Test: Salsa Warroad Carbon chce wypełnić lukę między rowerem szosowym a szutrowym - z koncepcją wytrzymałościowego all-road, która łączy lekką i zwinną ramę, wysokiej jakości osprzęt i wiele punktów mocowania dla rowerzystów i rowerzystów turystycznych.
Salsa Warroad 700c Ultegra: fakty
Materiał ramy: Węgiel
Rozmiar kół: 700c (kompatybilny z 650b)
Maksymalny prześwit opony: 35 mm (700c) / 47 mm (650b)
Wymiary osi (v/h): 12×100/142×12
Oczka błotnika: Ja
Oczka do bagażnika (v/h): Tak / Tak (wymagany dodatkowy zacisk)
uchwyt na butelkę: Rura dolna powyżej (od 56cm 2x), rura dolna poniżej, rura podsiodłowa
Sonstiges: Oczka montażowe górnej rury
Obciążenie kół v/h/total (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.460g/1.530g/2.990g
Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar M): 8,63 kg
Cena: € 4.999
Lekka rama i kompaktowe wymiary
Wiosną 2019 roku amerykański producent Salsa zaprezentował Warroad, zupełnie nowy rower w swoim już bogatym portfolio, przeznaczony do wszystkiego, co ma związek z szutrem, bikepackingiem i wytrzymałością. Warroad jest nie tylko blisko spokrewniony z odnoszącym sukcesy modelem szutrowym Warbird: trochę mniej żwiru, trochę więcej roweru wyścigowego - sama Salsa mówi o długodystansowym rowerze terenowym. To, czy musisz otworzyć szufladę w szufladzie, jest kwestią otwartą, ale Salsa Warroad powinna nadal ucieleśniać koncepcję szutrową, która powinna spodobać się zwłaszcza fanom rowerów szosowych.
Nowe potomstwo Salsy jest dostępne tylko z karbonową ramą, która podobnie jak Warbird jest wyposażona w VRS klasy 5 (=Vibration Reduction System). Rozumie się przez to wyjątkowo wąskie wsporniki siodełka, których giętkość powinna zauważalnie poprawić komfort poza asfaltem. Mówiąc o porównaniu do Warbirda: waga zestawu ramek jest znacznie niższa w Warroad. Sama Salsa podaje 1,87 kg dla ramy, widelca, sterów i osi przelotowej. Niemniej jednak nie musisz rezygnować z cech, które czynią salsę salsą - byłoby dużo oczek montażowych. Opcje mocowania błotników znajdują się bezpośrednio na pokładzie, podobnie jak wiele uchwytów na butelki i oczka na torby na górnej rurze. Jeśli chcesz przymocować niski bagażnik z przodu, możesz to zrobić bezpośrednio do widelca.W przypadku tylnego bagażnika Salsa oferuje opcjonalny zacisk wspornika ze zintegrowanymi oczkami.
Warroad nie radzi sobie tak hojnie z kwestią prześwitu od opon. W przypadku zwykłych opon 700c opony o szerokości 35 mm to koniec – jeśli wolisz jeździć na małych kołach 650b, z drugiej strony masz więcej powietrza: Salsa określa maksymalną szerokość 47 mm.
Tabela rozmiarów Salsa Warroad jest naprawdę ekscytująca. Nie dość, że masz w czym wybierać z łącznie siedmioma rozmiarami ramek, to jeszcze same liczby są ciekawe, bo nietuzinkowe. Z jednej strony są to ekstremalnie krótkie tylne widełki o długości 415 mm, które z drugiej strony są kompensowane przez dość luźny kąt główki ramy. Otrzymujesz niezwykle kompaktowe wymiary, ale nie powinno to odbywać się kosztem zbytniej płynności jazdy - nawet jeśli na drodze robi się trochę nierówno.
