegów | Ram rywal 1 |
korba | Bombtrack Lyer 40t |
przerzutka | Ohne |
Hamulec | TRP Spyre C |
sztyca | Bombtrack Buk Alu 27,2 |
siodło | Bombtrack Pro |
trzon | Wędrówka po torze bombowym |
Lenker | Bombtrack CX-10 Flara 10° |
Fakt, że Bombtrack polega na mechanicznych ogranicznikach hamulców w TRP Spyre C jest do zaakceptowania ze względu na dość niską cenę, zwłaszcza że TRP jest jednym z lepszych hamulców tarczowych z linką na rynku. Niemniej jednak: nie mogą nadążyć za tarczami hydraulicznymi pod względem siły hamowania lub dawki. Dopiero jeśli chodzi o konserwację, okazują się nieco bardziej dobroduszne, co powinno zainteresować tych, którzy chcą odbyć bikepackingowe przygody z dala od cywilizacji pod szutrowymi oponami.
Koła, składające się z własnych piast przelotowych i obręczy WTB i19, są absolutnie przekonujące. System nie jest zbyt ciężki, felgi można bez problemu stosować również bezdętkowo. Biorąc pod uwagę i tak już ograniczony prześwit na opony na haku, nie ma znaczenia, że 19-milimetrowe felgi są raczej wąskie. Zamontowany jest na nim Riddler o szerokości 37 mm, jeden z najlepszych wszechstronnych na rynku, który jednak lepiej czuje się w łatwym terenie i na suchej nawierzchni.
Wszystkie mocowania w części wypoczynkowej i na kokpicie pochodzą z naszej własnej firmy - ale nie jest to w żadnym wypadku krytyka, ponieważ sztyca, siodło, mostek i kierownica robią wrażenie wysokiej jakości i nie dają powodu do krytyki. Kierownica ma raczej umiarkowany kąt 10° - trzymamy za to kciuki, ponieważ dla większości rowerzystów ta ergonomia powinna być lepiej dopasowana niż czasami ekstremalne rozbłyski nowoczesnych kierownic szutrowych.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
Let's Gravel: Bombtrack Hook 2
Bombtrack Hook 2 ma atrakcyjną stalową ramę i od samego początku pokazuje, że bardzo poważnie traktuje szutrowe wycieczki. Ponieważ dzięki różnym opcjom montażu i niemal idealnej kompatybilności akcesoriów, Hook 2 jest nie tylko dobrze przygotowany na papierze, ale także w praktyce na dłuższe wyprawy, kilkudniowe wyprawy i przygody bikepackingowe.
Zrównoważona geometria powinna być szczególnie przyjemna dla rowerzystów na długich trasach. Pomimo nieco sportowego akcentu pod względem pozycji siedzącej, Boomtrack Hook 2 można również dostosować do bardziej wyprostowanej i zrelaksowanej postawy, zmniejszając wysokość i rozciągając za pomocą elementów dystansowych i mostka. Podczas naszych testów byliśmy jednak bardzo zadowoleni z podstawowego wariantu, który oferował udane połączenie sportowego charakteru i relaksującej jazdy.
Niestety komfort jazdy był dla nas nieco mniej zrelaksowany. Nawet jeśli sama rama prawdopodobnie przewyższy większość aluminiowych rowerzystów szutrowych pod względem komfortu, klasyczny kształt ramy niekoniecznie zapewnia najlepsze właściwości tłumiące. Ponadto koła również odgrywają tutaj decydującą rolę, ponieważ obręcz jest dość twarda jak na nasz gust, nierówności są przenoszone na ramę, a tym samym na kierowcę znacznie bardziej bezpośrednio.
Jednak pod względem przyspieszenia Bombtrack Hook 2 może nawet trochę przekonać. Oczywiście nie w porównaniu do sportowych motocykli z naszego innego pola testowego, ale jak na tourera o łącznej wadze ponad 10 kilogramów, żywotność jest więcej niż solidna. Prowadzenie Hook 2 jest również bardzo bezpośrednie i precyzyjne dzięki dużemu kątowi skrętu, który zapewnia dobrą kontrolę nawet na bardziej technicznych odcinkach. Równie dobrą kontrolę zapewnia płynna praca Bombtrack Gravel Tourer pomimo sportowych właściwości jezdnych i kierowania. Zwłaszcza na dłuższych trasach, dzięki temu zyskaliśmy wielu przyjaciół, ponieważ w trasie byliśmy bardziej zrelaksowani. Chcielibyśmy trochę więcej kontroli z hamulców w rowerze szutrowym, ponieważ wersja mechaniczna jest niestety znacznie gorsza od hydraulicznych tarczowych pod względem mocy i skuteczności.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
Test roweru szutrowego BH Gravel X Alu 1.0: Dużo żwiru za niewielkie pieniądze
Test: W roku modelowym 1.0 BH Gravel X Alu 2020 jest dostępny w nowej podstawowej wersji za niecałe 1.400 euro i okazuje się być doskonałym wszechstronnym rowerem, który wie, jak zadowolić udaną geometrią i dobrze przemyślanym wyposażeniem. BH Gravel X Alu 1.0 2020: Fakty Materiał ramy: aluminium Rozmiar(y) kół: 700cc Maksymalny prześwit na opony: 45mm Rozmiar osi (przód/tył): 12×100 / 142×12 Mocowania błotników: […]
GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
Rower testowy / Gravel: W sezonie 2020 GT wysyła zaktualizowaną wersję już sprawdzonego roweru Grade Carbon na wyścigi szutrowe. W zestawie znajduje się również innowacyjna rama z efektownymi cechami GT i ciekawym wyposażeniem, w tym przerzutkami Di2. GT Grade Carbon Pro: Fakty Materiał ramy: karbon Rozmiary kół: 700c (zgodny z 650b) Maksymalny prześwit na opony: 42 mm / 47 mm (650b) Wymiar osi (przód/tył): […]
Testowanie roweru szutrowego Storck Grix Pro CX Extreme: Żywy nowicjusz z ogromnym współczynnikiem zabawy
Test: Dzięki Storck Grix niemiecki producent klasy premium wchodzi teraz również na rynek żwiru - i to jak! Dzięki sportowej orientacji, opcjonalnym oponom 650b, lekkiemu pakietowi i wielu opcjom montażu, Storck Gravelbike jest wszechstronną maszyną do zabawy. Storck Grix Pro CX Extreme: fakty Materiał ramy: włókno węglowe Rozmiar(y) kół: 650b (można również użyć 700c) Maksymalna […]
Schreibe einen Kommentar