Nowości produktowe: Pivot ugruntował swoją pozycję w segmencie high-end w ostatnich latach. I słusznie, ponieważ udało nam się wiele wydobyć ze wszystkich amerykańskich motocykli. Również Switchblade, a teraz Pivot radzi sobie jeszcze lepiej! Pivot Switchblade przechodzi całkowitą metamorfozę na rok 2020.
Oczywiście sztandarowymi produktami każdego producenta MTB są rowery zjazdowe lub rakiety XC, ale większość kolarzy bardziej interesuje się modelami wszechstronnymi, takimi jak Switchblade. Testowaliśmy poprzednika, tutaj możesz przeczytać jak nam się rower podobał:
rowery górskie: Test: Pivot Switchblade Pro XT/XTR 1×29 cali aluminium
Test: Carbon zamiast kondycji czy raczej aluminium zamiast dispo? Amerykański producent rowerów Pivot zaprezentował aluminiową odnogę cennego roweru terenowego Pivot Switchblade w 2018 roku (test można znaleźć tutaj). I tak pędzi do tańszych przedziałów cenowych, gdzie tanie jest zawsze względne. Ale jak się prowadzi i jak wypada wersja karbonowa w porównaniu do […]
Pivot Cycles wprowadza teraz nowy Switchblade i obiecuje dokonać pewnych dopracowań. Rower powinien być bardziej wszechstronny niż kiedykolwiek i mieć wszystko, czego potrzeba, aby na nowo zdefiniować osiągi w swojej kategorii. Obiecuje się również, że nowy etap ewolucji roweru zatarje ścisłe obszary użytkowania, ale naszym zdaniem poprzednik był już w stanie to zrobić bardzo dobrze, więc jesteśmy ciekawi, jak się czuje rower ... Cześć Pivot, przynieś mi rower testowy!
Pivot Switchblade 2020: sprawdzony tył, większy skok
Na plus i jeden z powodów świetnych osiągów pod górę i z góry był tylny koniec „starego” Switchblade'a z łączem dw-link. Ale teraz ma nawet 142 milimetry skoku, w porównaniu do 135 milimetrów wcześniej. Wcześniej leżący, teraz w kole zamontowano stojący amortyzator, który między innymi tworzy wystarczająco dużo miejsca na dużą butelkę do picia. Bardziej progresywna charakterystyka powinna prowadzić do pełniejszej jazdy na początku skoku zawieszenia z większym wsparciem w środku i zwiększoną ochroną przed dobiciem do dna na końcu.
W ścisłej współpracy z Fox, Pivot chce opracować zupełnie nowy tłok i ustawienie amortyzatora, które powinny uczynić DPX2 jeszcze bardziej czułym, a tym samym wywoływać zauważalnie większą przyczepność tylnego trójkąta. Ponadto rower jest kompatybilny ze stalowymi amortyzatorami sprężynowymi, a integracja z Fox Live powinna być znacznie łatwiejsza. Nawiasem mówiąc, waga ramy, która jest wyprodukowana przy użyciu „procesu pustego rdzenia”, jest określona jako 2,57 kg w rozmiarze S i bez amortyzatorów.
Pivot Switchblade 2020: Bardziej progresywna geometria, zoptymalizowana rama XS
Switchblade również podąża za trwającym trendem „dłuższego i luźniejszego”, ale nie jest zbyt ekstremalny. Kąt skrętu stał się bardziej płaski, o około pół stopnia, a zasięg jest większy o dobre dwa centymetry, co powinno sprawić, że kierowca będzie bardziej sportowy. Twórcy dali motocyklowi bardziej stromy kąt rury podsiodłowej o ponad stopień, co stanowi kolejny krok w kierunku zaawansowanej długiej i niskiej geometrii. Rura podsiodłowa została również wyprostowana i skrócona, tworząc miejsce na dłuższe sztyce regulowane i większą swobodę ruchów. Dzięki bardziej zwartej konstrukcji ramy twórcy chcą jeszcze bardziej zwiększyć poczucie bezpieczeństwa, nie ograniczając przy tym wyboru sztycy.
„Flip chip” do regulacji geometrii jest znany z obecnego Firebirda i umożliwia dopasowanie do wszystkich typowych rozmiarów kół dla takiego roweru. Niezależnie od tego, czy jest to rower typu mullet z 29 ″ z przodu i 27,5 ″ z tyłu, czy tylko jeden z dwóch rozmiarów z przodu iz tyłu, jest to kwestia gustu i pozostawia dużo miejsca na dostrojenie i wypróbowanie różnych rzeczy.