Geometria Salsa Warroad 700c
49 | 52.5 | 54.5 | 56 | 57.5 | 59 | 61 | |
rura podsiodłowa (w mm) | 400 | 450 | 485 | 520 | 530 | 555 | 580 |
Pozioma rura górna (w mm) | 499 | 525 | 545 | 560 | 575 | 590 | 610 |
główka ramy (w mm) | 92 | 132 | 152 | 172 | 192 | 212 | 232 |
Rozstaw osi (w mm) | 980 | 994 | 1004 | 1020 | 1036 | 1051 | 1066 |
tylny trójkąt (w mm) | 415 | 415 | 415 | 415 | 415 | 415 | 415 |
Kąt skrętu (w °) | 70.5 | 71 | 71 | 71 | 71 | 71 | 71 |
Kąt siedziska (w °) | 75 | 74 | 73 | 73 | 73 | 73 | 72.5 |
Zasięg (mm) | 363 | 368 | 372 | 381 | 390 | 399 | 407 |
Stosy (mm) | 507 | 546 | 565 | 584 | 603 | 622 | 641 |
Kompletna grupa Ultegra i bardzo lekkie koła od WTB
Poza kompletem ramy, Warroad jest dostępny w sumie w czterech wariantach wyposażenia - trzy z nich z małymi kołami 650b i jedna wersja z klasycznymi oponami 28″. Testowaliśmy to drugie; za bardzo wysoką cenę poniżej 5.000 euro otrzymujesz wysokiej jakości ramę i widelec, kompletną grupę Shimano Ultegra R7000 z dopasowanymi hamulcami hydraulicznymi, niezwykle lekki zestaw kołowy WTB z aluminiowymi obręczami i osprzętem naszej własnej firmy. Nasz testowy rower w rozmiarze M waży 8,63 kg – bez pedałów. Bardzo dobra wartość!
W przypadku grupy Ultegra Warroad wyraźnie pokazuje swój związek z klasycznym rowerem wyścigowym - ma to zalety i wady w przypadku jazdy po szutrze. Na przykład musisz zrezygnować z tłumienia tylnej przerzutki, co prowadzi do tego, że łańcuch uderza zauważalnie bardziej w nierówny teren niż w przypadku tylnej przerzutki GRX lub Ultegra RX. Z drugiej strony istnieje duży zakres przełożeń przy stosunkowo małych skokach, podczas gdy z korbą 50/34 i kasetą 11-32 jest przeznaczony bardziej do dużych prędkości na płaskim terenie niż godzin podjazdów po stromych leśnych drogach .
Ramki do zdjęć | Salsa Warroad Carbon |
widelec amortyzowany | Salsa Warroad Carbon Deluxe |
wirniki | WTB Proterra / WTB KOM Light i23 |
opona | Donnelley Strada 32mm (w serii: WTB Exposure 30) |
przerzutka tylna | Shimano Ultegra R8000GS |
dźwignia zmiany biegów | Shimano Ultegra |
korba | Shimano Ultegra R8000 50/34t |
przerzutka | Shimano Ultegra |
Hamulec | Shkmano Ultegra R8020 |
sztyca | Przewodnik salsy Deluxe |
siodło | Wyścig WTB Volt 135 |
trzon | Przewodnik po salsie |
Lenker | Salsa Cowbell deluxe |
Wizualnie dość niepozorne koła WTB wykonane z piast Proterra i felg aluminiowych KOM Light i23 okazują się hitem Salsa Warroad. Wraz z - co prawda dość lekkimi i wąskimi - oponami Donnelley Strada, reprezentują one jeden z najlżejszych systemów kół na naszym polu testowym. Mówiąc o oponach: Strada nie jest pełnoprawną oponą szutrową i bardziej należy do kategorii „Road Plus” - nieco szersza opona do rowerów szosowych o lekkim profilu do lekkiego użytku w terenie.
Wszystkie załączniki pochodzą bezpośrednio z Salsy, co jest bardziej cechą jakości niż punktem krytyki. W szczególności kierownica Cowbell Deluxe jest jedną z najlepszych, jakie można obecnie dostać w rejonie Gravel lub Allroad. Zarówno pod względem ergonomii, jak i wagi.
Więcej testów, produktów i podstawowych informacji o miesiącu Velomotion Gravel:
- Test roweru szutrowego Storck Grix Platinum Ultegra Di2: Racetourer na szutr i teren
- GT Grade Carbon Pro w teście rowerów szutrowych: Wygodny trójkąt dający dużo frajdy z jazdy?!
- Orbea Terra M30-D w teście gravela: Żwawy rower do treningów i wycieczek po szutrze
- NS Bikes Rag+ 2 w teście gravela: Przekonujący wszechstronny aluminiowy
- Rondo Ruut CF 2 w teście gravela: Szybki rower szutrowy o efektownym wyglądzie
Let's Gravel: The Salsa Warroad Carbon Ultegra
Salsa Warroad na pierwszy rzut oka wydaje się całkiem interesująca. Z jednej strony wynika to oczywiście z atrakcyjnego wykończenia lakieru, który pięknie podkreśla karbonową ramę Warroad. Jednak to, co rzuca się w oczy od razu, znajduje potwierdzenie na pierwszych metrach – rama jest niezwykle kompaktowa, ale to w połączeniu z atrakcyjną masą całkowitą i lekkimi kołami zapewnia dobre przyspieszenie. W ten sposób możesz szybko ponownie przyspieszyć na stromych odcinkach lub po zakrętach i „pchać” Salsa Warroad. Dzięki tej zwinności Warroad raz po raz wywołuje szeroki uśmiech na naszych twarzach i emanuje dużą przyjemnością z jazdy.
Wada tych cech: jeśli drogi się pogarszają, ścigający się po wszystkich drogach musi walczyć: szybko się denerwuje i tu i ówdzie traci płynność. Komfort natomiast jest bardzo dobry - współdziałanie ramy, kół i punktów styku wydaje się tu dobrze działać.
Nawet jeśli rama mogłaby uchodzić za doświadczonego gravlera, Warroad swoim wyposażeniem pokazuje, że wciąż ma geny rowerów wyścigowych. Obwód Shimano Ultegra to pierwszy wykrzyknik w tym względzie. Idealny do szybkich przejażdżek po dobrych ścieżkach bez zbyt stromych wzniesień. Ale jeśli dużo podróżujesz w terenie i chcesz poradzić sobie z jednym lub drugim szutrowym podjazdem pod kołami, potrzebujesz odpowiedniej mocy w nogach.
Opony są podobne: Donnelley Strada wyraźnie nadaje się tylko do lekkiej jazdy po żwirze. Ponieważ jeśli robi się trochę nierówno lub ślisko, tutaj szybko osiągasz swoje granice. Ale jeśli już dużo jeździsz po asfalcie i klasycznych drogach leśnych ze swoim rowerem szutrowym, powinieneś być pod wrażeniem świetnych właściwości tocznych opony. Salsa Warroad zbiera kolejne plusy dzięki imponującej kompatybilności z akcesoriami i częściom mocującym, które wygodnie leżą w dłoni.
Inne najważniejsze cechy rowerów szutrowych w teście:
Test otwartego roweru szutrowego UPPER: Żwir dla ćpunów prędkości
Test: Z Open UPPER przetestowaliśmy niezwykle lekki i bardzo elegancki rower szutrowy - wyposażony w komponenty firmy Easton, dla których rower służy jako rower pokazowy. UPPER pokazuje, że kompromisy między rowerami szosowymi a szutrowymi są możliwe i mogą być świetną zabawą. Open UPPER: Fakty Materiał ramy: Karbon Rozmiary kół: 700c (kompatybilny z 650b) […]
Test roweru szutrowego Conway GRV 1200: Świetny stosunek jakości do ceny dla sportowych rowerzystów szutrowych
Test: Conway GRV 1200 jest wyposażony w wysokiej jakości ramę z włókna węglowego i wszechstronny przekonujący sprzęt za mniej niż 3.000 euro. W praktyce jest zwinny i żwawy, a jego pozycja siedząca powinna spodobać się szczególnie sportowym kierowcom. Conway GRV1200 2020: Fakty Materiał ramy: Karbon Rozmiary kół: 700 cm45 Maksymalny prześwit na opony: 12 mm Rozmiar osi (v/r): 100×142 / 12×XNUMX Mocowania błotników: Tak Mocowania bagażnika (v/r): [ …]
Test roweru szutrowego Cannondale Topstone Carbon Ultegra RX: Wygodna maszyna do zabawy z potencjałem turystycznym
Cannondale Topstone Carbon Ultegra RX: Fakty Materiał ramy: Karbon Rozmiary kół: 700c (zgodny z 650b) Maksymalny prześwit na opony: 40 mm (700c) / 48 mm (650b) Rozmiar osi (przód/tył): 12×100 / 142× 12 Mocowania błotników: Tak Oczka bagażnika (przód/tył): Nie/Tak Uchwyt na bidon: Dolna rura powyżej, dolna rura poniżej, rura podsiodłowa Masa kół v/r/całkowita (z oponami i tarczami hamulcowymi): 1.260 g / 1.810 g / 3.070g Waga kompletnego roweru bez pedałów (rozmiar […]
Schreibe einen Kommentar