Geometry Pivot Switchblade 2020 (wysoki BB)
XS | SM | MD | LG | XL | |
---|---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 342 | 368 | 393 | 431 | 469 |
Pozioma rura górna (w mm) | 568 | 590 | 619 | 636 | 660 |
główka ramy (w mm) | 85 | 90 | 102 | 108 | 120 |
Kąt skrętu (w °) | 66.5 | 66.5 | 66.5 | 66.5 | 66.5 |
Kąt siedziska (w °) | 76 | 76 | 76 | 76 | 76 |
tylne widełki (w mm) | 430 | 430 | 430 | 430 | 430 |
Wysokość suportu (w mm) | 352 | 352 | 352 | 352 | 352 |
Rozstaw osi (w mm) | 1146 | 1168 | 1192 | 1215 | 1240 |
Zasięg (mm) | 415 | 435 | 460 | 475 | 495 |
Stosy (mm) | 606 | 611 | 621 | 627 | 638 |
Geometry Pivot Switchblade 2020 (niski suport)
XS | SM | MD | LG | XL | |
---|---|---|---|---|---|
rura podsiodłowa (w mm) | 342 | 368 | 393 | 431 | 469 |
Pozioma rura górna (w mm) | 569 | 592 | 620 | 638 | 661 |
główka ramy (w mm) | 85 | 90 | 102 | 108 | 120 |
Kąt skrętu (w °) | 66 | 66 | 66 | 66 | 66 |
Kąt siedziska (w °) | 75.5 | 75.5 | 75.5 | 75.5 | 75.5 |
tylne widełki (w mm) | 431 | 431 | 431 | 431 | 431 |
Wysokość suportu (w mm) | 346 | 346 | 346 | 346 | 346 |
Rozstaw osi (w mm) | 1147 | 1169 | 1193 | 1216 | 1241 |
Zasięg (mm) | 410 | 430 | 455 | 470 | 490 |
Stosy (mm) | 610 | 614 | 625 | 630 | 641 |
Pivot Switchblade 2020: warianty modeli, wyposażenie i ceny
Nowy Pivot Switchblade będzie dostępny w sześciu podstawowych wariantach w cenie od 6.549 11.849 euro do XNUMX XNUMX euro. Nawiasem mówiąc, wszystkie modele mają wspólną ramę z włókna węglowego, która zawsze występuje w jednym z dwóch kolorów „Treeline Green” i „Horizon Blue” – niezależnie od wybranego modelu.
Jak to było w przypadku od jakiegoś czasu, Pivot oferuje również mały system modułowy dla Switchblade, za pomocą którego podstawowe warianty można częściowo ulepszyć. Warianty Team i Pro oferują opcję wyposażenia podwozia w nowy system Fox Live Valve – za sportową dopłatą około 2.000 euro. Ponadto dostępne będą wszystkie warianty Switchblade z oponami lub kołami 29 i 27,5+. Rama pozostaje taka sama, regulacja odbywa się wyłącznie za pomocą flipchip i zestawu słuchawkowego.
Niemy: Fabryka Fox Float DPX2
widelec amortyzowany: Fabryczny uchwyt Fox Float 36 2
Napęd: Shimano XTR 12-biegowy
wirniki: DT Swiss M1700
Hamulec: ShimanoXT M8120
Wsparcie: Fabryka Transferów Foxa
Cena: € 7.649
Niemy: Fabryka Fox Float DPX2
widelec amortyzowany: Fabryczny uchwyt Fox Float 36 2
Napęd: Sram X01 Orzeł
wirniki: DT Swiss M1700
Hamulec: Sram G2 RSC
Wsparcie: Fabryka Transferów Foxa
Cena: € 8.249
Niemy: Fabryka Fox Float DPX2
widelec amortyzowany: Fabryczny uchwyt Fox Float 36 2
Napęd: Shimano XTR 12-biegowy
wirniki: Czarna etykieta Reynoldsa
Hamulec: Shimano XTR M9120
Wsparcie: Fabryka Transferów Foxa
Cena: € 10.149
Niemy: Fabryka Fox Float DPX2
widelec amortyzowany: Fabryczny uchwyt Fox Float 36 2
Napęd: Sram XX1 Orzeł AXS
wirniki: Czarna etykieta Reynoldsa
Hamulec: Sram G2 Ultimate
Wsparcie: RockShox Reverb AXS
Cena: € 11.849
Niemy: Wydajność Fox Float DPX2
widelec amortyzowany: Wydajność Fox Float 36
Napęd: Shimano XT/SLX 12-rzędowa
wirniki: DT Swiss M1900 (29) / SUNringlé Düroc 40 (650b)
Hamulec: Shimano SLX M7120
Wsparcie: Wydajność transferu Foxa
Cena: 6.199 euro (29″) / 6.699 euro (650b)
Niemy: Wydajność Fox Float DPX2
widelec amortyzowany: Wydajność Fox Float 36
Napęd: Sram GX Orzeł / X01 Orzeł
wirniki: DT Swiss M1900 (29) / SUNringlé Düroc 40 (650b)
Hamulec: Przewodnik Sram RE
Wsparcie: Wydajność transferu Foxa
Cena: 6.549 euro (29″) / 6.999 euro (650b)
Schreibe einen Kommentar